تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محمدرضا جلایی‌پور آزاد شد

منابع خبری در ایران از آزادی محمدرضا جلایی‌پور، مدیر و سخنگوی پویش «موج سوم» خبر می‌دهند.

آقای جلایی‌پور در حوادث پس از انتخابات ایران بازداشت شد و بنابر اعلام وب‌سایت موج سبز آزادی، ۵۰ روز را در سلول انفرادی و ۳۸ روز را در سلولی سه نفره به سر برد.

براساس این گزارش، حکم آزادی وی حدود ۴۰ روز پیش صادر شد، اما با «دستور» سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران اجرای این حکم تا به امروز به تعویق افتاده بود.

محمدرضا جلائی‌پور جزو نخبگان ایرانی است که حائز رتبه اول در کنکور سراسری ۱۳۸۰ و نیز برنده مدال طلای المپیاد ادبی در مرحله کشوری بوده و هم‌اکنون از دانشجویان برجسته دانشگاه آکسفورد در رشته جامعه‌شناسی دین است.

حمیدرضا جلایی‌پور، پدر محمدرضا پیش‌تر در گفتگو با وب‌سایت نوروز گفته بود که «باعث تاسف است که دستاورد انقلاب بعد از ۳۰ سال، حبس یک جوان نخبه ۲۷ ساله است.»

آقای جلایی‌پور همچنین افزود که «فرزندم با اینکه به بازداشت انفرادی معترض است و هیچ اتهامی را هم نپذیرفته است، به لحاظ روانی و فیزیکی در وضعیت مطلوبی است و از رفتار کارشناسان پرونده ابراز رضایت می‌کند.»


محمدرضا جلایی‌پور

وب‌سایت نوروز اعلام کرده که محمدرضا جلایی‌پور با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

وی یکی از ده‌ها فعال سیاسی است که در حوادث پس از انتخابات ایران دستگیر شده بود.

هنوز ده‌ها تن از فعالان سیاسی که در روز‌های اول ناآرامی‌های انتخاباتی دستگیر شده‌اند، در زندان به سر می‌برند و از آزادی و یا محاکمه آنها اخبار دقیقی در دست نیست.

خانواده برخی از این زندانیان امروز شنبه در بیانیه‌ای به بازداشت بستگان خود اعتراض کردند.

آنها اعلام کرده‌اند که برخی از خانواده‌ها سه ماه است موفق به دیدار با بستگانشان نشده‌اند.

در این بیانیه همچنین، جلسات محاکمه فعالان سیاسی «نمایشی غیرشرعی و مضحک و اهانت به نظام جمهوری اسلامی» اعلام شده است.

آنها در پایان بیانیه خود تهدید کرده‌اند که چنانچه به خواسته‌هایشان رسیدگی نشود، فکر دیگری خواهند کرد تا «غیرت و اعتقاداتشان بیش از این زیر سئوال قرار نگیرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای خامنه ای مسئول ثانیه ثانیه از عمر همه ی این هایی است که در زندان هدر رفت و تباه شد

-- بدون نام ، Sep 12, 2009

از آزادی ایشون خوشحالم. در ضمن پدر عزیزشان بهتر است اینقدر برای انقلاب اسلامی خونبار مرثیه نخونند چراکه رفقاشان از این بدتر با بچه‌های مردم کرده‌اند از اول این انقلاب به اسم همین دین و برای تحکیم استبدادشان. اقاپسرشان تازه جزو خوش شانس‌ترین طعمگان این نظام و خط سراسر ستم امام جاهلش بوده‌اند.

-- عالمی‌ ، Sep 12, 2009

جای خوشحالی است که ایشان ازاد شده اند .اما اقای حمید رضا جلایی پور بدانند که سال 67 رژیم جمهوری اسلامی به دستور خمینی به وحشیانه ترین شکل ممکن 5000 نفر از نخبه های مملکت را در مدت 2 ماه تیر بارن کرده و یا به دار اویختند .

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

اگر امكان داره!جهت جلو گيري از هرگونه تشابه اسمي!و تقدس بخشي!بيوگرافي 72 تن از 5000 تن را ذكر كنيد!ما بقي خودشون سر از قبر بيرون ميارن.با تشكر.ستاد احيائ اموات و متوفيان ....

-- سلمان ، Sep 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)