تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: نمی‌گذارم چوب حراج به کشور بزنند

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که هم‌چنان «با قدرت و محکم» در میدان ایستاده و نمی‌گذارد «عده‌ای تازه به‌دوران رسیده چوب حراج به کشور» بزنند.

نامه این نامزد معترض انتخاباتی در تارنمای سحام‌نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی منتشر شده‌است.

آقای کروبی در بخشی از این نامه نوشته‌است که «فرماندهی یک نهاد نظامی در نامه‌ای به وزارت بهداشت و درمان دستور داده‌است که تحویل کپی اسناد و مدارک پزشکی به کلیه مجروحان و مورد تعدی قرار گرفتگان حوادث اخیر ممنوع است.»

این نامزد معترض ادامه داده‌است: «هر اتفاق ناگوار و ناشایستی در جمهوری اسلامی ممکن شده‌است و دیگر هیچ چیزی دور از انتظار نیست.»


مهدی کروبی در نامه خود از رئیس قوه قضائیه خواسته‌است که نگذارد «نیروهای مسلح و شبه نظامی بعد از فرمانروایی بر عرصه سیاست و طبابت، به فکر دخالت در کار قضاوت بیافتند.»


این نامزد معترض به نتایج انتخابات، از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده در راستای «انجام تکلیف شرعی و قانونی» خود، دستور پی‌گیری اسناد ارائه شده درباره شکنجه و تجاوز به بازداشت‌شدگان اخیر را صادر کند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی، همچنین خواستار ممانعت قوه قضائیه از غالب شدن فضای «ارعاب و زد و بند» شده و از وی خواسته اجازه ندهد که نیروهای مسلح و شبه نظامی «قله‌ای دیگر را به مفتوحات خود از پس انتخابات ریاست جمهوری دهم بیافزایند و کار را از این که هست خراب‌تر» کنند.

در این نامه آمده‌است: «در این فضا که مطبوعات آزاد، در محاق توقیف فرو رفته‌اند نگذارید که برخی مطبوعات و قلم‌به‌دستان بیش از این در حاشیه‌ای امن، دریده سخن بگویند و گاهی با زبان ارعاب و گاهی نیز به زبان اهانت، چهره‌های انقلاب را هدف هتاکی خود سازند.»

وی با اشاره به توقیف کلیه اسناد و مدارک موجود در دفتر شخصی‌اش و دفتر حزب اعتماد ملی، آورده‌است: «حالا برایم روشن شده‌است که چرا برخی دوستان و مشاوران اصرار داشتند که اسناد مظالم و شکنجه‌ها و تجاوزها را از زبان راویان مظلوم، به صورت سی‌دی درآورم و علاوه بر نسخه‌ای که به دستگاه قضایی تحویل می‌دهم، نسخه‌ای از آن را نیز در محلی امن نگهداری کنم.»

مهدی کروبی: هراتفاق ناگوار و ناشایستی در جمهوری اسلامی ممکن شده‌است و دیگر هیچ چیزی دور از انتظار نیست

دفتر شخصی آقای کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی هفته گذشته با حکم دادستانی مهر و موم شد و کلیه اسناد و مدارک موجود در این دو دفتر توقیف شد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه «ماشین مرعوب‌سازی و رعب‌انگیزی همچنان درکار است»، از تکذیب سخنان برخی شاهدان در زیر فشار و تهدید ابراز نگرانی کرده‌است.

آقای کروبی با بیان این‌که همچنان بر خواسته اولیه خود در نامه به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پافشاری می‌کند، اعلام کرده که پس از این «ارعاب‌ها و بگیر و ببندها» مصرتر از پیش نیز شده‌است.

مهدی کروبی مردادماه جاری در نامه‌ای از رئیس مجمع تشخیص مصلحت خواست با تشکیل یک هیات به برخی شایعات درباره تجاوز به زندانیان و نحوه برخورد با بازداشت‌شدگان رسیدگی شود.

در جریان اعترضات اخیر هزاران نفر از معترضان دستگیر شده‌اند. در هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر شکنجه زندانیان و تجاوز جنسی به برخی بازداشت‌شدگان منتشر شده‌است. هفته گذشته مرتضی الویری و علیرضا بهشتی نمایندگان مهدی کروبی و میرحسین موسوی در کمیته رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان، دستگیر شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج مهدی، کار از این صحبت ها گذشته، نظامیان اسلام خمینی جنایتکار، دفتر و دستک حاج سید علی را نیز اشغال و تسخیر کرده اند! و اکنون حاج سید علی و بقیه اراذل دفتر ولایت، نوکران بدون اختیار فرزندان نظامی خمینی و انقلاب اسلامی هستند! رجوع و تقاضا کردن از نوکر، نوکر «حاج صادق» عمل بسیار احمقانه و عبثی است! به این نمایشات سرگرم کننده اعتراضی و قهرمانانه و انقلابی و قلّابی خاتمه دهید! نظام اسلامی در کلّیت آن فاسد و رسوا شده است! همه راه ها برای حفظ نظام اسلامی مسدود شده است.
جبهه حفظ نظام فاسد و منفور اسلامی،

