تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شایعه درگذشت آیت‌الله خامنه‌ای تکذیب شد

سایت تابناک وابسته به محسن رضایی،‌ یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، خبر « احتمال درگذشت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی» که در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شده را تکذیب کرد.

به گزارش منبع خبری پانورامای ارمنستان، سفارت ایران در ارمنستان نیز «درگذشت رهبر جمهوری اسلامی» را شایعه دانسته و گفته است:
«شایعه درگذشت آیت‌الله خامنه‌ای افترایی بیش نیست و واقعیت ندارد.»


مایکل لدین، از نومحافظه‌کاران معروف آمریکایی، روز دوشنبه با درج مطلبی در سایت خبری پاجاماس‌ مدیا مدعی دریافت یک خبر در این مورد از «یک منبع بسیار معتبر که نمی‌خواهد نامش فاش شود» شد.

به نوشته گاردین آقای لدین در تارنمای خود آورده است:
«بعد از ظهر روز گذشته در ساعت ۲٫۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی (آیت‌الله) خامنه‌ای به کما رفته و به بیمارستان منتقل شد. هیچ‌کس به‌جز پسر او و پزشکان اجازه دیدار از او را ندارند و پیش خودتان باشد،‌ وضع جسمانی او "در دست خدایان است".»

سپس این اظهارات آقای لدین و دیگران در منبع خبری تلگراف بریتانیا، رسانه‌های متعدد اسرائیل از جمله جروزلم پست، روزنامه بریتانیایی گاردین و بسیاری سایت‌ها و منابع دیگر به بحث گذاشته‌شد. این رسانه‌ها نیز در عناوین خود از این گفته آقای لدین و دیگران به عنوان «شایعه احتمالی» یاد کرده‌اند. روزنامه پراودای روسی،‌از پرتیراژترین روزنامه‌های آن کشور، از این شایعه با لحنی جدی یاد کرده‌است.

منبع خبر روسی «نیوز دات ار.یو» نیز به قول منابع اسرائیلی، در این رابطه از «اوضاع بسیار متشنج در پایتخت ایران و حضور زیاد نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان‌ها» صحبت کرده‌است.

تابناک: به سبب اهمیت موضوع، این خبر را پیش از انتشار با منابع مرتبط به حوزه اطلاع‌رسانی رهبری هماهنگ و سپس منتشر کرده‌ایم

تارنمای تابناک، گفته‌های آقای مایکل لدین را «خیالبافی و دروغ‌پردازی» خوانده و نوشته‌است:
«ادعای مایکل لدین، بنا بر اطلاع دقیق خبرنگار تابناک و با توجه به دیدارها و جلسات رهبر انقلاب در دو روز گذشته، دروغ محض بوده و بر اساس برنامه هدفمند غرب و با هدف تشویش اذهان ملت ایران ساخته و پرداخته شده تا از این رهگذر و با وارونه جلوه دادن واقعیات درون جامعه ایران، اوضاع داخلی کشور را هم‌چنان متشنج نشان دهد.»

این منبع خبری مرتبط با محسن رضایی در ادامه نوشته‌است:
«سایت تابناک با توجه به تجارب قبلی در خصوص شایعه‌سازی این فرد، که چون به موقع تکذیب نمی‌شد برای چندین هفته نگرانی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد می‌کرد، این بار برای جلوگیری از تکرار چنین مسئله‌ای و همچنین به سبب اهمیت موضوع، این خبر را پیش از انتشار با منابع مرتبط به حوزه اطلاع‌رسانی رهبری هماهنگ و سپس منتشر کرده‌است.»

رابرت تِیت، خبرنگار پیشین گاردین در تهران،‌ درباره این گفته‌ها در تارنمای گاردین نوشته‌است:
«بحث بر سر مشکلات تندرستی (آیت‌الله)‌ خامنه‌ای بسیار زیاد است.» به گفته وی «شایعه‌های زیادی هم‌چون سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان لنفاوی» و دیگر شایعات در جامعه ایران شنیده می‌شود.

به گفته گاردین شایعه «درگذشت آیت‌الله علی خامنه‌ای در بازار تهران به کرات شنیده می‌شود.»

گاردین در پایان گزارش خود می‌نویسد:
«البته برای رژیم روحانیون ایران، راه ساده‌ای برای پایان دادن به تشنج جاری وجود دارد. اما آیت‌الله (خامنه‌ای) هنوز در انظار عمومی حضور نیافته تا اغراق‌آمیز بودن گزارش‌های درگذشت خود را اعلام کند. تا زمان عدم حضور وی در ملأ عام شانس این‌که شایعه‌ها هم‌چنان گسترش یابند وجود دارد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از نظر من خامنه ای خیلی وقته مرده.

