تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت مشروط بنیاد شهید از خانواده ندا

مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌گوید در صورتی که نهاد‌های امنیتی تائید کنند ندا آقاسلطان بر اثر «دسیسه‌های دشمن» کشته شده باشد، خانواده وی تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند.

ندا آقاسلطان ۳۰ خرداد ماه در جریان اعتراض‌های خیابانی به نتیجه انتخابات، بر اثر اصابت گلوله جان باخت. پخش صحنه‌هایی از لحظه جان‌باختن ندا از سوی رسانه‌ها باعث ثاثر عمیق مردم جهان شد.

ندا آقاسلطان به یکی از نماد‌های معترضان به نتیجه انتخابات در ایران و سایر کشور‌های جهان بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای زریبافان امروز شنبه گفت که تصاویر مربوط به کشته شدن آقاسلطان نشان می‌دهد که او «بر اثر دسیسه مخالفان و دشمنان به قتل رسیده است.»

او در عین حال افزود که بنیاد شهید، «سیستم کشف حقیقت» ندارد و باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی که «توانایی کشف حقیقت را دارند، واقعیت» را اعلام کنند.


AFP

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت در صورت تائید نهاد‌های امنیتی، «خانواده ندا آقاسلطان باید به نوعی تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرد تا خسارت وارده جبران شود.»

سهراب اعرابی، محسن روح‌الامینی، یعقوب براویه، مسعود هاشم‌زاده، محمد کامرانی و اشکان سهرابی از جمله افرادی هستند که در حوادث پس از انتخابات در ایران بر اثر «اصابت گلوله یا شکنجه» جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های ایران می‌گویند که تنها ۳۰ نفر در حوادث اخیر کشته شده‌اند، اما سازمان‌های مدافع حقوق بشر، تعداد جان‌باختگان حوادث انتخابات اخیر ایران را بسیار بیشتر اعلام کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز ۱۳ شهریور از بازداشت کاسپین ماکان، نامزد ندا آقاسلطان از سوی مأموران امنیتی ایران، خبر داده بود.

محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر، قتل ندا آقاسلطان را «مشکوک» قلمداد کرده و احمد خاتمی، یکی از نمایندگان رهبر ایران، در نماز جمعه تهران، «معترضان» را عامل قتل وی اعلام کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر پول نفت سرسفره ها نیامد سر قبرها آمد. مرسی دکتر احمدی نژاد.مرسی!

-- بدون نام ، Oct 17, 2009

شرم آور است. و خانواده ند آقا سلطان نبايد زير بار اين خفت و خواري بروند. مگر ندا به خاطر چند تا بن و روغن نباتي و ... كشته شده است. خجالت بكشيد. شما دست شيطان را هم از پشت بسته‌اييد. نداي آقا سلطان ديگر متعلق به خانواده‌اش نيست ندا، سمبل و نماد مقاومت ايرانيان است. افتخار ايرانيان است. آيا افتخار ايرانيان بايد تحت پوشش بنياد ضد شهدا و متجاوزان قرار گيرد. همه مي‌دانند كه متجاوزاني چون احمدي‌نژاد، خامنه‌اي، سردار احمدي مقدم رادان ، سعيد مرتضوي ، جعفري و طائب و ... همه در زمره ايثارگران هستند. يعني ندا هم با آنها يكي است.

-- نداي ندا ، Oct 17, 2009

پس چرا تا حالا شهادتش را تكذيب مي‌كرديد. چرا احمدي نژاد در نيويورك در پاسخ به سئوالي درباره اين شهيد عكس اون خانم مصري را نشان داد. مردم كه از اول گفته بودند نيروهاي ولي فقيه ندا را شهيد كردند چرا تا به حال تكذيب مي‌كرديد. از طرفي تكليف شهداي ديگر چه مي‌شود. شهداي كوي دانشگاه، تجاوزگاه كهريزك، و ... .

-- مردم ، Oct 17, 2009

بايد ديد كدام يك به ديگري بيشتر نياز دارند.

بنياد شهيد و ايثارگران همدست حكومت كودتا به ندا نياز دارد؟ يا ندا به آن بنياد روسياه احتياج دارد؟ جواب معلوم است آن بنياد براي كسب مشروعيت به نام ندا نياز دارد اما كور خوانده نداي آقا سلطان نداي ايرانيان است. نه نداي بنياد ......حامي ولايت مطلقه فقيه.

-- مردم ، Oct 17, 2009

یعنی که این جنایت ها کار ما نیست.بازی جدید.سیاه نمایی.حنایشان دیگر رنگی ندارد.مردم و تاریخ قضاوت خواهند کرد این جوانان پاک و پرشورو آزادیخواه را چه کسانی کشتند.

-- بهاری ، Oct 17, 2009

ما عطایشان را به لقایشان بخشیدیم..ندا شهید مردم است نه شهید بنیاد شهید..بنیاد شهید هم پولها و امکانات خود را برای برادران لباس شخصیش نگه داره..ندا و ندا پرستان احتیاج به این کمکها ندارند..

