تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد هفته آینده به آمریکا سفر می‌کند

محمود احمدی‌نژاد به منظور شرکت در شصت و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، هفته آینده به آمریکا سفر خواهد کرد.

خبرگزاری مهر امروز شنبه با اعلام این خبر نوشته است که در این سفر، علاوه بر منوچهر متکی وزیر خارجه، برخی از مشاوران، دستیاران و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، احمدی‌نژاد را همراهی خواهند کرد.

«ایجاد فضای صلح و دوستی بین مجامع مختلف جهانی، جهان بدون سلاح هسته‌‌ای، صلح و امنیت در جهان، مبارزه با استکبارستیزی و همچنین موضع‌گیری در برابر اسرائیل» از محور‌های احتمالی سخنرانی آقای احمدی‌نژاد در سازمان ملل اعلام شده است.

این نخستین سفر وی پس از انتخابات جنجالی ۲۲ خرداد ماه به آمریکا است.

حضور هر ساله محمود احمدی‌نژاد در نیویورک، همواره با اعتراض گروهی از ایرانیان، طرفداران اسرائیل و فعالان حقوق بشر مواجه بوده است.

پیش از سفر پنجم احمدی‌نژاد به نیویورک، گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی ایرانی از مقام‌های سازمان ملل خواستند که به وی اجازه حضور در این سازمان را ندهند.

این روشنفکران همچنین خواستار تشکیل پرونده «جنایات جنگی» برای احمدی‌نژاد و کسانی که در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات دست داشته‌اند، شده‌اند.


احمدی‌نژاد در آخرین روز بررسی کابینه پیشنهادی‌اش در مجلس

در حال حاضر برخی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، فراخوان‌های متعددی در اعتراض به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک منتشر کرده‌اند.

آنها از ایرانیان مقیم خارج از کشور خواسته‌اند که با تجمع مقابل ساختمان سازمان ملل، مانع از سخنرانی احمدی‌نژاد شوند.

۳۱ تیرماه نیز گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی و مدنی به مدت سه روز در اعتراض به نتیجه انتخابات و سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات، در مقابل ساختمان سازمان ملل دست به اعتصاب غذا زده بودند.

ایده اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی پس از آنکه بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات در ایران از سوی نیرو‌های امنیتی و انتظامی «سرکوب» و صد‌ها تن دیگر دستگیر و زندانی شدند، از سوی اکبر گنجی مطرح و با استقبال گروهی از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد.

در ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، شورای نگهبان و وزارت کشور می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد در انتخاباتی «سالم» پیروز شده است، اما مخالفان و رقبای احمدی‌نژاد با رد این اظهارات اعلام کرده‌اند که وی با «تقلب گسترده» به پیروزی رسیده است.

معترضان، خواستار ابطال انتخابات هستند؛ درخواستی که با مخالفت صریح آقای خامنه‌ای روبرو و منجر به بروز ناآرامی‌های گسترده‌ای در ایران شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)