تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شکایت ۱۰۰ نماینده مجلس از میرحسین موسوی

۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، نامه‌ای حاوی شکایت از میرحسین موسوی را به وی تحویل دادند.

حمید رسایی با بیان اینکه این دیدار امروز سه‌شنبه، در دفتر دادستانی کل انجام شده، گفت که در این ملاقات، نامه شکایت نمایندگان از موسوی تحویل اژه‌ای شده است.

به گفته آقای رسایی، نمایندگان در نامه خود از میرحسین موسوی به خاطر بیانیه‌ها و اقداماتی که «منجر به ورود لطمات و صدمات به آبروی نظام و اموال عمومی و خصوصی مردم شده، شکایت کرده‌اند.»


به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رسایی گفته که این نامه، «مستند به دلایل متقن و محکم» است و با توجه به «درخواست» دیگر نمایندگان، «انتظار می‌رود طی روزهای آینده، تعداد امضاکنندگان آن افزایش یابد.»

وی در پاسخ به این سئوال که چرا این شکایت بعد از چهار ماه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: «ما ابتدا امیدوار بودیم که موسوی، روال خود را تغییر دهد و از اقدامات و حرکاتی که همسو با دشمن است دست بردارد، اما امروز شاهدیم که فعالیت‌های وی همچنان ادامه دارد.»

رسایی اظهار داشت که «جرم» میرحسین موسوی، «ضایع» کردن «حق ملت ایران» است.

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات، پیش از این نسبت به «پیگیری قضایی و دستگیری سران اصلاحات» هشدار داده بود.


حمید رسایی

رسایی در واکنش به این موضوع گفت که «مسعود رجوی هم چنین ادعاهایی داشت، اما عاقبت او نشان داد که این ادعاها تطبیقی با واقعیت ندارد.»

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات و شعارهای سر داده شده از سوی هواداران موسوی در روز قدس اظهار داشت: «آنها نمی‌توانند ادعا کنند که با شعور ملت ما هماهنگ هستند.»

رسایی عنوان کرده که شکایت نمایندگان به دلیل «درخواست‌های زیاد مردم» بوده است.

امیرطاهر حسین‌خان، مسئول «کمیته رسانه‌ای جنبش مردمی ایران علیه قانون‌گریزی» نیز ادعا کرده که تاکنون ۵۰ هزار نفر از مردم از میرحسین موسوی شکایت کرده‌اند.

مسئول «کمیته رسانه‌ای جنبش مردمی ایران علیه قانون‌گریزی» نیز ادعا کرده که تاکنون ۵۰ هزار نفر از مردم از میرحسین موسوی شکایت کرده‌اند

وی گفته که تا هفته گذشته، ۲۹ هزار نفر از میرحسین موسوی شکایت کرده بودند، «اما با گذشت یک هفته، این تعداد به ۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.»

حسین خان این افزایش تعداد شکایت را نشانه «خشم» ملت ایران از عملکرد موسوی دانسته و گفته که مردم، خواستار «محاکمه» این چهره سیاسی «جدا شده از بدنه نظام» هستند.

وی با استناد به ماده ۱۸۷ قانون مجازات اسلامی افزوده که هر فردی که «طرح براندازی» نظام را پی بگیرد، «محارب» و «مفسد فی الارض» است.

در پی اعلام نتایج انتخابات ایران در روز ۲۳ خرداد، میلیون‌ها نفر از هواداران میرحسین موسوی به خیابان‌ها آمده و نسبت به نتایج اعلام شده، اعتراض کردند.

به گفته رسایی، نمایندگان در نامه خود از موسوی به خاطر بیانیه‌ها و اقداماتی که «منجر به ورود لطمات و صدمات به آبروی نظام و اموال عمومی و خصوصی مردم شده، شکایت کرده‌اند»

این اعتراض‌ها با خشونت گسترده نیروهای امنیتی و نظامی به شدت سرکوب شد و طی آن ده‌ها نفر کشته و بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر دستگیر شدند.

دولت ایران، اعترض‌های مدنی هواداران موسوی را «اغتشاش» نامیده و برخی فعالان سیاسی را در این رابطه محاکمه کرده است.

رسانه‌های همسو با دولت طی چهار ماه گذشته، بارها خواستار محاکمه کروبی، موسوی و خاتمی به عنوان «سران فتنه و اغتشاشات» شده‌اند.