-- ali ، Oct 15, 2009

‫خدا کنه ...

-- Dave ، Oct 15, 2009

پدرجان،
فقط یک مرده می تواند بر مردگان حکومت براند.
خامنه ای مدت هاست که مرده است...

-- زوربای یونانی ، Oct 15, 2009

اين خامنه اي فكر ميكنم تا همه ملت ايران و دق مرگ نكنه قصد تشريف فرمايي به اون دنيا رو نداره
حتما با عزراييل ساخت و پاخت دارن

-- ngn ، Oct 15, 2009

آقای خامنه ای مگه زنده است!

-- peyman ، Oct 15, 2009

what turns around comes around.
در فارسی می گویند تا نباشد چیزکی کس نگویند چیزها.
ما به خدا اعتقاد داریم.همه را با دل شکسته به او واگزار کرده ایم.

-- ardeshir ، Oct 15, 2009

har che zoodtar behtar khoda kone emshab....

-- mitra ، Oct 15, 2009

خامنهای خردادماه امسال با فروختن دین خود به دنیا،خودکشی کرده بود. او چهار ماه است که مرده است. نماز شکر را حتما خواهیم خواند.

-- رضا ، Oct 15, 2009

چه فرقی میکنه بمیره یا نمیره برادر زرده شغاله میاد جاش میشینه

-- ;,v,a ، Oct 15, 2009

مرگ برای ... امثال خامنه ای نا عادلانه ترین مجازاته. کاش روزی میرسید که این نامردمان با شکنجه زجرکش میشدند.

-- بهرام ، Oct 15, 2009

بالاخره مرگ حقه. میمیره عنقریب .

-- fh ، Oct 15, 2009

به فرض مرگ این جلاد، یکی از این بدتر بر تخت "ولایت" جلوس میفرمایند. مشکل جای دیگری است جان دل!

-- amin ، Oct 15, 2009

ظالمی را خفته دیدم نیمروز
گفتم این فتنه است خوابش برده به
وآنکه خوابش بهتر از بیداری است
آن چنان بدزندگانی، مرده به

-- سهند ، Oct 15, 2009

khoda na kone, eva!

-- بدون نام ، Oct 15, 2009

از روباه پرسیدن شاهدت کیه، گفت دمبم! از کی تا حالا رضائی راست میگه؟ معلومه كه تکذیب میکنه! بهک. اونا خودشون موندن كه وقتی گندش در اومد ملت به جونشون بیفتن...دارن مثل مرغ سر بریده دور خودشون میدون كه یک سناریو اختراع کنن كه داخلشون نیاد!

-- بلقیس شریفی ، Oct 15, 2009

نه بابا نمیر...تو رو خدا نمیر ......، صبر کن کارت داریم...زیاد طول نمی کشه...نمیر... تو رو اون خدات نمیر...خیلی از مادرها انتظار اون روز دارن...خیلی از پدر آرزوی اون روزی دارن که خودت میدونی...پس ایندفعه رو مردونگی کنو نمیر.سر جدت نمیر........ نمیر...

-- امیر-آلمان- ، Oct 16, 2009

these .... would n't die easily

-- mohammad ، Oct 16, 2009

اولا گول این شایعات را نخورید. ثانیا مگه ملا قحطی آمده یکی دیگر را به جایش می گذارند تا خون ملت را بمکد. با این حال تا با دست خودمون کفنش نکنیم از با نمی نشینیم. شایعه می سازند تا رقبا را بی اعتبار کنند. گوش به این حرفها ندین 13 آبانم آرزوست. خامنه ای مهم نیست حکومت باید دمکراتیک شود. 13 آبان یادتان نرود.

-- مرده شور ، Oct 16, 2009

Albateh man Arezoye Marge kasi ro nemikonam amma omidvaram ke agar ein khabar dorost nist eishan be khod ayand va ta mohlati hast jobrane mafat konand va hagh ra tahvile hagh dar ke hamana mellate Ghayoure iran ast bedahand va bishtar az ein asbabe adame etminan va posht kardan be eslam va mosalmanan ra faraham nakonand.

