تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احضار یک فعال زن به وزارت اطلاعات

هایده تابش، عضو کمپین یک میلیون امضا در اصفهان به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شد. این فعال حقوق زنان پیش از این نیز از سوی ماموران امنیتی ممنوع‌الخروج شده بود.

به گزارش تارنمای تغییر برای برابری، خانم تابش از اردیبهشت‌ماه جاری تا کنون چندین بار به صورت تلفنی برای بازجویی احضار شده‌است.

وی تیرماه جاری هنگامی که برای تمدید گذرنامه‌اش اقدام کرده بود، ممنوع‌الخروج شد. علت ممنوع‌الخروجی وی جلوگیری از شرکت او در دوره آموزشی توانمندسازی زنان در آفریقای جنوبی اعلام شده‌است.
پیش از این نیز پنج نفر از اعضای کمپین یک ملیون امضا با حکم ممنوع‌الخروجی مواجه شده بودند.

از آغاز به کار کمپین یک میلیون امضا تا کنون بیش از ۵۰ نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا بازداشت شده یا مورد محاکمه قرار گرفته‌اند

خانم تابش می‌گوید که علاوه بر فعالیت‌هایش در کمپین یک میلیون امضا در رابطه با عقاید شخصی و مسائلی همچون حجاب نیز بازجویی شده‌است. به گفته وی ارتباط اعضای کمپین با ستادهای انتخاباتی و اعتراضات اخیر از دیگر محورهای بازجویی بوده‌است.

از آغاز به کار کمپین یک میلیون امضا، در ۵ شهریور ۱۳۸۵ تا کنون بیش از ۵۰ نفر از اعضای این پویش، بازداشت شده یا مورد محاکمه قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده از سوی اعضای کمپین تا کنون بیش از ۲۰ نفر از اعضای آن به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند و منزل شخصی برخی از این فعالان مورد تفتیش قرار گرفته‌است.

دادگاه انقلاب با متهم کردن اعضای این کمپین به «اقدام علیه امنیت ملی»، برخی از این فعالان حقوق زنان را به شش تا یک سال حبس تعلیقی محکوم کرده‌است.

«کمپین یک ملیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز»، تلاش جمعی از فعالان زن در ایران است که قصد دارند یک میلیون امضا برای تغییر قوانین مربوط به حقوق زن در ایران، جمع‌آوری کنند. این کمپین از شهریور ماه سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تا کنون موفق به کسب برخی جوایز بین‌المللی شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)