تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
پنجمین جلسه محاکمه معترضان برگزار شد

نماینده دادستان: اینترنت عامل تهدید است

پنجمین جلسه محاکمه برخی بازداشت‌شدگان که بنابر اعلام دادستانی تهران، از طریق فضای سایبر و اینترنت، به «نشر اکاذیب و تحریک افــــکار عمومی» می‌پرداختند، برگزار شد.

در این جلسه علنی، به اتهامات شش تن از دستگیرشدگان حوادث اخیر، بر اســــاس کیفرخواست دادستان تهران رسیدگی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه امروز دوشنبه به جز این شش متهم و وکلای مدافع آنان، متهم دیگری حضور نداشت.

در ابتدای این جلسه، رئیس شبعه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، براساس ماده ۱۸۸ آئین دادرسی کیفری، از خبرنگاران خواست که مشخصات کامل متهمان را فاش نکنند.


عبدالله مومنی(نفر سوم از سمت راست)

آقای صلواتی همچنین از متهمان خواست که در اظهارات خود از ذکر اسامی افرادی که در جلسه حضور ندارند، خودداری کنند.

در این جلسه، احمد علی‌اکبری نماینده دادستان تهران، کیفرخواست شش متهم که «عمدتا از طریق فضای سایبر و اینترنت با نشر اکاذیب به تحریک افــــکار عمومی می‌پرداختند» را قرائت کرد.

نماینده دادستان با اشاره به اینكه هم‌اكنون فناوری نوین، زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است، اینترنت را یكی از عوامل تهدید خواند.

نماینده دادستان با اشاره به اینكه هم‌اكنون فناوری نوین، زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است، اینترنت را یكی از عوامل تهدید خواند

در این کیفرخواست، ایالات متحده آمریکا متهم است که با «سوءاستفاده» از شبکه اجتماعی فیس‌بوک و یوتیوب برای «جریانات معاند و معترض»، بستری مناسب به منظور «تضعیف جایگاه داخلی و بین‌المللی نظام» فراهم کرده است.

او اظهار داشت که فیس بوك و سایت یوتویوپ، با حمایت آمریكا ایجاد شده است و تولید اخبار «كذب به زبان فارسی، از جمله ترفندهای دشمنان و برخی از گروه‌های سیاسی» علیه نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده دادستانی تهران در بخش دیگری از کیفرخواست خود آورده است که در حوادث اخیر پس از انتخابات در ایران، گروه‌های مخالف با استفاده از اینترنت علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند.

کیفرخواست انفرادی بازداشت‌شدگان
در ادامه جلسه محاکمه، دادستانی تهران کیفرخواست «ع.م»(عبدالله مومنی) سخنگو و رئیس شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت را قرائت کرد.

در این کیفرخواست، «فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» سه اتهام این فرد عنوان شده است.

در این کیفرخواست به نقل از آقای «ع.م» آمده است که وی با تائید «انحراف فکری و سیاسی» در تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفته است: «انتخابات بهانه‌ای برای تخریب و عصیان علیه نظام و فرصتی برای ایجاد هجمه علیه ارکان نظام بود.»

در این کیفرخواست به نقل از آقای «ع.م»(عبدالله مومنی) آمده است که وی با تائید «انحراف فکری و سیاسی» در تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفته است: «انتخابات بهانه‌ای برای تخریب و عصیان علیه نظام و فرصتی برای ایجاد هجمه علیه ارکان نظام بود»

آن‌طور که در این کیفرخواست آمده است، او افزوده که «ما درصدد تخریب کلیت نظام و به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام بودیم.»

«ع.ع» از دیگر بازداشتی‌هایی بود که از سوی دادستانی تهران به «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، اخلال در نظم عمومی و تخریب و احراق اموال عمومی و دولتی» متهم شد.

بنابر اعلام دادستانی آقای «ع.ع» دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه تهران و مسئول آی‌تی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است.

نماینده دادستانی تهران گفته که آقای «ع.ع»در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرده که «۳۰ هزار ایمیل با مضمون دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاشات» برای کاربران اینترنت ارسال کرده است.

در این کیفرخواست، «فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» سه اتهام عبدالله مومنی عنوان شده است

«الف.ل» سومین کسی بود که در جلسه امروز از سوی دادستانی با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، اخلال در نظم عمومی و تخریب و احراق اموال عمومی و دولتی» مواجه شد.

«م.ن» نیز چهارمین نفری است که با اتهام‌های مشابه دو متهم دیگر مواجه شده است.

«الف.الف» متهم پنجم است که دادستانی تهران وی را طراح «هسته فنی خاموشی سبز» معرفی کرده است.

«ع.ب» ششمین و آخرین متهمی بود که از سوی دادستانی تهران با اتهام‌هایی مشابه سایر متهمان مواجه شد.

اظهارات بازداشت‌شدگان در دادگاه
آقای «ع.م» در این جلسه محاکمه گفت که «دفتر تحکیم وحدت در سال‌های اخیر تحت تاثیر جریان‌های مارکسیستی و ملی‌-مذهبی، به انحراف کشیده شده و موضع‌گیری‌های آن در مخالفت با سیاست‌های کلان نظام» بوده است.

