تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد شد

محمود احمدی‌نژاد در حکمی محمدرضا رحیمی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.

در حکم آقای رحیمی آمده است: «با توجه به شایستگی، تعهد، تجربه و توانمندی، جنابعالی را به سمت معاون اول رئیس‌ جمهور برمی‌گزینم.»

احمدی‌نژاد در این حکم نوشته است که انتظار دارد معاون اولش «در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی و از آن جمله گسترش عدالت، مهرورزی و خدمت‌رسانی در سراسر کشور و اداره امور محوله» تلاش کند.

رحیمی پیش‌تر معاون هماهنگی معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری بود.

محمدرضا رحیمی، متولد یکی از روستاهای قروه و از شیعه‌های استان کردستان است.


محمدرضا رحیمی

صحت مدرک تحصیلی وی، یکی از موضوعات مورد مناقشه برخی نمایندگان مجلس با دولت‌های نهم و دهم است.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس، سال گذشته در جریان استیضاح علی کردان وزیر پیشین کشور در جمع خبرنگاران گفته بود که «مدرک دکترای ‏رحیمی، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، قل دوم مدرک آقای کردان است‏‎.»

الیاس نادران دیگر نماینده محافظه‌کار مجلس نیز دهم شهریور ماه سال گذشته از رحیمی خواسته بود کپی مدرک دکترای خود را به رسانه‌ها ارائه کند.

آقای نادران افزوده بود که معلوم نیست معاون پارلمانی رئیس‌ جمهوری، مدرک دکترای خود را از کجا گرفته است و درجه علمی وی روشن نیست.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس، سال گذشته در جریان استیضاح علی کردان وزیر پیشین کشور در جمع خبرنگاران گفته بود که «مدرک دکترای ‏رحیمی، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، قل دوم مدرک آقای کردان است‏‎»

انتصاب رحیمی به سمت معاون اولی رئیس جمهوری، پس از آنکه آیت‌الله علی خامنه‌ای با معرفی اسفندیار رحیم‌مشایی به این سمت مخالفت کرد، صورت می‌گیرد.

آقای خامنه‌ای در نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد نوشته بود که «انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم‌‌مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست.»

در این نامه افزوده شده بود: «لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.»

هفت روز پس از نامه آقای خامنه‌ای، مشایی استعفا کرد و احمدی‌نژاد نیز با استناد به اصل ۵۷ قانون اساسی (اصل نظارت ولایت مطلقه فقیه بر قوای سه‌گانه) با استعفای وی موافقت کرد.

احمدی‌نژاد، ساعتی پس از قبول استعفای مشایی، وی را به عنوان مشاور و رئیس دفتر خود منصوب کرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری نیز از پست‌های کلیدی دولتی محسوب می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج ممد رضا، از هم اکنون، تسلیت ما ایرانیان را برای پست معاون اول حاج محمود .... بپذیرید. آدم باید خیلی بی شخصیت باشد که در این شرایط رسوایی نظام اسلامی در جهان، معاونت حاج محمود بی آبرو و حرف مفت زن را قبول کند!؟ از قرار معلوم، مدرک تحصیلی ناب محمدی قلابی هم دریافت کرده ای؟ بیخود نیست، حاج سید علی حکم مردودی شما مزدوران و ....و از جمله بیت ولی و خودش را در رشته علوم انسانی صادر کرد.
.....

-- Jebeh Gholabi Eslami ، Sep 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)