-- kiumars irani ، Oct 16, 2009

فقط مرگ است که به عمر بیهوده دیکتاتورها پایان میدهد مرگ خلخالی, بسیار ذلت آور بود. این موضوع بعدها آشکار شد. آیا در مورد خامنه ای هم , سرنوشت ها مشابه هستند؟

-- امیر سایه ، Oct 16, 2009

دریغا ای دریغا ای دریغا خدایی سایه سیاهی رفت از سرما

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

ندای ما زنده است، سهراب ما زنده است، خامنه ایه که مرده حتی اگر شایعات نادرت باشه

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

سالهاست آقای مایکل آرتور لدین Michael Arthur Ledeen کارهای ضد اطالاعتی انجام میدهند. و قبل از حمله آمریکا به عراق، ایشان عجیب مصر به حمله آمریکا به ایران بود.ایشان یک مدتی هم برای اطلاعات ارتش ایتالیا کارهای ضد اطلاعاتی میکرده است. مقداری از سوابق ایشان در Wikipedia است. امیدوارم با فوت خامنه‌ای ، عمر ولایت مطلقه فقیه به پایان برسد.

-- Reza ، Oct 16, 2009

ازنظر مردم ازهمان روزی که بروی ملت تیغ کشید و خون جوانان وبیگناهان برزمین ریخت وسرنوشت مردم شرسف را بدست اراذل وناپاکان داد .......مرده بود . کالبد فیزیکی اهمیتی ندارد

-- اریا ، Oct 16, 2009

go to hell

-- sabz ، Oct 16, 2009

الهی تیر غیب بخوره. خودش و اون ...ش

-- N ، Oct 16, 2009

ورود مقام معظم رهبری به بهشت ممکن نیست؛ خداوند متعال سکونت ایشان دربهشند .
درجهنم هم ساکنین آن سخت مخالف عضویت ایشان هستند. بنابراین خداوند مانده معطل چه بکند، بپس فعلا تاحل این مشگل ایشان درمقام رهبری باقی خواهند ماند
درضمن شیطان بی تابی می کند وشب وروزمنتظر تشریف فرمائی حضرت هست .
آمین

-- ایرج ، Oct 16, 2009

در تارنمای تابناک هر چه گشتیم این مطلب را پیدا نکردم شاید سایت تابناک از تو سایتش این مطلب را برداشته ؟؟

---------------------------------

بازدیدکننده گرامی، پیوندی که در صفحه خبر به خبر تابناک داده‌ایم هنوز کار می‌کند

زمانه

-- رضا ، Oct 16, 2009

من با نظ علی موافقم! خامنه ای یکی از منفور ترین و خشن ترین و در عین حال بی خرد ترین و نافرزانه ترین کسی بود که بر ایران حکم راند. یکی از فایده های بزرگ این ... تاریخ ایران همانا آن لطمه ی چبران ناپذیری بود که به اسلام و روحانیت وارد کرد. اسلام و روحانیت با لطمات خامنه ای و ابزار سرکوبش جنان جانکاه بوده که هنوز بخاطر متلاشی نشدن این پیکر متعفن تمام اطراف و اکناف و مرزهای این ضایعاتش هویدا نشده باید دو سه سالی صبر کرد تا به عمق فاجعه ای که توسط خامنه ای و روحانیت در کلش (بجز یکی دو استثناء موضعی) و با ابزار سپاه و بسیج بر اسلام وارد شده پی برد. آری خامنه ای را با فعل ماضی صرف کنید!

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

he has already died

-- iren ، Oct 16, 2009

در جاسک، مرده ها را در منزل می شویند
!آقای احمدی نژادمدیریت جهانی پیشکش


امام جمعه جاسك گفت: در اين شهرستان هيچ غسالخانه‌اي وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس ، مردم اين شهرستان چه شيعه و چه سني ميت خود را در منزل غسل مي‌دهند و هيچ جاي مناسبي در راستاي غسل‌دهي ميت در سطح شهر و روستاهاي شهرستان وجود ندارد.وخودروئی که با آن جنازه را حمل میکنند مخصوص حمل زباله است.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

-- در جاسک، مرده ها را در منزل می شویند ، Oct 16, 2009

«احتمال»درگذشت را تکذیب کردند یعنی چه؟! یعنی احتمال مردن ولی فقیه هم نیست؟! یعنی خدا ایشان را تاانقلاب مهدی نگه میدارد؟!

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

che mordeh che zendeh, regimash roo be fanast.

