تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتشار اخبار کروبی و موسوی ممنوع شد

گزارش‌ها از ایران حاکی از ممنوعیت انتشار اخبار مربوط به مهدی کروبی و میرحسین موسوی در روزنامه‌ها به دستور شورای عالی امنیت ملی است.

شورای عالی امنیت ملی به نشریات ایران ابلاغ کرده است که اخبار مربوط به کروبی، موسوی و انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را منتشر نکنند.

بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و برخی از اعضای انجمن آزادی مطبوعات در گفتگو با رادیو زمانه این خبر را تائید کرده‌اند.

بی‌توجهی به دستور شورای عالی امنیت ملی در شرایط مشابه، توقیف نشریه را در پی داشته است.

شورای عالی امنیت ملی به نشریات ایران ابلاغ کرده است که اخبار مربوط به کروبی، موسوی و انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را منتشر نکنند

روزنامه اعتماد ملی متعلق به مهدی کروبی و ارگان حزب اعتماد ملی، چندی پیش به اتهام «اصرار بر انتشار مطالب مجرمانه» از سوی دادسرای کارکنان دولت توقیف شد.

در حال حاضر بیشتر خبرگزاری‌های رسمی ایران، اخبار مربوط به انتخابات و نیز بیانیه‌های موسوی و کروبی را منتشر نمی‌کنند. اخباری از این دست، یا در سایت‌های غیررسمی و یا در وب‌سایت‌های متعلق به موسوی و کروبی منتشر می‌شوند.

فشارها بر مطبوعات و روزنامه‌نگاران در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری با دستگیری برخی از روزنامه‌نگاران، پلمب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، احضار تعدای از خبرنگاران و نیز ممنوع‌المصاحبه کردن برخی دیگر همچون ماشاءالله شمس‌الواعظین، افزایش چشمگیری یافته است.

علاوه بر روزنامه‌نگارانی که هنوز در زندان به سر می‌برند و از وضعیت پرونده آنها اطلاعی در دست نیست، برخی از اهالی مطبوعات نیز همراه با سایر فعالان سیاسی و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، محاکمه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)