-- Parviz Narmighi ، Oct 17, 2009

چند سال پیش وقتی من در سپاه پارسداران سرباز بودم وقتی فرمانده از وجود یک بهایی که به نهایت هم آدمی خوبی بود آگاهی پیدا کرد، دسیسه ی برای او درست کردند و آن بیچاره را در حین تیراندازی کشتند. وقتی خانواده ی او در پی داد خواهی آمدند آنها را خفه کردند، و وقتی من به شهر و دیار آنها رفتم و از آنها بابت فرزندشان سوال کردم، آنها گفتند که فرستادگان بسیج و سپاه به آنها گفته اند که دست از افشاگری و رفت و آمد بردارند، و یا مثل بچه ی آدم بیایند مسلمان شوند، و فرزند خهودشان را نیز مسلمان اعلام کنند، زیرا اسلام والدین می تواند آن بیچاره را وارد بهشت کند و از گناهانش بخشیده شود! در ضمن آنها می توانند از بنیاد شهید برنج و خواربار و خصوصا یخچال و جارو برقی دریافت کنند!
...بر این حکومت نامردان!
زنده باد جمهوری ایرانی!

-- بدون نام ، Oct 17, 2009

بنياد شهيد اول بايد به اين سؤالات جواب دهد:

1. اگر ندا شهيد است چرا وي را در قطعه شهدا دفن نكرديد؟
2. آيا خانواده ندا نيازمند بنياد شهيد شده اند؟
3. ندا از نظر مردم ايران شهيد است. تأيد بنياد شهيد چه اهميتي دارد؟
4. شما كه قبلا گفته بوديد اين خانم وجود خارجي ندارد و ساخته دشمنان است حالا چطور است كه شهيدش به درد شما مي‌خورد؟
5. بنياد شهيد براي ساير خانواده‌هاي شهيد چه كرده است كه حالا براي خانواده ندا مي‌خواهد بكند؟

-- راضيه ، Oct 17, 2009

نتگ است زیر چتر حکومتی رفتن که دسیسه گر است!!
حکومتی که برای پیش برد کارهای خودش دست به انواع دسیسه ها زد.
به یاد داریم و فراموش نمی کنیم کشتن فرماندهان سپاه وقتی از مانور دیدار با خامنه ای از سیستان بلوچستان بر می گشتند! چون شک داشتند که این افراد و سردار ان سپاه در برنام خودشان داشتند رهبر را کنار می گذاشتند. هواپیمایشان در چند کیلومتری ماهان کرمان در هوا آتش گرفت و سوخت! شماری از مردم این را دیده بودند. در حالیکه حضرات اعلام کردند که هواپیما به سبب برخورد با کوه منفجر شده است. در همین هواپیما گروهی از سربازان وظیفه هم بودند که اعضا گروه موزیک بودند و فدای جان کسی دیگر شدند. در این هواپیما پاسداران با درجه های پایین تر هم بودند که فدا شدند. هر جا نیاز داشتند یچه های مردم را فدای اهداف ...خودشان کرده اند.

سردار های نیروی انتظامی که کمی جلو قاچاق مواد مخدر ایستادند را خودشان به اشرار نام و نشانی دادند که در امروز در فلان جا می توانید از سر راه تون بردارید....

برخی از نیروهای ژاندارمری قدیم را هم چون خوششون نیومد با صحنه سازی تصادف از بین بردند و نام شهید هم برایشان دادند.
البته که همه اینها سربازان وطن بوده که شهید شده اند. ولی مردم آگاه هستند که دشمن اصلی کسی است که همیشه از تریبون ها دشمن دشمن می زند. دشمن انسان کسی است که حاضر است خودش را از بین ببرد و دیگر انسانی باقی نگذارد و زیر دستانی که با حمله انتحاری هم جان خودشان و هم موجود های دیگر را بگیرند.

-- مسعود ازپارس ، Oct 18, 2009

بنیاد شهید مگر بنیاد سپاه پاسداران است که درجه شهادت می دهد، اصلا بیایید یک همپرسی راه بیندازیم و ببینیم که آیا این بنیاد شهید به فرمایش آن بزرگ به تیز یک بز می ارزد یانه، و حتا نه عطسه، گفتم تیز!

-- بدون نام ، Oct 18, 2009


«خانواده ندا آقاسلطان باید به نوعی تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرد تا خسارت وارده جبران شود.»


"خسارت وارده" ؟


دیوار خونه شونو زدن اشتباهی خراب کردن یا با خودروی خانواده آقاسلطان تصادف کردن یا مجتبی خامنه ای با پلخمون زده شیشه پنجره خونه ندا رو شکسته که بنیاد شهید می خواد "خسارت وارده" رو جبران کنه؟


وقتی جون بی بهای آدمیزاد با مال و منال بی ارزش دنیوی یکی بشه این حرفها رو هم میشه زد دیگه!

-- کارشناس ، Oct 18, 2009

خب مگه چیه؟

زدیم کشتیم، پولشم میدیم!

میتونیم دیگه!

-- اصغر گاوکش ، Oct 20, 2009

یاد و خاطره «ندا» و سایر قربانیان کودتای ولی فقیه-سپاه گرامی باد.

-- بدون نام ، Oct 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)