-- ramin ، Oct 16, 2009

aghaye khamenehi namordeh balke ... dadeh ghabzo gerefteh ha ha ha ha ha ha

-- navid ، Oct 16, 2009

age namorde khoda kone zoodtar bmire

-- moham ، Oct 16, 2009

خدا نیامرزدش! هم زنده اش را و هم مرده اش را! امین!
موسی

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

امیدوارم خار و ذلیل بمیری

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

این شایعات را خود بیت الخلای رهبری دامن می زند تا دست کم به طرفدارانش بگوید، آقا آنقدر مهمه که نگو، حتا خارجی ها هم نظرش به دم آقا ست که بالا و پایین میشه!

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

اگر هم مرد زیاد شادی و پایکوبی نکنید. خدای ناکرده سرو صدا بیدارش میکند.

-- Nam ، Oct 16, 2009

خامنه‌ای به رغم مقامی که دارد، فقط یکی‌ از پاهای هشت پایی‌ است که مثل بختک به روی ایران افتاده است. حکومت تنها در چند سال اول انقلاب، "قائم به فرد" بود. سپس به سرعت "چند لایه" شد و مسئولیت‌ها تقسیم گردید.

-- Sirus ، Oct 16, 2009

تابناک اول تکذیب کرد
بعد خبر تکذیب رو حذف کرد
بعد دوباره خبر تکذیب رو گذاشت

امیدوارم نمیره تا اول محاکمه بشه

-- امید ، Oct 16, 2009

اگر هم بمیره پسرش که هست! یه رساله براش جور میکنن (همونطر که برای خود این بابا و خمینی کردن!) و میشه آیت اله واجد شرایط و رهبر و خلافت خاندان خامنه ای هم به حمدالله تثبیت میشه و ...

-- dictator to be! ، Oct 16, 2009

بیصبرانه منتظرم تا زیارتگاه آغا رو ذیارت کنم !!!!!!!!!!!! >(:<

-- حامد پارسا ، Oct 16, 2009

اگر هم بمیره پسرش که هست! یه رساله براش جور میکنن (همونطر که برای خود این ... و خمینی کردن!) و میشه آیت اله واجد شرایط و رهبر و خلافت خاندان خامنه ای هم به حمدالله تثبیت میشه و ...

-- dictator to be! ، Oct 16, 2009

رهبرا سر قبرت سه نقطه ... می گذاریم.

-- مردم ، Oct 16, 2009

تو این مدت بعداز انتخابات تنها خبریه که مردم را کمی شاد کرده حتی اگر دروغ باشه وصف العیش نصف العیش...

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

شیطان کاریکاتوریست از این ......

-- شب تاب ، Oct 16, 2009

پاسداران، نظامیان، روحانیت برای حفظ نظام رهبر معضم را خواهند کشت! این رهبری الان دیگر سرخر است! چون یک شکرهایی خورده که دندانش شکسته، بنا بر این زشن منظر است، اینها خام نه ای را خواهند کشت تا از فرزانگی احمقانه اش راحت شوند! چون الانه دیگه خیلی دست و پا گیر شده، یک سری زرت و زورتهایی کرده که همه توش مثل مگسی که بیفتد در آبریزگاه و حتا سفت ریز گاه گیر کرده اند، نه راه پس دارند و نه راه پیش، ...، بنا بر این این زمزمه ها برای این است که آقا رو نمدمالش کنند و بعد هم بگویند ... شد و رفت پیش امام امت و با آل علی محشور گردید. و برایش هم با اجسام سفتیه یک گمبز و بارگاه درست کنند و توالتتش را هم بدهند به حاج مجتبی و حاج محمود را هم بنشانند دم در تا هر کی رفت تو قصای حاجت کند یه پولی بیندازد تو تاس آقا. آمین یا رب العالمین!

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

این ... بمیرد دگر کسان و... بجایش هستند. امثال این بربرهای وحشی اندک
نیستند این ... عربی را باید از بیخ وبن ریشه اش ر ادر
ایران خشکانید زیرا اینها أم الفسادند و مهدورالدم.خدا لعنتشان
کند.

-- ایراندخت آریا ، Oct 16, 2009

مرگ حق است و همه خواهند مرد . مگر گنده تر از خامنه اي كه خميني بود نمرد ؟ اما دوستان در اين شرايط فقط دعا كنيد كه اجل ايشان تا حد امكان عقب بيافتد تا شايد شرايط كشور تا حدي انسجام پيدا كند تا بعد . خدا بزرگه ....

