تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست ترميم اعتماد آسيب‌ديده دولت-‌ملت

مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی خواستار «ترميم اعتماد آسيب ديده دولت- ملت» از سوی قوه قضاییه شد.

اعضای مجمع از رئیس قوه قضاییه خواسته‌اند که نگذارد «در بر همان پاشنه‌ای که تاکنون چرخيده است، بچرخد»

در این نامه آمده است: «نزدیک چهار ماه از انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پیش و پس از آن می‌گذرد. در این دوره زمانی، ملت رشید ایران شاهد ناگوارترین صحنه‌ها و تلخ ترین حوادث سی ساله اخیر بود. خون‌هایی به ناحق بر زمین ریخته شده، زنان و مردانی ناعادلانه به بند کشیده شدند و هتک حرمت‌هایی صورت گرفت که قلم یارای نگارش آن ندارد.»


این نامه با اشاره به «عملکردهای ناصواب» و «سوء تدبیرهای آمیخته با خشونت» برخی مسوولان، افزوده است: «هر صدایی جز حمایت از وضع موجود و همگام شدن با افراطیونی که طعم شیرین قدرت، مانع واقع‌نگری آنان شده، با واژه‌هایی از قبیل خیانت، وابستگی به اجانب، براندازی نرم، شرکت در انقلاب مخملی و... روبه رو شد»

اعضای مجمع روحانیون مبارز «راهکارهایی برای برون رفت از شرایط فعلی» ایران پیشنهاد کرده و اجرایی شدن آن را منوط به «استقلال» قوه قضائیه دانسته‌اند.

صادرکنندگان این بیانیه متذکر شده‌اند: «اگر قوه قضائیه هویت مستقل خود را از دست بدهد و از عهده وظایف و مسئولیت‌های خود بر نیاید و در نتیجه بازداشت‌های غیرقانونی و بی‌دلیل، دادگاه‌های فاقد شرایط و نمایش‌های تلویزیونی ادامه پیدا کند این دستگاه قضایی است که باید علاوه بر پاسخگویی به موضوعاتی از قبیل بازداشتگاه کهریزک و جنایات رخ داده در آن باشد.»

در این نامه با اشاره به برخی اصول قانون اساسی این سوال از رئیس قوه قضائیه ایرن مطرح شده‌است که «آیا در رفتار ضابطان دستگاه قضایی و برخورد بعضی از مسئولان قوه قضائیه نشانه‌ای از عمل به اصول یاد شده مشاهده می‌شود؟»

مجمع روحانیون مبارز:نه بازداشت شدگان امکان واگويی آنچه بر آنان رفته است پيدا کرده‌اند و نه ما امکانی برای حقيقت يابی کامل در اختيار داريم

اعضای مجمع روحانیون مبارز می گویند: «نه بازداشت شدگان امکان واگويی آنچه بر آنان رفته است پيدا کرده‌اند و نه ما امکانی برای حقيقت يابی کامل در اختيار داريم که بتوانيم تمامی وجوه تخلف را با شما در ميان بگذاريم. اما آنچه در ديد عموم قرار گرفته و می تواند تا حدودی ما را به کنه واقعيت‌ها رهنمون شود.»

«شکستن در منازل بعضی از متهمان، ورود نیمه شب به منزل بعضی دیگر، انعکاس اتهامات اثبات نشده در رسانه‌های عمومی، نگهداری متهمان در باز داشتگاه‌های انفرادی» بخشی از تخلفاتی است که در این نامه به آن اشاره شده است.

در اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، نیروهای امنیتی و انتظامی هزاران نفر از معترضان را بازداشت کرده‌اند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده شمار زیادی از دستگیرشدگان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

مجمع روحانیون مبارز در انتخابات ریاست‌جمهوری از میرحسین موسوی، حمایت کرده است. این حزب اصلاح‌طلب با اعتراض به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌داند، خواستار ابطال انتخابات شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من به این روحانیون عرض می کنم که این آقای صادق خان عراقی عرب است و از طایفه ی غیر ایرانی، ولی ایکاش در عوض در خدمت ایران بود، ایشان نان ایرانی می خورد و عربده ی ضد ایرانی سر می دهد، ایشان خودش و ایل و تبارش و پدرش و برادرانش ضد ایرانیند، اینان همگی معنای آسیب هستند! حالا شما از افسد میخواهید دفع فساد کنید!
همین بهتر که او سر کار باشد تا کار روحانیت و اسلام نیز یکسره گردد.
در لحاف کهنه افتاده شکاف!
و همی فسده میریزد از این کهنه لحاف!

-- بدون نام ، Oct 12, 2009

من میخواستم ازین تریبون استفاده کنم و بگم به جنایتکاران رژیم جمهوری اسلامی که خیلی ... تشریف دارید که سایت meebo رو فیلتر کردید.

-- عزرائیل ، Oct 12, 2009

درستش این است که:
همین بهتر که او سر کار باشد تا کار روحانیت و اسلام نیز یکسره گردد.
در لحاف کهنه افتاده شکاف!
و همی مفسده میریزد از این کهنه لحاف!

-- بدون نام ، Oct 12, 2009

این اخوندها نفسهای اخرین خود و اسلام در ایران میکشند بگذارید هر جنایتی که از دستشان بر میاید بکنند 1400 سال تحمل کرد ایران این مدت کوتاه را هم از سر بگذراند ولی بعد از نابودی این مسلمانان جنایتخوه و دیننشان دوران شکوفایی ایران و ایرانی اغار خواهد شد.

-- kia ، Oct 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)