تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پناهندگی دختر مشاور احمدی نژاد به آلمان

نرگس کلهر، فرزند مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد از آلمان تقاضای پناهندگی کرده است.

او این درخواست را پس از شرکت در جشنواره فیلم حقوق بشر در شهر نورنبرگ تقدیم مقامات آلمان کرد. فیلم او در این چشنواره "دارخویش" نام داشت که به موضوع شکنجه پرداخته است.

این کارگردان جوان ایرانی پس از نمایش فیلمش اعلام کرد که به علت نگرانی از برخورد دولت ، تصمیم گرفته است پناهنده شود.


نرگس و مهدی کلهر

مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت ایران در این باره گفت: «با توجه به شرایط داخلی که هم اکنون در کشور وجود دارد و نمادی که دخترم در مصاحبه خود استفاده کرده، قطعاً یک جریان سیاسی داخلی از این قضیه و ساخت این فیلم حمایت می کند.»

اشاره مهدی کلهر به شال سبزی است که دختر وی ، نرگس کلهر در هنگام حضور در چشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ به گردن انداخته بود.
استفاده از رنگ سبز در لباس‌ها و پلاکاردها به عنوان نماد معترضان انتخاباتی در ایران برگزیده شده‌است.

مهدی کلهر معتقد است «این ماجرا نیز یکی از مصداق های جنگ رسانه‌ای و نرمی است که مخالفان دولت و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته اند.»

وی با اشاره به این‌که از تولید و محتوای فیلم دخترش هیچ گونه اطلاعی نداشته است، افزود: «من سال‌هاست که از همسر قبلی‌ام جدا شده‌ام و دلیل جدایی ما هم کاملاً سیاسی و از جانب ایشان بود.»

«نرگس کلهر می گوید از ترس برخورد دولت محمود احمدی‌نژاد به خاطر فیلمی که در محکومیت شکنجه ساخته درخواست پناهندگی نموده‌است.»

کلهر با بیان این که همسر سابقش از مخالفان سرسخت محمود احمدی‌نژاد بوده است، افزود: «من فقط تا یک ماه پیش مخارج تحصیل و زندگی دخترم را از طریق یک حساب بانکی پرداخت می کردم.»

نرگس کلهر در مصاحبه‌ای با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی با رد سخنان پدرش در مورد وابستگی او به جریانات سیاسی داخل یا خارج در این باره گفت: «اگر با جریانی سیاسی مرتبط بودم الان در کمپ پناهندگی به‌سر نمی‌بردم و جای بهتری در آلمان داشتم. من فردی مستقلم که فکر خودم را دارم. آیا می‌شود بگویید که من از زمان تولدم وابسته جزبی و سیاسی بوده‌ام؟»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سالهاست که میلیونها ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند و بیشتر آنها هم پناهنده هستند حالا به هر علتی. چه چیزی این دختر خانم را متمایزتر از دیگران می کند؟؟؟ پدرشان؟ از قدیم گفتند: گیریم که پدرتو بود فاضل، از فضل پدر ترا چه حاصل؟

-- بینام ، Oct 14, 2009

فرزدن جمهوری اسلامی نیز تحمل شرایط ضد انسانی‌ حکومت پدرانشان را ندارند. از صمیم قلب آزادی این فرزند عزیز ایران را از رکود جمهوری اسلامی به ایشان تبریک میگویم. برایتان آرزوی موفقیت دارم.

دکتر میر حسین

-- بدون نام ، Oct 14, 2009

ایشان تا دیروز آقازاده بوده اند و حتی پول بلیت هواپیمای شان از جیب مردم پرداخت شده است. حالا هم مهاجرت نفرموده اند، درخواست پناهندگی دارند تا باز ما مالیات دهندگان خرج شان را تقبل کنیم. فردای آزادی هم لابد می خواهند به ایران بازگردند و منصب پدرشان را پس بگیرند.

-- آژند اندازه گر ، Oct 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)