تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست کروبی و موسوی برای حضور در تلویزیون

ميرحسين موسوى و مهدى كروبى دو کاندیدای معترض به نتایج انتخابات، خواستار پاسخگویی به اتهامات وارده بر معترضان به نتایج انتخابات، در تلویزیون دولتی ایران شدند.

به گزارش تارنمای «تغییر»، پايگاه اطلاع‌رسانى حزب اعتماد ملى، ميرحسين موسوى، نخست وزیر پیشین ایران روز شنبه به منزل مهدى كروبى، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی رفت و با وى درباره رويدادهاى پس از انتخابات به رايزنى پرداخت.

در این دیدار آقای موسوى با اشاره به در پيش بودن سيزده آبان، سالگرد اشغال سفارت آمريكا در تهران در سال ۱۳۵۸ توسط گروهى از دانشجويان، گفت: «كسانى كه آن حماسه را آفريدند، امروز در گوشه‌ زندان هستند و اين طنز تلخى است كه اين روزها متاسفانه رخ داده است.»

ميرحسين موسوى با نمايشى خواندن برگزارى دادگاه شمارى از فعالان سياسى و بازداشت‌شدگان در رويدادهاى پس از انتخابات، خطاب به مقام‌هاى جمهورى اسلامى گفت: «چه نتيجه اى از اين نمايش عايد شما شد؟ آيا به دنبال برگزارى دادگاه تفتيش عقايد هستيد؟ آيا متوجه اثرات منفى آن در جامعه هستيد؟»


وى «برخى‌ نهادهاى قدرت» در جمهورى اسلامى را به «سواستفاده از دارايى‌هاى مالى كشور» متهم كرده و نسبت به «ابهام در واگذارى سهام مخابرات و منابع تامين ۸۰۰۰ ميليارد تومان هزينه خريد آن از سوى سپاه پاسداران» ابراز تاسف كرد.

نخست‌وزیر پیشین ایران،با مقايسه جمهورى اسلامى و حكومت اتحاد جماهير شوروى اظهار داشت: «در مقطعى افرادى بر سركار آمدند و تلاش كردند، نيروهايى را كه انقلاب كرده بودند حذف كنند. در كتاب‌ها و عكس‌هاى انقلاب خود، نقش آفرينان انقلاب را حذف كردند و تلاش كردند با جعل تاريخ، تاريخ ديگرى را براى مردم خود و دنيا بيافرينند. حكومت آنها برچيده شد، تاريخ‌نگاران آمدند و تاريخ واقعى را نگاشتند.»

وى همچنین صدا و سيماى جمهورى اسلامى را به تلاش براى تخريب چهره معترضان متهم كرده و افزود:«سه، چهارماه است كه عليه بنده و آقاى كروبى و افراد ديگرى كه از ما حمايت مى‌كردند، به صورت يك طرفه در صدا و سيما و رسانه‌هاى خود دروغ مى‌پراكنند و ما را تخريب مى‌كنند. آيا ما حق نداريم در صدا و سيما از خود دفاع كنيم؟»

آقای موسوی با انتقاد شديد از حاميان دولت به خاطر استفاده از تريبون صدا و سيما براى تخريب مخالفان اظهار داشت و پیشنهاد برگزاری یک میزگرد با حضور کارشناسانی از دو طرف را داد.

ميرحسين موسوى با انتقاد از «رواج دروغ در ميان برخى مسوولان» افزود: «مدام اطلاعات غلط به مردم مى‌دهند و فكر مى‌كنند كه مردم باور مى كنند. همين تعداد كشته‌هاى پس از انتخابات چندبار عوض شد؟ بعد مى گويند تقلب در انتخابات دروغ است.»

مهدی کروبی : اگر تقلب نشده پس اين اعتراضات چيست؟
مهدى كروبى نیز در این دیدار با ابراز تاسف از «رفتار هاى پس از انتخابات» آن را دور از شان نظامى دانست كه «امام آن را پايه گذارى كرده بود.»

دبير كل حزب اعتماد ملى همچنين برخوردهاى صورت گرفته با «نيروهاى انقلاب و دانشجويان» را «عجيب و غريب» خواند و از رهبران جمهورى اسلامى خواست، «مراقب رفتار و اعمال خود باشند تا آيندگان به نيكى از آن‌ها ياد كنند.»

مهدی کروبی: برخى درباره انتخابات به گونه‌اى سخن مى گويند كه گويى هيچ اتفاقى نيفتاده است.

مهدى كروبى در پاسخ به انتقادهاى «برخى از نظاميان همچون فرمانده سپاه از اصلاح‌طلبان» اظهار داشت: «چه كسى سخنان تند مى گويد ما يا شما؟ چه كسى برخوردهاى تند را سرلوحه كارهاى خود قرار داده است ما يا شما؟»

وی با تاكيد دوباره بر انجام تقلب در انتخابات اظهار داشت: «برخى درباره انتخابات به گونه‌اى سخن مى گويند كه گويى هيچ اتفاقى نيفتاده است. نه خانى رفته نه خانى آمده است. مى گويند تقلب نشده است.اگر تقلب نشده پس اين اعتراضات چيست؟»

وى همچنين خطاب به مقام‌هاى جمهورى اسلامى و حاميان محمود احمدى‌نژاد گفت: «اگر راست مى‌گوييد در برابر ده‌ها ساعت انكار تقلب در رسانه ملى و فشار بر زندانيان بيگناه براى اعتراف، به ما وقت بدهيد تا در تلويزيون دلايل و مدارک خود را ارائه دهيم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

كي بود مي گفت ملاها انگليسي هستند نه روسي ؟ سانسور قسمتی از سخنان مو سوی که اشاره دارد به داد گاههای فر مایشی استالین و حضور سنگین وارطان توده ای بدون سانسور برای تبلیغ خط حزب توده در ذیل همه نظرها در سایت اخبار روز نشان از کودتای توده ای در این وبسایت دارد٠ متن دستکاری نشده اینجاست http://www.rahesabz.net/story/2617

-- بدون نام ، Oct 12, 2009

موسوی جان!
اشغال سفارت (مال آمریکا یا هر جای دیگر) یک حماسه نبود و نیست!!! بلکه یک خبط بزرگ سیاسی و دیپلماتیک بود که بهایش راا ملت بیچارهٔ ایران پردختهن و خواهند پرداخت! هیچ‌یک از اون آقایان هم هنوز ظاهراً به نق عمل نسنجیدهٔ خود نریسیده اند. حال اگر تو این را حماسه میدانی‌ که وای بر ما ملت که دنبال تو افتادهیم!
مردم پس تا کی‌ میخواهید به اصطلاح رهبرانمان اینچنین مهمل گو باشند؟؟؟
باور کنیم که دوران ندانم کاری و نادانی‌ به سر آمده؟؟؟؟

-- عالمی‌ ، Oct 13, 2009

اشعال سفارت امریکا یک حماسه نبود یک حماقت بود ویک خیانت مسلم به منافع ایران و ایرانیان ویکی از زمینه سازیهای سرکوب رژیم اسلامی.

-- ضادق ، Oct 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)