تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شکایت دفتر احمدی‌نژاد از آیت‌الله صانعی

خبرگزاری‌های ایرنا و فارس به نقل از یک منبع آگاه از شکایت دفتر حقوقی محمود احمدی‌نژاد از آیت‌الله یوسف صانعی خبر دادند.

«ایراد سخنانی توهین‌آمیز»، علت شکایت از این مرجع تقلید شیعه عنوان شده است.

این برای نخستین‌بار است که دولت جمهوری اسلامی از یک مرجع تقلید شیعه، طرح شکایت می‌کند.

خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده است که این شکایت به زودی تسلیم دادگاه ویژه روحانیت خواهد شد.

سی‌ام مرداد ماه نیز جمعی از طلاب حوزه علمیه قم، طی اطلاعیه‌ای خواستار محاکمه آقای صانعی شده بودند.


رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد، آیت‌الله صانعی را متهم کرده‌اند که طی یک سخرانی به وی نسبت «حرام‌زادگی» داده است.

دفتر آقای صانعی با انتشار اطلاعیه‌ای این اتهام را رد کرده است.

این مرجع تقلید شیعه ۲۵ مرداد ماه در یک سخنرانی در شهر گرگان از خشونت‌های دولتی علیه معترضان به نتیجه انتخابات به شدت انتقاد کرده و عاملان و مسببان آن را «به عذاب ابدی در جهنم، مبتلا» دانست.

هواداران محمود احمدی‌نژاد معتقدند آقای صانعی در این سخنرانی، «رئیس جمهور را به دروغ‌گویی، بی‌دینی و حرام‌زادگی» متهم کرده‌ است.

۲۹ مرداد ماه نیز نیز اخباری مبنی بر دعوت به تجمع علیه آیت‌الله صانعی در برخی سایت‌های خبری منتشر شده بود.

«ایراد سخنانی توهین‌آمیز»، علت شکایت از این مرجع تقلید شیعه عنوان شده است. هواداران احمدی‌نژاد معتقدند آقای صانعی در یک سخنرانی، «رئیس جمهور را به دروغ‌گویی، بی‌دینی و حرام‌زادگی» متهم کرده‌ است

جمعی دیگر از طلاب قم نیز اعلام کرده بودند تجمعی در حمایت از آقای صانعی برپا خواهند کرد.

آیت‌الله صانعی از جمله مراجع تقلیدی است که بارها به سرکوب خشونت‌آمیز معترضان به نتایج انتخابات اعتراض کرده‌ است.

رابطه دولت محمود احمدی‌نژاد با مراجع تقلید شیعه در سال‌های اخیر به سردی گرائیده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در آخرین دیدار اعضای هیات دولت از احمدی‌نژاد خواست که در تصمیم‌گیری‌های خود، نظرات مراجع تقلید را مدنظر قرار دهند.

احمدی‌نژاد شهریور ماه سال گذشته در واکنش به فشار‌های مراجع تقلید برای برکناری اسفندیار رحیم‌مشایی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفته بود که برای مراجع احترام قائل است، اما «تصمیمات دولت مستقل از اظهارنظرهای افراد گرفته می‌شود، حتی اگر آن افراد محترم و عزیز باشند.»

تیره شدن رابطه احمدی‌نژاد با مراجع تقلید از زمانی آغاز شد که برخی از آنها در برابر دستور وی به رئیس سازمان تربیت بدنی مبنی بر اجازه ورود به زنان در ورزشگاه‌ها، ایستادگی کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر آیت الله العظمی صانعی شجاع و حقیقت گو. یکی نیست به احمدی نژاد متقلب جنایتکار بگه: " ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود می بری و زحمت ما می داری"

