تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: از دادگاه استقبال می‌کنم

مهدی کروبی از اظهارات اخیر دادستان کل کشور مبنی بر «برگزاری به موقع دادگاه میرحسین موسوی و مهدی کروبی» استقبال کرد.
مقامات قضایی ایران از رسیدگی به پرونده مهدی کروبی در دادگاه ویژه روحانیت خبر داده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، پیش از این به روزنامه کیهان گفته‌بود: «موضوع رسیدگی به اتهامات آقای کروبی بر عهده دادگاه ویژه روحانیت است و باید آن‌ها اقدام کنند و مطمئن باشید اقدام می‌شود. اصولاً دستگاه قضایی در مورد فتنه پس از انتخابات برابر قانون عمل خواهد کرد و به موقع با کسانی که در این آشوب‌ها نقش داشتند برخورد خواهد شد.»


به گزارش ادوار نیوز پایگاه خبری سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)، آقای کروبی در پاسخ گفته‌است:
«بنده به شدت از این اتفاق استقبال می‌کنم تا اگر در این سال‌ها به خاطر برخی ملاحظات مطالبی را بیان نکردم، به تفصیل و با ارائه جزئیات آن را مطرح کنم.»

بنا بر این گزارش این نامزد معترض انتخاباتی، این مطلب را در سال‌روز حمله مأموران شاه به مدرسه فیضیه قم در جمع طلاب در مسجد امام صادق تهران بیان کرده‌است.

کروبی در ادامه گفت: «این بار بنده نه تنها از دادگاه نگران نیستم، بل‌که از آن به شدت استقبال می‌کنم تا با این اقدام، بر دغدغه‌های خود که برآمده از شعائر ملی و مذهبی ملت ایران و آرمان متعالی امام است، اصرار بورزم و مخالفان این دغدغه‌ها را به روشنی افشاء کنم.»

مهدی کروبی: بنده به شدت از این اتفاق استقبال می‌کنم تا اگر در این سال‌ها به خاطر برخی ملاحظات مطالبی را بیان نکردم، به تفصیل آن را مطرح کنم

وی هم‌چنین افزود: «متاسفانه مسئولان که به قول حضرت امام باید خدمتگزار ملت باشند، در این سال‌ها نه تنها به این رهنمون توجه‌ای نکرده‌اند، بل‌که به جای پاسخگویی و اعلام مواضع منصفانه، مهر تأئیدی بر رسانه‌های افراطی زدند تا بتوانند عملکرد ناحق خود را پنهان کنند و دیگران را به دلیل محروم کردن از هرگونه رسانه، به انواع تهمت‌ها و توهین‌ها منسوب کنند.»

مهدی کروبی پیش از این، شواهد و مستندات خود درباره مسئله «تجاوز جنسی به زندانیان» را به هیأت سه نفره قوه قضائیه ارائه داده‌ بود.

این هیأت خواستار برخورد قضائی با مهدی کروبی شد. مهدی کروبی در پاسخ به هیأت سه‌نفره اعلام کرد که از فرصت دادگاه برای افشای جزئیات بیشتر درباره تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان استفاده خواهد کرد.

پس از بازداشت شمار زیادی از معترضان انتخاباتی شمار نامعلومی از آن ها در زندان‌ها مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

روز نوزدهم مهرماه، میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از دیدار با یک‌دیگر با اشاره به آن‌چه که «تبلیغات یک‌طرفه صدا و سیما علیه خود» خواندند، خواستار فرصتی برای حضور در یک برنامه تلویزیونی برای دفاع از خود شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)