تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فردا؛ پنجمین جلسه محاکمه معترضان

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فردا دوشنبه، پنجمین جلسه محاکمه بازداشت‌شدگان پس از انتخابات برگزار می‌شود.

براساس اطلاعیه دادگاه انقلاب، این جلسه، ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۳ شهریور ماه در «مجتمع امام خمینی» و با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

تاکنون چهار جلسه محاکمه بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است.

برخی مراجع تقلید شیعه، احزاب و سازمان‌های مدافع حقوق بشر نسبت به روند برگزاری این دادگاه اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به این‌گونه محاکمات شده‌اند.


پنجمین جلسه محاکمه برخی بازداشتی‌های حوادث اخیر در شرایطی برگزار می‌شود که ۱۷ شهریور ماه فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی از احتمال تغییر روند برگزاری این جلسات خبر داده بود.

آقای تجری گفته بود که در جلسه کمیته ویژه با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، وی به طور ضمنی از شکل رسیدگی به اتهامات متهمان حوادث اخیر از سوی دادگاه‌ها انتقاد کرده است.

این نماینده مجلس، انتقاد دادستان تهران را نشانه برخی تغییرات در روند برگزاری جلسات محاکمه بازداشت‌شدگان اخیر دانسته بود.

پنجمین جلسه محاکمه برخی بازداشتی‌های حوادث اخیر در شرایطی برگزار می‌شود که ۱۷ شهریور ماه فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس از احتمال تغییر روند برگزاری این جلسات خبر داده بود

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ایران، بیش از چهار هزار نفر دستگیر شدند که به گفته مقام‌های قضائی، ۳۰۰ تن از آنها هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

حدود ۱۰۰ تن از این افراد که چهر‌ه‌های سیاسی نیز در میان آنها دیده می‌شوند، چهار جلسه محاکمه شده‌اند.

محاکمه علنی آنها و پخش برخی اظهارات فعالان سیاسی بازداشت شده، با واکنش احزاب اصلاح‌طلب و مراجع تقلید شیعه روبرو شده است.

این جریان‌ها معتقدند که در روند بازداشت، بازجویی و محاکمه بازداشتی‌ها حقوق متهمان رعایت نشده است.

مقام‌های جدید قضایی در هفته‌های اخیر وعده داده‌اند که تلاش خواهند کرد روند دادرسی را «عادلانه» برگزار کنند.

پرونده این افراد زمانی که سعید مرتضوی دادستان تهران بود، تشکیل و به دادگاه ارائه شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این بی آبرویان حکومت اسلامی، چاره ای جز راه خودکشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برایشان نمانده است! اینگونه نمایشات و ترفندها بیانگر، این خود زنی و خودکشی است.
ما ایرانیان فاتحه نظام اسلامی‌ را هم اکنون خوانده ایم. شما اراذل و اوباش حکومت اسلامی، از حمایت کامل ما ایرانیان برای این اقدام و خلاصی از این رسوایی و ورشکستگی سیاسی و مذهبی و اجتماعی برخوردار می باشید. ....

-- Jebhe Hosieny Nezam Manfoor Eslami ، Sep 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)