بسیاری از فعالان سیاسی و شناخته شده بعد از انتخابات نیز بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند. بسیاری از آنها در دادگاه‌هایی که معترضان آن را «نمایشی» می‌خوانند، محاکمه شده و علیه خود و میرحسین موسوی اظهاراتی بیان کرده‌اند؛ «اعترافاتی» که معترضان آن را محصول شکنجه و فشارهای زندان می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين چهار هزار هزار(4000هزار) دستگير شده را که ميشود چهار ميليون نفر،کجا جا دادند ؟

-- بدون نام ، Oct 20, 2009

اند استدلال:‌ چون یه بابای دیگه ای سی سال پیش یه ادعایی داشت که غلط‌ بود بعدش هم خائن از کار در اومد، ادعای شما هم غلطه.

آقای رسایی، به قول اون فیلمه:"... اومدی".

-- بدون نام ، Oct 20, 2009

این آقایان مطمئن شده اند که دیگر انتخابات آزادی در این کشور بر گزار نخواهد شد در نتیجه کاری به افکار عمومی و خواست موکلانشان ندارند از همین حالا بفکر جلب رضایت امثال جنتی در شورای نگهبات بر آمده اند .

-- بدون نام ، Oct 20, 2009

موسوی را محاکمه کنید و آماده اعتراضات شدید تر مردم هم باشید. این بار دیگر با سرکوب و ارعاب کاری از پیش نمی برید.

-- N ، Oct 20, 2009

اگر مرد هستيد، موسوي را دستگير كنيد. آنوقت ملت ايران است كه همه شما را دستگير و محاكمه خواهد كرد. يادتان باشيد دستگيري، موسوي، كروبي، خاتمي دستگيري ملت ايران است. حالا اگر مرد هستيد بياييد جلو.

-- مردم ايران ، Oct 20, 2009

میرحسین موسوی، کروبی، زهرا رهنورد، رفسنجانی ، و دیگر ...باید محاکمه شوند
زیرا تاکنون اپوزیسیون مزدور و عامل سازمهای
جاسوسی غرب مدرکی که "تقلبی بودن" انتخابات را ثابت کند ارائه نداده اند اما در مقابل آن هزاران سند مبنی بر آزاد بودن انتخابات در
دست است که طبق نظر سنجی غربی ها هم درست بودن نتایج انتخابات به نظر تمام مردم دنیا رسیده است. یا ثابت کنند انقلاب
"تقلبی" بوده تا طبق قوانین محاکمه و بشدت
مجازات شوند. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

-- بدون نام ، Oct 20, 2009

فقط میتونم بگم.... میرحسین نازنین رو با رجوی مقایسه میکتی؟ دستگیرش کنین تا ببنبن چیکار می کنیم.

-- مجید ، Oct 20, 2009

باش تا صبح دولتت بدمد!

-- رضا ، Oct 20, 2009

ااین کارا فقط وضعیت حکومت را بدتر می کنه.
امیدوارم هر چه زودتر به این انبار مهمات جرقه زده شه.

-- آسا ، Oct 20, 2009

majlesetoono ba khak yeksan mikonim.ta dige be esme mardom oonja fesad nakonid.

-- binam ، Oct 21, 2009

اینان وجودشان توهین به ما ملت است، اینان انواع تجاوزات را به دختران و پسران ، پیران و جوانان ما کرده اند و شما سخن ما را به هزار دلیل توهین و ناسزا پنداشته و سانسور می کنید! این کار بد است! نظر مرا منتشر کنید! ببخشید!

-- بدون نام ، Oct 21, 2009

آقای رسایی هم مثل احمدی نژاد ٦٣% رای حوزه انتخابیش را دارد . از طرفی جنتی حتمأ تمام رقبای ایشان را در انتخابات !!! بعدی حذف خواهد کرد. و در حوزه ایشان تعداد ارا ٣٠٠% واجدین شرایط خواهد بود. وسید علی خامنه ای نیز پیروزی ایشان را نشانه حمایت مردم و اجنه از ایشان می نامد .

-- احسان از نیویورک ، Oct 21, 2009

JALEB AST KE SHOMA AN PANJA HEZAR AR MEBINID VA GHABOL DARID VALI 3 MILLION NAFARI RA KE SHEKAYETE ALANI MIKONAN NEMIBINID VA GHABOL HAM NADARID. ANSAF HAM KHOB CHISIT

-- MMM ، Oct 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)