تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فاطمه معتمدآریا: هم‌چنان بلاتکلیف هستم

فاطمه معتمد آریا بازیگر سینمای ایران، و مجتبی میرتهماسب از سینماگران ایرانی، که به تازگی ممنوع‌الخروج شدند هم‌چنان در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

فاطمه معتمد آریا امروز جمعه در این باره در یادداشتی کوتاه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته‌است:
«در تاریخ ۱۶ مهرماه پس از ضبط پاسپورت من و آقای مجتبی میرطهماسب و منع خروج از کشور به همراه گروه سینماگران دعوت شده از طرف آکادمی اسکار، تا به امروز نه هیچ پی‌گیری و پاسخی از طرف مسئولین شده‌است و نه من درخواست ملاقات با هیچ فردی را داشته‌ام و هم‌چنان وضعیت ما در بلاتکلیفی است.»


فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا، ابراهیم حاتمی کیا، سیدرضا میرکریمی، مجتبی راعی، علیرضا رئیسیان، محمدمهدی عسگرپور، امین تارخ، فرهاد توحیدی و مجتبی میرتهماسب از جمله سینماگرانی بودند که شش ماه پیش از سوی خانه سینما جهت اعزام به این سفر انتخاب شده بودند.

به گفته «فرهنگ‌سرای پویا در پاریس» بامداد روز پنج‌شنبه این گروه به همراه رضا کیانیان که در آخرین لحظه به آنان اضافه شد به فرودگاه می‌روند. حراست فرودگاه بر اساس حکمی که در روز چهارشنبه به آن‌ها ابلاغ شده بود، از خروج فاطمه معتمد آریا و مجتبی میرتهماسب دو تن از سینماگرانی که در جنبش سبز فعالیت گسترده‌ای داشتند جلوگیری کرده و مانع خروج آنها از ایران می‌شوند.

فاطمه معتمد آریا و مجتبی میرتهماسب جهت شرکت در برنامه بررسی سينمای ايران در آمريکا عازم آن کشور بودند.

بنا بر این گزارش، مأموران گذرنامه‌های فاطمه معتمدآریا و مجتبی میرتهماسب را گرفته و به آن‌ها حکم میکنند تا روز شنبه خود را به ساختمان سنگی وزارت اطلاعات در خیابان جردن تهران معرفی کنند.


مجتبی میرتهماسب

طی دو سال گذشته این چندمین باری است که فاطمه معتمدآریا در ساختمان سنگی وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

روز گذشته جعفر پناهی، فیلم‌ساز صاحب‌نام ایرانی که برای عقد قرارداد فیلم جدیدش عازم پاریس بود نیز در فرودگاه ایران ممنوع‌الخروج شد.

وی نیز یکی از هواداران «جنبش سبز»، جنبش اعتراضی معترضان به نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ایران است.

تا کنون شمار زیادی از معترضان انتخاباتی در ایران ممنوع‌الخروج شده و بیش از صد بازیگر سرشناس ایرانی ممنوع‌التصویر شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
جعفر پناهی نیز ممنوع‌الخروج شد

نظرهای خوانندگان

اگرچه معتقدم که هر فردی باید مسول رفتار خود بوده و دیگران نباید هزینه عملکرد آنها را بدوش بکشند، با اینحال آرزو داشتم که همراهان هنرمند این دو ممنوع الخروج همتی گروهی نشان داده و در اعتراض به این عمل میگفتند که یا همه ما با هم میرویم یا هیچکداممان نمیرویم۔ اینکار هم شانس انصراف ماموران از بازداری این دو هنرمند را داشت و هم در صورت نا کارآمدی سابقه درخشانی از رشد روحیه گروهی و حفظ منافع صنفی داشت۔ بهرحال چنین نشده است و مقصر این بازداری جمهوری اسلامی است که از تردد هنرمندان وحشت داشته و آزادی آنها را به هر بهانه ای سلب می کند۔

-- علی اکبر مهدی ، Oct 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)