تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«ایران تظاهرکنندگان آلمان را زیر نظر دارد»

تلویزیون آلمان امروز پنج‌شنبه گزارش داد که مأموران جمهوری اسلامی، پس از جریانات انتخابات اخیر ایران، معترضان انتخاباتی را در آلمان «زیر نظر گرفته‌اند.»

برنامه پانوراما، در شبکه تلویزیونی آ.ار.د (ARD) آلمان در برنامه ساعت ۱۰ شب خود از قول مانفرد مورْک، معاون سرپرست سازمان «حفاظت از قانون اساسی» ایالت هامبورگ خبر داد «این سازمان اطلاع دارد که سرویس‌های مخفی ایرانی افرادی را به میان تظاهرکنندگان در آلمان می‌فرستند.»


تظاهرات ایرانیان در کلن آلمان، عکس از اختر قاسمی

آقای مورک هم‌چنین گفت: «ما شواهدی داریم که این مأموران از مردم فیلم می‌گیرند و قصد شناسایی افراد را دارند.»
این برنامه در کنار مصاحبه با نایب‌رئیس سازمان اطلاعات آلمان تصاویری از افرادی را نشان داد که به هنگام تظاهرات ایرانیان در آلمان از جهات مختلف،‌ در مکان‌هایی نیمه‌مخفی و خارج از حلقه تظاهرات به طور سیستماتیک به فیلم‌برداری از تظاهرکنندگان مشغولند.

تلویزیون آلمان: «مأموران جمهوری اسلامی تلفن‌های تهدیدآمیز می‌زنند»

برنامه پانوراما از قول اپوزیسیون ایرانی و منابعی در داخل سفارت ایران خبر داد که «مأموران جمهوری اسلامی تلفن‌های تهدیدآمیز می‌زنند و کسانی نیز که برای دیدار بستگانشان به ایران سفر کرده‌اند بازداشت شده‌اند.»

بنابر این گزارش، وزارت امور خارجه آلمان گفته‌است که «دولت ایران بارها از این وزارت‌خانه خواسته تا ابراز عقیده آزاد از سوی ایرانیان ساکن آلمان را محدود کند.»
نامه و مدرک وزارت خارجه در این خصوص نیز در برنامه پانوراما نشان داده‌شد.

وزارت امور خارجه آلمان: «دولت ایران بارها از ما خواسته تا ابراز عقیده آزاد از سوی ایرانیان ساکن آلمان را محدود کنیم»

علی‌رضا شیخ‌عطار، سفیر ایران در آلمان این گفته را تکذیب می‌کند و می‌گوید که «هیچ نامه‌ای نفرستاده‌ایم.»
سفارت ایران در برلین به درخواست مصاحبه بیشتر خبرنگاران در این مورد هنوز پاسخی نداده‌است.

«جاسوسی و تهدید»
در بخشی از این برنامه، یکی از ایرانیان مقیم آلمان به نام رحیم تُرکاشوند با حالت گریان از تجربه خود پس از یکی از سفرهای خود به ایران می‌گوید.

وی می‌گوید که «پنج سال پیش در سفری که به ایران داشته دستگیر شده و تحت فشار زیاد مجبور به پذیرش جاسوسی برای حکومت ایران شده‌است.»‌ وی ادامه می‌دهد که پس از بازگشت به آلمان «نزد مقامات انتظاماتی آلمان رفته و جریان را شرح داده‌است.»

مورد رحیم ترکاشوند را دستگاه قضایی آلمان تأیید کرده است.

شیخ‌عطار، سفیر جمهوری اسلامی در آلمان در مصاحبه با برنامه پانوراما گفت که «سرویس امنیتی ایران تکنیک‌هایی دارد برای آن‌که بداند در هر نقطه از جهان چه می‌گذرد و به این خاطر نیازی به این افراد و به جاسوس‌گیری ندارد.»

در بخش دیگر برنامه، خانم سارا دهکردی، فرزند نوری دهکردی که یکی از مقتولان حادثه تروریستی رستوران میکونوس است می‌گوید که «از سه ماه پیش ۶۵ تلفن مشکوک و تهدیدآمیز به او شده‌است.»
تلفن‌کنندگان در این تماس‌ها به خانم دهکردی که یکی از فعالان تظاهرات‌ها است گفته‌اند: «ما همه شما را می‌شناسیم و شماره تلفن همه شما را داریم.»

ترور چهار نفر از فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران در رستوران «میکونوس» برلین در روز ۱۷ سپتامبر سال ۱۹۹۲، روی داد.

پس از اعلام انتخاب دوباره محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران، تظاهرات اعتراضی گسترده و متعددی در کشورهای مختلف جهان و هم‌چنین در آلمان از سوی ایرانیان مقیم این کشورها برگزار شده‌است.
در کشور آلمان ۱۲۵ هزار شهروند ایرانی سکونت دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شیخ عطار خودش یکی از این منفورین ومتحجرین ودیکتاتور های سر سخت است.وبسیارجای تعجب است که امسال ایشان نماینده ملت ایران بحساب می آیند.