-- zapata ، Oct 16, 2009

عيبي نداره. همين روزها ... ميشه. ميگن قنادي هاي تهران به حالت آماده باش دراومدن

-- ايران پرست ، Oct 16, 2009

کسی را ندارند به جایش بگذارند که اینقدر وقیح و مستبد و حقیر باشه اگه حقیقت باشه باید رهبر توسط مردم مستقیم انتخاب بشود.

-- sasan ، Oct 16, 2009

اين خبر قطعا دروغه

-- محمد ، Oct 16, 2009

ای زبردست زیردست آزار
گرم تا کی بماند این بازار
به چه کار آیدت جهانداری
مردنت به که مردم آزاری

-- محمد ، Oct 17, 2009

خدا از دهنتون بشنوه...

-- محمد ض ، Oct 17, 2009

ایشان خیلی وقت است که مرده .واین نداهاهستند که زنده اند.سعدیامردنکونام نمیردهرگز مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند

-- بدون نام ، Oct 17, 2009

حیف است بمیرد.باید آنقدر زنده بماند تا در دادگاه جنایتکاران علیه بشریت محاکمه شود و اعتراف کند به جنایاتی که دستور انجامش را داده است.من هم واقعا امیدوارم این خبر شایعه باشد.برای ایشان طول عمر تا زمان دادگاه آرزو دارم.

-- بدون نام ، Oct 17, 2009

خدا نکنه آقا کارشون بشه . چون رهبر بعدی بنا به پیش بینی ها مجتبی خامنه ای که فردی بسیار تندرو و... است خواهد بود و کار ما از این بدتر خواهد شد

-- هادی ، Oct 17, 2009

از همان روزی که دست حضرت قابیل گشت آلوده به خون هابیل
از همان روزی که صدر پیغام‌آوران باریتعالی، زهر تلخ دشمنی در خونشان جوشید
آدمیت مرده بود گرچه آدم زنده بود

از همان روز که یوسف را برادرها به چاه انداختند
از همان روزی که با شلاق و خون دیوار چین را ساختند
آدمیت مرده بود گرچه آدم زنده بود

بعدها دنیا پراز آدم شد و این آسیاب هی گشت و گشت
قرنها از مرگ انسان هم گذشت، ای دریغا آدمیت برنگشت.
صحبت از پاکی و مروّت ابلهي است
صحبت از عيسي و موسي و محمد نابجاست، قرن قرن ……..

من كه از پژمردن يك شاخه گل، از فغان يك قناري در قفس
از نگاه ساكت يك كودك بيمار، حتي قاتلي بردار،
اشك در چشمم و بغضم در گلوست، ونه در اين ايام زهر، زهر دارم در سبوست
مرگ او را از كجا باور كنم، صحبت از پژمردن يك برگ نيست،
واي ….. ! جنگل را بيابان مي‌كنند.
دست خون‌آلوده خويش را در پيش خلق پنهان مي‌كنند.
هيچ حيواني به حيواني نمي‌دارد روا، آنچه اين نامردمان با جان انسان مي‌كنند.

صحبت از پژمردن يك برگ نيست، فرض كن مرگ قناري در قفس هم مرگ نيست ، فرض كن يك شاخه گل هم در جهان هرگز نرست، فرض كن جنگل بيابان است از روز نخست
در كويري سوت و كور، در ميان مردمي با اين مصيبتها صبور
صحبت از مرگ‌محبت مرگ‌عشق، گفتگو از مرگ انسانيت است
گفتگو از مرگ انسانيت است !

-- تهیدست ، Oct 19, 2009

من شخصا تحلیلم اینه که بعد از روز قدس و چرخش خامنه ای و احتمال قوت گرفتن محاکمه افرادی نظیر مرتضوی و رادان سپاه خامنه ای رو زندان کرده و تحدیدش کردن که اگر راهی که ما میخواهی رو حرکت نکنی ما شایعه میکنیم که فوت شدی و بعد که از خواسته ما سر باز بزنی میکشیمت...و اگر در مسیر ما حرکت کنی ما میگیم شایعه بوده...

-- ashkan ، Oct 19, 2009

مردم ایران روز مرگ قاتل فرزندانشان پایکوبی خواهند کرد.سپاه هم بداند باید در مقابل مردم گردن نهد تا به سرنوشت سران ارتش صدام دچار نشوند

-- کامران ، Oct 28, 2009

اگر غیزت دارد با گفته های نابغه وحید میرود میمیرد.

-- mohamad@yahoo.com ، Oct 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)