-- Jebhe Polomp Nezam Ezlami ، Sep 11, 2009

درود بر کروبی که در مقابل خامنه ای این دشمن نابکار مردم ایران جانانه ایستاده است . وعده ما 27 شهریور در خیابانهای تهران

-- ali ، Sep 11, 2009

اخر بر سر کاندیدای بیسواد 0.8 درصدی که هنوز نمی داند موسوی و رفسنجانی و خاتمی هستند که کشور را به حراج گذاشته اید. حماقت هم اندازه ای دارد

-- بدون نام ، Sep 11, 2009

«در این نامه آمده‌است: «در این فضا که مطبوعات آزاد، در محاق توقیف فرو رفته‌اند نگذارید که برخی مطبوعات و قلم‌به‌دستان بیش از این در حاشیه‌ای امن، دریده سخن بگویند و گاهی با زبان ارعاب و گاهی نیز به زبان اهانت، چهره‌های انقلاب را هدف هتاکی خود سازند.»
هه!...هیچ معلوم هست شما چی میگی اقای کروبی؟ ..مطبوعات اصلا کی ازاد بود؟ ...«نگذارند قلم به دستان دریده سخن بگویند؟» اصلاحات شما اینه؟ متنفرم از کلمه اصلاحات که این هم بهانه ایست برای به دست گرفتن قدرت توسط جناحی دیگر از این رژیم فاسد.

-- simone ، Sep 11, 2009

عجبا که یک ... خود را به جای علی بن ابیطالب معرفی میکند . آقای کروبی باید روبروی این انگلها بایستید . حراج مملکت از مدتها پیش شروع شده از خزر شروع شده یواش یواش به تجزیه منجر خواهد شد باید هر چه سریعتر کاری کرد .

-- ناقوس مرگ آور ، Sep 11, 2009

آقاي كروبي اگه يه كمي به دور و برتون نگاه كنيد متوجه ميشيد كه چه كسي نظام رو به حراج گذاشته!!!!!!
آخه تو و خاتمي و موسوي چي از جون اين نظام ميخواين؟
چرا دست از سر مردم بر نميداريد اي قدرت طلبان بازنده

-- ali ، Sep 12, 2009

نکته عجیبی است که آقای کروبی هم مثل آقای اژه ای معتقد است اسناد شکنجه را بعد از مجازات شکنجه گران باید از بین برد. کسی نمی پرسد که موزه هایی که در اروپا ابزارهای شکنجه در قرون وسطی را نگهداری می کنند یا اردوگاه آشویتس که موزه جنایت های جنگ جهانی دوم است چرا تخریب نمی شود. مگر این موزه ها چیز خوشایندی را نشان می دهد؟ اصلاً هدف از حفظ این آثار چیست؟ آیا جز برای این است که همگان بدانند انسان می تواند تا آنجا سقوط کند که گرگ انسان شود؟
اتفاقاً برخلاف آنچه آقای کروبی گفته اند این اسناد نه تنها باید حفظ شود بلکه باید آنها را به موزه ای سپرد و ازدیوار آویخت تا در برابر دید همگان قرار گیرد تا همگان بدانند که به نام دین هم می توان بدترین جنایت ها را انجام داد؛ تا همگان بدانند که عاقبت استبداد چیست؛ تا همگان بدانند اگر خود را حق بپندارند و بخواهند بهشت روی زمین را بسازند چه جهنمی خواهند ساخت. این اسناد متعلق به آقای کروبی نیست که ایشان حق نابودی آنها را داشته باشد. این اسناد به امانت در اختیار آقای کروبی قرار گرفته است. اگر آقای کروبی آنها را نابود کند در امانت خیانت کرده است. این اسناد به وجدان ملت تعلق دارد و باید مثل عتیقه از آنها نگهداری کرد.

-- ابراهیم حیدری ، Sep 12, 2009

خبررساني، خبررساني، خبررساني:
با اطلاعيه و شبنامه و شعارنويسي، ‌با استفاده از تلفن همگاني و برقراري تماس با شماره هاي ناشناس و تصادفي، با اس مس و اي ميل و چت،‌ با صحبت رو در رو،‌ با كامنت گذاشتن در سايتها،‌ ...

-- رود سبز ، Sep 12, 2009

علی خان اقای کروبی از نظام چی میخواد بلاخره یکی باید دست این نظام کثیف متجاوزگر چپاولگررو که امثال تو ورییس جمهور ...ورهبر فاشیست ....میچرخونه باید رو کنه.درود بر کروبی

-- م ، Sep 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)