تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اژه‌ای شکایت ۱۰۰ نماینده از موسوی را تائید کرد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور می‌گوید که متن شکایت حدود ۱۰۰ نماینده مجلس از میرحسین موسوی، تحویل وی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای اژه‌ای امروز دوشنبه گفت که دو تن از نمایندگان مجلس،روز ۲۹ مهرماه شکایت‌نامه‌ای از میرحسین موسوی تحویل وی داده‌اند که حدود ۱۰۰ امضا دارد.

آقای اژه‌ای نامی از این دو نماینده مجلس نبرده است.


غلامحسین محسنی اژه‌ای

هفته گذشته، حمید رسائی نماینده محافظه‌کار مجلس و نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، از تسلیم شکایت ۱۰۰ نماینده علیه موسوی به قوه قضائیه خبر داده بود.

نام این نمایندگان، تاکنون در هیچ‌یک از رسانه‌ها منتشر نشده است.

چهار آبان ماه نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته بود که دادستانی تهران شکایتی علیه میرحسین موسوی دریافت نکرده است.

به گفته اژه‌ای، در مطلب ارائه شده توسط نمایندگان، برخی اتهامات علیه موسوی مطرح شده و به عنوان «شریک و مباشر»، نمایندگان خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن وی شده‌اند

این در حالی است محسنی اژه‌ای گفته که رسیدگی به شکایت از موسوی، به طور مستقیم در حوزه وظایف و اختیاران دادستان کل کشور نیست، اما دادستانی، «مطالبی را تنظیم و برای رسیدگی به مراجع ذیربط قضایی» ارسال خواهد کرد.

به گفته او، در مطلب ارائه شده توسط نمایندگان، برخی اتهامات علیه میرحسین موسوی مطرح شده و به عنوان «شریک و مباشر»، نمایندگان خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن وی شده‌اند.

دادستان کل کشور افزوده که نمایندگان، درخواست خود را به مواد ۶۱۰ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی که در خصوص بر هم زدن امنیت و نظم اجتماعی و تبلیغ علیه نظام اسلامی است، مستند کرده‌اند.


حبیب‌الله عسگراولادی

محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که علیه موسوی شکایتی تنظیم کرده‌اند و از مقام‌های قضایی، خواستار محاکمه وی و مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات، شده‌اند.

طرح شکایت از سوی ۱۰۰ نماینده مجلس علیه آقای موسوی در شرایطی تائید می‌شود که حبیب‌الله عسگراولادی، دبیر‌کل «جبهه پیروان خط امام و رهبری»، از «هتک حیثیت» موسوی و کروبی توسط «افراطیون خشن» انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای عسگراولادی گفته که «در شرایط فعلی کشور، افراطی‌ها می‌گویند باید افرادی مانند موسوی و کروبی را محاکمه و اعدام کرد، این افراط است، این مسئله، دشمن‌تراشی افراطی‌ها را نشان می‌دهد.»

«در شرایط فعلی کشور، افراطی‌ها می‌گویند باید افرادی مانند موسوی و کروبی را محاکمه و اعدام کرد، این افراط است، این مسئله، دشمن‌تراشی افراطی‌ها را نشان می‌دهد»

به گفته این فعال سیاسی محافظه‌کار، افراطی‌ها «هر روز می‌خواهند یک آیت‌الله منتظری و بنی‌صدر برای نظام درست کنند و توجهی به وضعیت کشور نمی‌کنند.»

عسگر اولادی در عین حال میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به «خارج شدن» از دایره انقلاب متهم کرد و راه بازگشت آنها را «صحبت صمیمانه» و پرهیز از «لجن‌مال» کردن آنها دانست.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز امروز چهارشنبه با حمله غیرمستقیم به این دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات، آنها را متهم کرد که «بدون دلیل و استدلال»، انتخابات اخیر را «دروغ» دانسته و «جرمی بزرگ» مرتکب شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)