تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تحریم بانک ملت و خطوط کشتیرانی ایران

بریتانیا به شرکت‌های مالی دستور داده تا تجارت با بانک ملت و خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی را متوقف کنند.

مجلس عوام انگلیس این مطلب را امروز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد.

سارا مک‌کارتی-فرای، وزیر خزانه‌داری بریتانیا در این بیانیه گفته‌است که علت این محدودسازی برای بانک ملت «ارائه خدمات از سوی این بانک به سازمانی مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای» است.

وی هم‌چنین از «ارسال حواله‌جات مالی از سوی این بانک برای تأمین مالی برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک ایران» سخن گفته‌است.

به گفته خانم مک‌کارتی-فرای شرکت کشتیرانی ایران نیز «کالاهایی هم برای برنامه هسته‌ای ایران و هم برای برنامه موشک‌های بالیستیک حمل و نقل کرده‌است.»


وزیر خزانه‌داری بریتانیا در این بیانیه فعالیت‌های این دو شرکت ایرانی را «دارای تأثیرات بالقوه برای منافع بریتانیا» دانسته‌است.

در ادامه بیانیه آمده‌است:«مؤسسات مالی و اعتباری از این پس نمی‌توانند بدون اجازه وزارت خزانه‌داری بریتانیا با این دو نهاد وارد داد و ستد جدید بشوند یا به معاملات جاری خود ادامه بدهند.»

سال گذشته ایالات متحده نیز تحریم‌هایی بر سه بانک ایرانی ملت، ملی و صادرات اعمال کرد.
بانک ملت که پیش از این به‌طور کامل یک بانک دولتی بود اوایل سال جاری میلادی یک روند خصوصی‌سازی با هدف فروش ۸۰ درصد سهام خود در مدت زمان دو سال را آغاز کرد.

قدرت‌های غربی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران را حاوی خطرات احتمالی نظامی برای منافع اسرائیل و کشورهای خود در منطقه قلمداد می‌کنند. این اتهام از سوی ایران رد می‌شود.

بریتانیا: این دو نهاد به فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کمک کرده‌اند

بریتانیا و قدرت‌های دیگر غربی پس از این‌که ایران در ماه گذشته از موضوع ساخت یک کارخانه جدید غنی‌سازی اورانیوم در قم پرده برداشت نگرانی‌های بیشتری در این زمینه ابراز کرده‌اند.

روز گذشته هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده پس از گفتگوی خود با دیوید میلیبند، وزیر خارجه بریتانیا در لندن در باره برنامه هسته‌ای ایران گفت که «جامعه جهانی تا ابد منتظر جمهوری اسلامی نمی‌ماند تا این حکومت به تعهداتش در مورد برنامه هسته‌ای عمل کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کم کم داره بجائی میرسه که خدا را شکر در ایران احمدی نژاد داد بزنه
انرژی هسته ای دویست تومن بسته ای

-- tarlan ، Oct 12, 2009


كد خبر: 13897 تاريخ انتشار: 21 مهر 1388 ساعت 11:48 نسخه چاپي
ارسال به دوستان پناهندگی دختر مشاور احمدی‌نژاد به‌آلمان
یك سایت اپوزیسیون از پناهنده شدن نرگس كلهر دختر مهدی كلهر خبر داد.


این سایت ادعا كرد با نرگس كلهر كه اخیرا فیلمش در جشنواره نورنبرگ نمایش داده شده گفتگو كرده است.


به نوشته خبر، در این مصاحبه از قول نرگس كلهر آمده است: من بیش از یك سال است كه با پدرم رابطه‌ای ندارم. بعد از متاركه والدینم، با مادرم زندگی می كنم و هیچ كس از خروجم از كشور خبر ندارد. فیلم را فرستادم و بعد نامه‌ای برایم آمد مبنی بر اینكه فیلم پذیرفته شده. در ایران هم كه بودم كار تدوین می‌كردم و خرج زندگی‌ام را در می‌آوردم. چند فیلم كوتاه هم ساختم كه به هیچكدام اجازه و یا مجوز پخش ندادند. این یكی را بدون مجوز ساختم چون می‌خواستم كار تجربی كنم. ضمن اینكه به كسی نگفته‌ام دختر فلان كس هستم؛ نمی‌خواهم اسم كسی پشتم باشد.


این سایت افزوده است: نرگس كلهر، دختر مهدی كلهر مشاور محمود احمدی‌نژاد كه با فیلمی در محكومیت شكنجه به فستیوال حقوق بشر نورنبرگ آلمان رفته بود، به غرب پناهنده شد تا ضمن نشان دادن آن‌كه با پدرش ارتباطی ندارد، این را نیز گفته باشد كه «اگر قرارست از بین برویم، بگذارید خودمان راه ‌مان را انتخاب كنیم.»

وی همچنین در‌باره انتخابات اخیز گفته است:دیگر از پس دادن رای گذشته؛ ما می‌گوییم زندگی ما را پس بدهید.

-- ، Oct 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)