تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
سردار علی فضلی پیش‌بینی کرد:

احتمال بروز برخی ناآرامی‌ها در تهران

سردار علی فضلی فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران از احتمال بروز برخی ناآرامی‌ها در تهران همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خبر داد.

این فرمانده سپاه گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروهی برای به تعطیلی کشاندن دانشگاه‌ها برنامه‌ای شش ماهه طراحی کرده‌اند.

سردار فضلی نامی از این گروه نبرد، اما افزود که این گروه قصد دارد برنامه‌های خود را تا ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها ادامه دهد.

خبرگزاری ایسنا امروز یکشنبه گزارش کرد که آقای فضلی در نشست بسیج دانشجویی با روسای دانشگاه‌های استان تهران اظهار داشت که برخی دوست دارند در ایران، «انقلاب فرهنگی دوم» رخ دهد که «ما باید در این خصوص مراقبت کنیم.»


سردار علی فضلی

فرمانده سپاه سیدالشهداء افزوده که سپاه و مجموعه نیرو‌های امنیتی، نگاه «امنیتی» در خصوص بازگشایی مراکز آموزشی ندارند.

پیش‌تر ابراهیم کلانتری، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران گفته بود که «مطمئناً در آغاز سال تحصیلی، جو روانی و برنامه‌ریزی برای به‌هم ریختن جو آرام دانشگاه‌ها وجود دارد.»

این هشدارها در حالی ابراز می‌شود که شمار زیادی از دانشجویان بازداشت‌‌شده همچنان در زندان هستند و ده‌ها دانشجو در روزهای اخیر به نهادهای امنیتی و کمیته‌های انضباطی احضار شده‌اند.

پیش از این، اخباری مبنی بر احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها در ترم پائیز منتشر شده بود، اما کامران دانشجو، وزیر جدید علوم، هفته گذشته با رد این احتمال گفت که «مانند هر سال، بازگشایی دانشگاه‌ها انجام خواهد شد و هیچ مشکل و نگرانی خاصی وجود ندارد.»

سردار فضلی گفت که نیرو‌های بسیج، در حمله به کوی دانشگاه تهران دخالتی نداشته‌اند و عقبه حمله به این خوابگاه، سال‌ها پیش از سوی بنیاد سورس آماده شده بود

سردار علی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و ادامه داد که اتفاقات رخ داده در این حوادث، طی ۳۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

او اظهار داشت که هدف از ناآرامی‌های پس از انتخابات، «حذف رهبری» بود که می‌خواستند با «حربه براندازی» به هدف خود برسند.

این فرمانده ارشد سپاه در عین حال افزود که در ناآرامی‌های اخیر، برخی «اراذل و اوباش» پول گرفته بودند تا به اموال عمومی آسیب بزنند و «قریب به ۲۵ نفر از کشته‌شدگان حوادث اخیر معلوم نیست که با اسلحه‌ چه کسی کشته شده‌اند.»

سردار فضلی همچنین گفت که نیرو‌های امنیتی برای کنترل «اغتشاش‌ها» در برخی مواقع «ایمیل‌ها و ماهواره‌ها» را قطع و دچار اختلال کرده‌اند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء با انتقاد از فضای کنونی جامعه ادامه داد که «خیلی‌ها امروز می‌ترسند که به مرکز شهر بیایند و باید پرسید که چه شده است که در ام‌القری جهان اسلام، این‌قدر احساس ناامنی را بالا می‌برند.»

این فرمانده سپاه گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروهی برای به تعطیلی کشاندن دانشگاه‌ها برنامه‌ای شش ماهه طراحی کرده‌اند

او همچنین اظهار داشت که نیرو‌های بسیج، در حمله به کوی دانشگاه تهران دخالتی نداشته‌اند و عقبه حمله به این خوابگاه، سال‌ها پیش از سوی بنیاد سورس آماده شده بود.

در ناآرامی‌های تهران که در اعتراض به نتیجه انتخابات روی داد، گروهی از نیرو‌های پلیس و لباس شخصی‌ها که هویت آنها تاکنون مشخص نشده، با ورود به کوی دانشگاه تهران، دانشجویان ساکن آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته سردار فضلی، نیروهای نظامی به درخواست رئیس دانشگاه تهران، وارد کوی دانشگاه شده بودند.

در این هجوم شبانه که با تخریب گسترده‌‌ تاسیسات و اموال دانشگاه و دانشجویان همراه بود، برخی از دانشجویان به شدت زخمی شدند.

گزارش‌هایی نیز در خصوص مرگ چند دانشجو بر اثر شلیک گلوله در شب حادثه منتشر شده که مراجع رسمی این گزارش‌ها را تکذیب کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

....دروغگو! همه میدانند که چه کسانی به خوابگاه دانشگاه حمله کردند؟ ....مزدور فکر میکنی اگر کسی غیر از مزدوران خامنه ای به کوی دانشگاه حمله کرده بودند تا الان میتوانستند آزادانه بگردند و هیچ اثری از آثارشان پیدا نشود......اگر دین ندارید حداقل مرد باشید....

