تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موج حملات علیه پلیس پاکستان

امروز پنج‌شنبه در اثر یک حمله به خودروهای نیروهای پلیس پاکستان و حمله‌ای دیگر به‌وسیله انفجار در خودرو، ده‌ها تن جان خود را از دست دادند.
در حملات هماهنگ‌شده امروز در پاکستان ۳۹ پلیس کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس،‌ امروز هم‌چنین افرادی مسلح در کلان‌شهر لاهور به سه ساختمان شهربانی حمله کردند و در شهر کوهات واقع در ایالت مرزی شمال غربی پاکستان نیز یک بمب‌گذار انتحاری با خودرو به یک پایگاه پلیس حمله کرد.

به گفته پلیس یک گروگان‌گیری که در دانشکده افسری پلیس لاهور انجام شده‌بود «پایان یافته و اوضاع کاملاً تحت کنترل است.»

دفتر اصلی ناحیه‌ای پلیس تحقیقات جنایی پاکستان، دفتر فدرال اداره آگاهی در لاهور و چند مکان دیگر مربوط به پلیس این کشور از اهداف مورد حمله طی امروز بودند.

محافل خبری، حملات اخیر طالبان به پلیس پاکستان را نوعی «پیش‌دستی» در مسئله نزاع با دولت پاکستان ارزیابی کرده‌اند

تحلیلگران، این حملات هماهنگ‌شده در یازدهمین روز از حملات مرگبار در پاکستان را نشان‌دهنده قدرت پیکارجویان طالبان در حمله به مناطق حساس و قلب این کشور و نشانگر ضعف نیروهای انتظامی این کشور می‌دانند.

از زمان آغاز موج جدید حملات تروریستی از ۵ اکتبر در پاکستان بیش از ۱۶۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ارتش پاکستان امروز در یک حمله هوایی به مواضع طالبان در منطقه وزیرستان جنوبی ۲۷ تن «از نیروهای پیکارجو» را کشته‌است.

کشور پاکستان که دارای جنگ‌افزار هسته‌ای است از هم‌پیمانان مهم ایالات متحده «در مبارزه با تروریسم القاعده و طالبان» به‌شمار می‌آید.

ارتش پاکستان هم‌اینک در حال آماده‌سازی یک حمله بزرگ به منطقه تحت کنترل نیروهای اسلامگرای طالبان پاکستان است. محافل خبری، حملات اخیر طالبان به پلیس پاکستان را نوعی «پیش‌دستی» در مسئله نزاع با دولت پاکستان ارزیابی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)