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

من به اقای احمدی نژاد (جناب منتصب) حق میدم که بخواد از یک مرجع تقلید شکایت کنه. اما قبلش اگه اجازه بدن ، نوبت به پرونده های قبلیه. بنده از اقای خامنه ای ( که نه مرجع تقلیده و نه ایت الله) شکایت دارم به جرم اهانت به ملت ، دستور کشتار مردم، دستور تقلب در انتخابات، دستور تجاوز به زندانیان ، دستور به بازداشت غیرقانونی مردم و حبس و انفرادی و شکنجه ، دستور بستن روزنامه ها، گذاشتن یک فاشیست به عنوان رئیس صداوسیما که نه تنها رسانه ملی رو رسانه لجن پراکنی و ضد ملی کرد که حتی به کاندیدای مردم در تلویزیون بنا به شواهد و مدارک توهین کرد. از اقای خامنه ای شکایت دارم به خاطر دستور حمله به دانشگاه تهران و به خاک و خون کشیدن دانشجویان، کشتن نخبگان و نویسندگان ، استفاده از پول و ثروت مردم برای منافع شخصی و نابودی کشور ، به خاطر فروختن دریای خزر و خلیج فارس به بیگانگان ، به خاطر باقی ماندن در مقامی که بارها ثابت کرده اند جایگاهی غصبی است و مورد سوء استفاده شدید ایشان است ، به خاطر استفاده از ثروت ملی برای تبلیغ یک تفکر خاص، به خاطر استفاده از ثروت ملی برای خرید اسلحه و تجهیزات کشتار مردم ، به خاطر استفاده از ثروت ملی برای پروار کردن ....چون منصور ارضی ، امامان جمعه و مداحان دیگر ، به خاطر سوء استفاده از ثروت ملی در برقراری ارتباط با کشورهایی که هیچ سودی برای ملت ایران ندارد، به خاطر سوء استفاده از ثروت ملی و کشتار ملی ، به خاطر ایجاد ناامنی برای مردم در حالیکه ایجاد امنیت وظیفه ایشونه ، به خاطر ایجاد فضای رعب و وحشت ، به خاطر سوء استفاده از تریبون نماز جمعه برای تهدید مردم، به خاطر بازی با افکار عمومی با استفاده از مقدسات بسیاری از مردم ، به خاطر به کار گماردن ناتوان ترین و مزدور ترین افراد در مشاغل با اهمیت، به خاطر مخالفت اشکار با علم و دانش و فهم و شعور ، به خاطر اهانت و ظلم اشکار به اقلیت های مذهبی ، قومی ، زبانی و ... در کشور، به خاطر ایجاد ظالمانه ترین دستگاه به اصطلاح عدالتخواهی در دنیا.

...
حالا جناب اقای احمدی نژاد من به شما حق میدم که اگه از هرکسی ، مرجع یا غیرمرجع ، رنجیده اید (همانطور که در دادگاه روزنامه سلام دیده شدید) ، شکایت کنید اما لطفا نوبت را رعایت کرده و در پشت سر بنده بایستید. البته بنده دادگاهی عادل سراغ ندارم . اگر سراغ دارید لطفا از دادن نشانی ان به من خودداری نفرمایید .

-- زهرا ، Sep 14, 2009

اگر اهداء لقب «حرامزاده» به احمدی نژاد موجب شکایت باشه که دفتر آقای احمدی نژاد باید بر علیه شصت هفتاد میلیون ایرانی شکوائیه تنظیم کنه که!

-- majid ، Sep 14, 2009


رژیم با حربه و وسیله‌ای بنام اسلام دمار از روزگار همه چیز و همه کس در آورده است. مراجع همیشه حرف آخر را به نام اسلام و حجت دینی می‌‌زده اند و پذیرش عام داشته اند. این فوق آلعاده است که دهان وقیح کودتاچی خونخوار کینه توز را همین آقایان مراجع با حکم و نظر اسلام- چه موافق باشیم و چه مخالف - ببندند تا بند گان رهبر قید خدایی رهبر و بارگاه او را که پول به میزان مراتب اوباشی این بندگان از جیب و کیسهٔ مردم می‌‌پردازد تا خود این مردم را تکه پاره کنند را بزنند.

-- sam ، Sep 14, 2009

آقای احمدی نژاد واقعیت ها رو هیچوقت نخواسته قبول کنه.این رو که فقط آیت.....صانعی نمیگه،هفتاد میلیون ایرانی هم میگن.

-- alibaba ، Sep 14, 2009

ما از احمدی نزاد بابت اینکه ما را خس و خاشاک نامیده است شکایت داریم

-- یا حق ، Sep 14, 2009

صانعی گل گفته و خوش گفته ...
درآینده هم بیشتر و بهتر خواهد گفت. دمش داغ و جوش.

-- دمزن نوگرا ، Sep 14, 2009

درود بر این مرجع بزرگوار ایشان ثابت کردند که همیشه مراجع مستقل پیش قراول حق طلبی و ظلم ستیزی هستند.

-- احمد ، Sep 14, 2009

سلام . بنظر من از حوزه علمیه ومراجع انتظار میرود با این بدعت بی بدیل درتقابل قرار گیرند. هرچند وقتی به حوزه های علمیه بودجه فزاینده دولتی تعلق میگیرد نمیتوان انتظار داشت همه مراجع یکصدا شوند.راستی یاد فرمایش اما صادق افتادم . فرممودند : نقل به مضمون اگر عالمی نظری داد درصورت درستی ثواب برده واگر نظر خطا بود حداقل ابراز نظر شده است. راستی معنی مرجع تقلید و...یعنی چه؟

-- علی ، Sep 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)