-- بدون نام ، Oct 15, 2009

برنامه تلوزیونی مربوط به این خبر امشب 5 شنبه ساعت 21:45 از شبکه یک آلمان ARD پخش میشود.

-- فریمان ، Oct 15, 2009

ج.ا در ساختن یک حکومت پلیسی کاملا موفق شده.حتی ایرانیان خارج از ایران و کسانی که حتی دیگر تغییر ملیت داده وخودرا دیگرایرانی نمی دانند نیز در امان نیستند. ولی فراموش نکنیم که ج.ا به این هدف نرسیده مگر به کمک عده ای از همین جماعت به ظاهر دوست ایرانی . متاسفانه ایرانی ها گاهی فوق العاده بی رحم ونا مهربان میشوند.

-- بدون نام ، Oct 15, 2009

اگر شمایی که در آلمان هستید از این رزیم بترسید وای به حال ما در ایران. بابا اینها را خودمان گنده کرده اییم. خودمان هم خرابش می کنیم. ما در ایران و شما هم در هر جای دنیا. وحشت نکنید که این همان هدف حکومت نامشروع و ناخلف حاکم بر این است. ترس و وحشت ما ماندگاری این الوات است. فقط در همین چند ماه گذشته این حکومت نامشروع چند سیلی محکم از مردم ایران خورده است. 13 آبان هم یک سیلی محکم دیگر بر صورت کریه ولی فقیه مطلقه شان زنیم که کمر راست نکند. کوتاه نیایید آینده از آن ماست. 13 آبان روز ما دانش آموزان ایرانی است. ما دوره های نظامی و عقیدتی مان را در همین رزیم گذرانده اییم و آماده اییم تا دمار از روزگارش درآوریم. ما بچه های جنگیم. آماده اییم بجنگیم.

-- دانش آموز ، Oct 15, 2009

بس معلوم است که حکومت کودتا اروبا و آمریکا را نیز همانند ایران به گروگان گرفته است. مسخره است که یک رزیم در حال فروباشی و نامشروع تا این حد می تواند در آلمان و اروبا قدرت نمایی کند و اطلاعاتی های رزیم تا قلب اروبا هم نفوذ کرده باشند. این هشداری برای اروبا و آمریکاست. تا برجهای دوقلویتان نرفته هوا فکری بکنید.

-- رضوان ، Oct 15, 2009

کسیاز ج.ا نمی ترسد. اما دل انسان به درد می اید از این همه نا مردمی.

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

همانطوری که این آقایان کارشان شناسایی کردن دیگران به منظور دستگیری و زندانی کردن و شکنجه و احیاناً اعدام است، ایرانیان داخل و خارج از کشور هم باید به نوبه خود در شناسایی این افراد و تهیه یک "لیست سیاه" اقدام همه جانبه خود را شروع کنند!

سایتهای اینترنتی برای معرفی و افشای بعضی از این افراد در اینترنت موجود است اما کافی نیست. هر ایرانی آزادیخواه و مخالف با این شیادان، در داخل یا خارج از ایران، باید در شناسایی هر چه کامل تر این افراد، در هر مقام و رسته ای که باشند و به هر شکلی که با حزب الله همکاری داشته باشند، چه در همسایگی و فامیل و محل کار و چه در هر جای دیگر اقدام جدی کند و نام، مشخصات، محل کار و سکونت، نوع شغل و هر چه اطلاعات (منجمله تصویر و عکس) که ممکن است از این افراد به دست آورد تا در موقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر این حکومت سقوط کند (که بالاخره خواهد کرد!) بسیاری از این افراد حتماً به خارج از کشور خواهند گریخت و لیست سیاه برای شناسایی و تعقیب آنها در خارج از کشور نیز لازم است. همانطور که یهودیان سالها است که به دنبال فراری های نازیها میگردند، ما ایرانیها هم باید همین کار را بکنیم و نگذاریم این افراد نابکار تحت هیچ شرایطی نفس راحت بکشند!

نترسید و تا می توانید اطلاعات جمع کنید و بطور غیر مستقیم در اینترنت منتشر کنید و در جاهای مختلف نیز از همان اطلاعات نسخه هایی را ذخیره کنید و در اختیار همگان قرار دهید.

-- ایرانی تبعیدی ، Oct 16, 2009

مبارزه در راه آزادی بدون هزینه نیست .رژیم باگنده گوئی و لاف زنی میخواهد به ما بباوراند که از همه چیز آگاه هست .اگر میدانستد پس به چه سبب اطلاعاتی ها را پس از 25 خرداد از کار بر کنار کرده و یکروز در میان جنبش مردم ایران را درونی وبیرونی مینامند

-- behnam ، Oct 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)