تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش سردار وحیدی به اظهارات گیتس

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی، به اظهارات رابرت گیتس همتای آمریکایی خود مبنی بر تقویت توان نظامی اعراب مقابل ایران واکنش نشان داد.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با تلویزیون الجزیره از جهان عرب خواسته بود که قابلیت‌های نظامی خود را تقویت کنند و همکاری دفاعی خود را با واشینگتن گسترش دهند.

هدف از این اقدام به گفته آقای گیتس، اعمال فشار بر ایران جهت دست کشیدن از برنامه هسته‌ای‌اش عنوان شده است.

به گزارش امروز شنبه واحد مرکزی خبر، سردار احمد وحیدی در واکنش به این اظهارات گفت که آمریکا قصد دارد با «القای استراتژی بازدارنده ضد ایران»، توان و قدرت نظامی کشورهای منطقه را به طور کامل در اختیار گیرد.


سردار احمد وحیدی

آقای وحیدی افزوده که آمریکا با طرح چنین درخواستی، می‌خواهد منابع کشور‌های منطقه را «غارت» کند که این سیاست در درازمدت، منافع مردم آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

وی به مقام‌های آمریکایی توصیه کرده که سعی نکنند فضای منطقه را نظامی کرده و با تغییر راهبرد «غلط خود»، اشتباهات گذشته را جبران کنند.

سردار وحیدی همچنین اظهار داشت که آمریکا در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران، براساس «اطلاعات غلط» مرتکب قضاوت «ناصحیح» شده و بر همین اساس، «راهبرد غلطی» را طراحی کرده و در صدد القای آن به سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه و همسایه ایران است.

اسرائیل و آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که نگران برنامه‌های هسته‌ای ایران هستند که ممکن است منتهی به دستیابی تهران به بمب هسته‌ای شود. جمهوری اسلامی در مقابل گفته که برنامه‌ای برای دستیابی به بمب هسته‌ای ندارد و فعالیت هسته‌ای‌اش صلح آمیز است.

وحیدی می‌گوید که آمریکا با طرح چنین درخواستی، می‌خواهد منابع کشور‌های منطقه را «غارت» کند که این سیاست در درازمدت، منافع مردم آمریکا را به خطر خواهد انداخت

فعالیت‌های هسته‌ای ایران سال‌هاست که این کشور را با برخی کشور‌های غربی وارد مناقشه کرده است.

غرب می‌گوید که جمهوری اسلامی باید غنی‌سازی اورانیوم در خاک خود را متوقف کند، اما تهران با این درخواست‌ها مخالفت کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون در قالب چهار قطعنامه، سه دوره تحریم علیه ایران وضع کرده است.

اعراب نیز بارها به طور تلویحی از ادامه برنامه‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها آذر ماه سال گذشته با گروه ۱+۵ در نیویورک در خصوص پرونده هسته‌ای ایران نشستی مشترک برگزار کردند که در آن زمان، این نشست با واکنش تند تهران مواجه شد.

در این نشست نمایندگانی از بحرین، مصر، اردن، کویت، عراق، امارات متحده عربی و عربستان سعودی حضور داشتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج احمد؛ آمریکا، می‌خواهد منابع کشور‌های منطقه را «غارت» کند! این شما پاسداران، بسیجیان و انصار حزب الله ....، و دیگر سران حکومت فاسد اسلامی هستید، که کشور ایران را غارت کرده اید! به زودی باید در دادگاه های حقیقت یاب، به سرپرستی قضات دلسوز و آزاده ایرانی، پاسخ و گزارش ثروت های چپاول شده ای که در مدت ٣٠ سال اخیر توسط سران نظامی و غیر نظامی حکومت اسلامی انجام شده است به ملت ایران ارائه دهید.
سازمان پلمپ حکومت و نظام فاسد اسلامی،

-- Sazeman Polomp Nezam Fased Eslami ، Sep 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)