تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست ملاقات فوری ۱+۵ با تهران

شش قدرت جهانی درگیر با مسئله هسته‌ای ایران امروز خواستار ملاقاتی فوری با تهران شدند.
این درخواست ملاقات در پی ارائه بسته پیشنهادی هسته‌ای ایران که کشورهای غربی آن را ناکافی می‌دانند صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم کریستینا گالاچ، سخنگوی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز جمعه خبر داد که شش قدرت جهانی امروز در یک کنفرانس تلفنی به این نتیجه رسیده‌اند که باید در این زمینه دیداری فوری با مقامات ایرانی داشته‌باشند.

این خبرگزاری هم‌چنین از تماس‌های خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با مقامات ایران برای سازمان‌دهی یک گفت‌وگوی چندجانبه بر سر برنامه هسته‌ای، پیش از مجمع عمومی سازمان ملل، ‌خبر داد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است ۲۳ سپتامبر جاری برگزار شود.

خانم گالاچ، سخنگوی آقای سولانا افزود که «بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایالات متحده قرار است در این فاصله به بررسی بسته پیشنهادی ایران ادامه بدهند.» وی تأکید کرد که این کشورها خواهان «مذاکرات واقعی» با تهران هستند.

خاویر سولانا، در حال تماس با مقامات ایران برای سازمان‌دهی یک گفت‌وگوی چندجانبه، پیش از مجمع عمومی سازمان ملل، ‌است

در ادامه واکنش‌های کشورهای غربی به بسته پیشنهادی ایران،‌ کریستیان فاگ، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز امروز گفت: «بسته جدید پیشنهادهای ایران پاسخی به پیشنهادهای مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران نمی‌دهد.»

ایران روز چهارشنبه بسته‌ای پیشنهادی مربوط به برنامه هسته‌ای خود را به کشورهای عضو گروه ۱+۵ ارائه کرد.

خانم گالاچ سخنگوی خاویر سولانا، بامداد امروز نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:«این بسته، پاسخی به مسائل هسته‌ای نمی‌دهد. توجه این سند بیشتر بر روی مسائل جهانی است تا مسائل هسته‌ای.»

یک روز پس از ارائه بسته پیشنهادی ایران، ایالات متحده نیز در باره این سند گفت که «این بسته پیشنهادی، جداً پاسخگو نیست.»

ایران پس از ارائه این سند به سفیران کشورهای مربوط، از آنان خواست تا از مقامات خود بخواهند به این بسته پاسخ دهند.

کشورهای قدرتمند غربی به مقاصد صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تردید دارند. ایران این تردید را متأثر از «مقاصد سیاسی» می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این کشورهای غربی یا ناتوان در مقابل ایران هستند و یا از شعور کافی ندارند ایران با چه زبانی بگوید حاضر به تمکین نیست کار بجائی رسیده است که کشورهای عربی با تضرع والتماس از ایران میخواهند حق گردن کلفتی انها را محترم یشمارد تا زمانی که پول کافی از ایران به سمت این کشورها سرازیر میشود همه این بازی ها احمقانه است مردم را سرکار گذاشتند والا با این کثافت کاری های باند مافیائی خامنه وهمکاران در مورد حقوق بشر در ایران برای تحریم کافی بود پدر این سیاست بسوزد

-- امانت ، Sep 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)