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

عجب، پس این انصار حزب اله نبودند که به ما حمله کردند؟ پلیس گارد ویژه هم نبود که همراه شون بودن؟ اونا همه عامل بنیاد سورس بودن؟ پس پلیس خدمت گذار کجا بود؟ اینا که از شب تا صبح حمله می کردن به بچه ها خارجی بودن؟ البته قیافشون شبیه لبنانی های مقیم تهران بود. نمی دونم اینا خارجی حساب می شن یا نه. اون حمله قبلی به کوی دانشگاه هم کار بنیاد سورس بود(من اصلا نمی دونم این سورس چیچی هست ولی بی خیال). حمله به خوابگاه های شریف و امیرکبیر و دانشگاه شیراز و اصفهان هم حتما کار شما نبود. از پشت بوم پایگاه بسیج مقداد هم بنیاد سورس بود که مردم با تیر می زد. ندا رو هم بنیاد سورس کشت. تو کهریزک هم بنیاد سورس بود که مردم رو می کشت. فکر کنم این حاجی همه چی رو با اون یکی چشمش که همیشه بستس می بینه. از خدا که نمی ترسین، حد اقل از عاقبت خودتون بترسین که وقتی فتیله جمهموری اسلامی پایین اومد فتیله شما هم باهاش پایین میاد. اگه جای شما ها بودم چن تا آپارتمان تو لبنان واسه خودم تهیه می کردم.

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

نظر دادن نیروهای سپاهی، امری جدید است که پس از انتخابات (بی نظیر!!!) 22 خرداد افزایش یافته است. به وضوح دیده می شود که لحن دروغ و تهمت برادر بسیجی عزیر محمود احمدی نژاد به دلیل همنشینی با کدام دسته از رفقای وی بوده است.

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

دروغگوها خوبه خجالت نمیکشین سی‌ سال با این دروغ‌هاتون و ریاکاریهاتون پدر مردم رو در آوردین حالا خواهید دید این فسادهایی که کردین و این خونهایی که ریختین چطور همتون رو خفه خواهد کرد ، خوشحالم که با این دروغ‌هاتون هر چه بیشتر و بیشتر چهرهٔ کریهتون رو که آشکار هم هست نشون میدین دروغگویی و ریا مسلک شماست و جز آدمکشی سلاح دیگری ندارین ،پیروزی ایران و ایرانیان نزدیک هست. درود بر ایران و ایرانی‌ آزاده

-- سبز ، Sep 13, 2009

سردار با سردادن به دروغ های عریان می خواهد رو به جلو فرار کند، ولی زهی خیال باطل که در جلویش هم مانند پشت سرش پلی باقی نمانده است

-- امیر ، Sep 13, 2009

تنها راه مرگ تمام روحانيون و قتل عام سپاه و بسيج و .... لباس شخصي است

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

«اراذل و اوباش» مزدور و خود فروخته حکومت اسلامی، حتماُ در ازای پول بیشتری، زیر آب خود شما را هم روزی خواهند زد!‌ و آن روز دیر نخواهد بود. آن طبقه روستایی را که شما ها با پخش کردن پول و سیب زمینی مجانی و.... خریداری کردید تا رای برای حاج محمود و حاج سید علی .....جمع آوری کنید، در ازای مبلغ بیشتری، دین خود را هم می فروشند، چه رسد به شما فاسدین و غارتگران و آدم کشان.
این است، آخر و عاقبت، خرید و فروش آدم نما ها در بازار.
.....

-- Jebhe Kharidaran va Froshandegan Eslam ، Sep 13, 2009

اینها مشکل بینایی دارن گوشای مردم دراز میبینن

-- parande ، Sep 13, 2009

... امثال تو کثیف دروغ و پلیدی را توی ایران نهادینه میکنید. من شب حمله کوی دانشگاه بودم و دست کم 40 دستگاه موتوسیکل فقط اینجا رژه پیروزی رفتند.
....

-- hamid ، Sep 13, 2009

من با خشونت و اعدام مخالف هستم ولی این جناب فضلی و سایر پاسدارها های آدم کش و عمله ستم دستگاه زهاک انچنان با دروغها و حرکات رزیلانه شان مردم ایران و جوانان آزادیخواه و شریف ما را آزرده اند که بیم دارم بزودی مردم همه آنانرا به «سرداری واقعی ....» ارتقاء دهند . شرم کنید ای اوباش اشغالگر و نوکران زهاک روز سزایتان نزدیک است.با دیر نشده بمردم بپیوندید.

-- جهانگیر آرشید ، Sep 13, 2009

این تیکه حرف این نظامی مزدور جالبه:

«خیلی‌ها امروز می‌ترسند که به مرکز شهر بیایند و باید پرسید که چه شده است که در ام‌القری جهان اسلام، این‌قدر احساس ناامنی را بالا می‌برند.»

این به خوبی تایید می کنه که شما ....مسلح هستید که مردم رو از حضور در خیابون ها می ترسونین

-- Azad ، Sep 13, 2009

اخه سردار ..... اگه خبر داری که یه گروه میخواد در دانشگاه اشوب به پا کنه چرا دستگیرشون نمیکنی؟ ....پس ان گروه را خودتان تشکیل داده اید.

-- امیر ، Sep 13, 2009

ملت ایران تا کی باید تقاص چشمهای کور و دستهای قطع شده شما رو پس بدن؟؟؟؟

-- N ، Sep 13, 2009

از بیست و پنجم شهریور شعار ....بر حکومت اسلامی در تمام دانشگاه ها

-- وحید ، Sep 13, 2009

امیدوارم بقیه اظهار نظرات آقای نوریزاده مانند ادعای ایشان در مورد رشادت و صداقت این پاسدار فضلی نباشد.

-- Faraz ، Sep 14, 2009


"احتمال بروز برخی ناآرامی‌ها در تهران"

احتمال سقوط جمهوری اسلامی!؟

-- بی نام ، Sep 14, 2009

حيف كه از پول بيت المال مي گيرند و از يك فرد حمايت مي كنند. چه قدر بايد آدم وقيح باشد

-- مجتبا ، Sep 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)