«ما در فضای انتخابات به عصیانگری علیه نظام پرداختیم و مجموعه شعارها و تحرکات پس از انتخابات نشان داد که انتخابات مسئله اصلی نبوده، بلکه نشانه گرفتن کانون اصلی نظام یعنی تضعیف جایگاه رهبری مقصود بوده است»

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وی افزود: «اصلاح‌طلبان با در اختیارگذاشتن امکانات دانشگاهی و دولتی برای اجرای فعالیت‌های دفتر تحکیم و به منظور پیشبرد اهداف و اعمال فشار بر سایر بخش‌های حکومت، زمینه رادیکالیزه شدن و حاکمیت افراطی‌گری در تحکیم را فراهم کردند.»

«ع. م» همچنین اظهار داشت که «حمایت از محکومان و مرتبطان با گروهک تروریستی پژاک و برگزاری تجمعات غیرقانونی در دفاع از حقوق تجزیه‌طلبان و فعالان قومی در دفتر سازمان ادوار از دیگر اقدامات ما بوده است.»

او در عین حال افزود که برخی اعضای دفتر ادوار تحکیم وحدت در کلاس‌های آموزشی که تحت عنوان «آموزش براندازی نرم و انقلاب مخملی» بود و به مدت یک هفته در آلمان برگزار شد، شرکت کرده‌اند.

آقای «ع.م» در بخش دیگری از اظهارت خود به موضوع حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: «باید بپذیریم که تجمعات تنش‌زا، افراطی و تحریک کننده پیش از انتخابات، بسترساز آشوب‌های فردای انتخابات بود و ما در این زمینه مقصریم.»

«اصلاح‌طلبان با در اختیارگذاشتن امکانات دانشگاهی و دولتی برای اجرای فعالیت‌های دفتر تحکیم و به منظور پیشبرد اهداف و اعمال فشار بر سایر بخش‌های حکومت، زمینه رادیکالیزه شدن و حاکمیت افراطی‌گری در تحکیم را فراهم کردند»

او افزود که «ما در فضای انتخابات به عصیانگری علیه نظام پرداختیم و مجموعه شعارها و تحرکات پس از انتخابات نشان داد که انتخابات مسئله اصلی نبوده، بلکه نشانه گرفتن کانون اصلی نظام یعنی تضعیف جایگاه رهبری مقصود بوده است.»

این فعال دانشجویی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: «از آنجا که مجموعه عملکرد و رفتارهای سیاسی خود را قابل دفاع نمی‌دانم، اساسا دفاعی هم بر آن متصور نیستم و مطالبی که در این دادگاه بیان کردم صرفا در راستای تنویر افکار و روشنگری و روشن شدن اذهان بود.»

پنج متهم دیگر نیز در این جلسه محاکمه، در اظهاراتی به تشریح مسائلی پرداختند که از سوی دادستانی به عنوان اتهام، متوجه آنها شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدايا دوستان خود رابه دست دشمنان مسپار وخردوفضيلت رااز اسارت اين نامردان به در ار . امين يا رب العا لمين

-- بدون نام ، Sep 14, 2009

عوامل تهدیدکننده جمهوری اسلامی: مردم، اینترنت، رسانه، آب، هوا، اکسیژن، هیدروژن، هستی، عقل، اندیشه، دانشگاه، دانشجو، علوم انسانی، علوم طبیعی، فنون، بشریت، انسانیت، قانون، انصاف، عدل، کشورهای دنیا، تمدن، فهم، شعور ....

-- رها ، Sep 14, 2009

این همه شکنجه و اهانت را تحمل کردن آسان نیست ... ولی قهرمانان تاریخ که در این نوع دادگاههای نمایشی دادگاه را لگد مال کردند و به عنوان زنده یادبه خاطر ند. یکی است : زنده یاد خسرو گلسرخی

-- نادر ، Sep 14, 2009

هر کس یا هر وسیله ای که دروغ گویی ها و تقلب ها را افشاکند وباعث رسوایی حاکمان و همبستگی بیشتر ملت ایران وبخصوص نسل جوان شود ،عامل تهدید کننده جمهوری اسلامیست.
آقای نماینده دادستان این موضوع را درست فهمیده است هر چند که به اصطلاح به ریختش نمی آید.

-- شاهد ، Sep 14, 2009

خسروگلسرخی، گرچه مردی بسیار مقاوم بود، بابازجوهای بیشرف و جانی سید علی سروکار نداشت که در ضمن شکنجه های کشنده خانوادهش را نیز تهدید به مرگ کنند.

-- شهروند کوشا ، Sep 14, 2009

http://www.youtube.com/watch?v=buTlBLGdUfo
لطفن این لینک را که حاوی دادگاه علنی گلسرخی است مشاهده کنید و خودتون قضاوت کنید که ایا این دادگاه که جمهوری اسلامی اسمش رو بیدادگاه گذاشته با دادگاه های نمایشی خودشون قابل مقایسه است؟

توجه کنید که آقای گلسرخی چگونه آزادانه یک کلاس درس از مفاهیم مارکسیسم اجرا میکنه و قاضی چقدر نازش رو میکشه تا از خودش دفاع کنه.

-- سحر ، Sep 14, 2009

نماینده دادستان: اینترنت عامل تهدید است
.....................................................
اعترافات اینترنت(متهم) : آره داداش !
من عامل تهدید دیکتاتورها و افرادی هستم که با علوم انسانی مخالف هستن ؛ گردنم هم از اونا خیلی کلفت تره !

-- نیما ، Sep 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)