تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجمع روحانیون: در روز قدس شرکت کنید

مجمع روحانیون مبارز ایران، با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست که در راهپیمایی روز قدس که آن را روز «دفاع از آزادی، مقاومت و کرامت انسان» نامیده است، شرکت کنند.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی آیت‌الله روح‌الله خمینی، روز قدس نام‌گذاری شده است و همه ساله در این روز، راهپیمایی‌هایی در شهرهای ایران و برخی کشور‌های مسلمان در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل برگزار می‌شود.

معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده‌اند در راهپیمایی امسال شرکت خواهند کرد.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز از مردم خواسته است که با حضور در این راهپیمایی، باردیگر اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران را نشان دهند.


مجمع روحانیون مبارز که دبیرکلی آن بر عهده محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران است، اعلام کرده که «روز قدس، روز اعتراض به مظلومیت انسان در روزگار ما و محکومیت بیداد، اشغال و حق‌کشی است که مظهر آن در فلسطین اشغالی است.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده که «روز قدس میراث حضرت امام خمینی(ره) و تأکید بر پیمان مردم بزرگوارمان در دفاع از آزادی، مقاومت و کرامت انسان است.»

استفاده معترضان از این روز برای نشان دادن ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و وضعیت کنونی ایران، به موضوع بحث برانگیز فعالان سیاسی و رسانه‌ها تبدیل شده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران از مردم خواست که مراسم روز قدس را به مسائل «سیاسی» آلوده نکنند، چرا که این روز «متعلق به فلسطین است و نباید از هدف اصلی‌اش» خارج شود.

مجمع روحانیون مبارز: «روز قدس، روز اعتراض به مظلومیت انسان در روزگار ما و محکومیت بیداد، اشغال و حق‌کشی است که مظهر آن در فلسطین اشغالی است»

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز هشدار داده که نباید در این روز، «تفرقه و اختلاف» به وجود بیاید و از مردم خواسته که در این روز تنها به شعار‌ها در حمایت از مردم فلسطین و علیه اسرائیل بسنده کنند.

این در حالی است که آقای کروبی خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که «شما در روز قدس نیز بار دیگر قدرت مردم را خواهید دید و متوجه می‌شوید که مردم از چه فکر و اندیشه‌ای حمایت می‌کنند.»

در خرداد ماه گذشته، هواداران برخی از نامزد‌ها که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند، با حضور در خیابان‌های شهر تهران، خواستار ابطال انتخابات شدند که این راهپیمایی‌ها با دخالت پلیس و نیرو‌های لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

در جریان این اعتراض‌ها ده‌ها تن کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند و به برخی از اموال عمومی خسارت‌هایی نیز وارد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بهتر است آقايان، منتظري، صانعي، موسوي، احزاب مشاركت، كارگزاران و ... و دفتر تحكيم وحدت، نمايندگان ادواري مجلس و ... نيز تا دير نشده در بيانيه‌هايي رسمي مردم را دعوت به مشاركت سبز نمايند.

-- سبزپوش ، Sep 14, 2009

سبزپوش درست میگه. وقت پند و نصیحت و محتاطانه حرف زدن گذشته. مردم منتظرن. شما سران این جنبش منتظر چی هستین؟

-- صبر لبریز ، Sep 14, 2009

خواهشمندم که بجای اعتراض به سیاست ضد بشری یک قوم نژادپرست ومذهبی گرا دیگر ، روز قدس را بدل به راهپیمایی و اعتراض بجنایات و کشتار دوسه ماه اخیر توسط نظام مذهبی و مستبد آخوندها بنمائیم. همبستگی جهانی مهم است ولی اگر در داخل ایران شرایط اشغال اقوام وحشی حاکم باشد، شعار مرگ و یا زنده باد براسرائیل و فلسطین تأتر و در حد روضه خوانی بیرنگ و بی محتوای ملاهاست.

-- حافظه تاریخ ، Sep 14, 2009

مگر مسئله فلسطین غیر سیاسی است که احمدی‌مقدم می‌گوید آن روز را به مسائل سیاسی آلوده نکنید؟ آهان، فقط فلسطین سیاسی است. بقیه مسائل دنیا سیاسی نیست! این جنابان این‌قدر در هم گفته‌اند که به هذیان‌گویی افتاده‌اند. این هم یکی دیگر از برکات اسلام است. کتاب‌های دینی‌شان هم پر است از همین سبک صحبت‌ها.

-- فرناز ، Sep 14, 2009

با تمام قوا شرکت می‌کنیم.

-- بازار ، Sep 14, 2009

ای کاش کشورهای مسلمان دیگر هم در روز قدس سبزپوش میشدند و از ایرانی ها حمایت میکردند.وای که چه دماغی ازشون می سوخت.

-- صحرا ، Sep 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)