تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«شعله اعتراضات می‌تواند دوباره زبانه بکشد»

شرین عبادی امروز پنج‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که «آتش اعتراضات انتخاباتی در ایران ممکن است دوباره زبانه بکشد.»

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل در این مصاحبه گفت که «شواهد زیادی هست که نشان می‌دهد انتخابات اخیر ایران شفاف نبود،» و افزود که حس اعتراض به نتایج این انتخابات هنوز آرام نگرفته‌است.

وی در مورد تظاهرات خیابانی اظهار داشت:
«شعله اعتراضات کم‌نور شده ولی منتظر فرصتی است تا دوباره زبانه بکشد.»

اشاره او به اعتراضات پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ایران و سرکوب‌های پس از آن است که ده‌ها تا صدها تن قربانی گرفته‌است.

شیرین عبادی: حس اعتراض به نتایج این انتخابات هنوز آرام نگرفته‌است

سخنان خانم عبادی در این مصاحبه پس از اعلام حضور معترضان به نتیجه انتخابات در راهپیمایی روز قدس امسال بیان می‌شود.
مهدی کروبی یکی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات از هواداران خود خواسته به نشانه اعتراض در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

همه‌ساله در آخرین جمعه ماه رمضان در ایران و برخی کشور‌های مسلمان، در حمایت از مردم فلسطین، مراسمی به نام روز قدس برگزار می‌شود.

خانم عبادی، رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران،‌ در مصاحبه امروز خود در مورد شرایط کنونی ایران افزود:
«متأسفانه تورم و بیکاری در ایران بسیار افزایش یافته و موارد نقض حقوق بشر و سانسور به شدت افزایش پیدا کرده‌است.»

این حقوقدان ایرانی هم‌چنین گفت که وضعیت نقض حقوق بشر در ایران از زمان دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد رو به وخامت گذاشته و از رهبران ایران خواست تا «به صدای مردم ایران گوش کنند.»

خانم عبادی برای رونمایی از نخستین رمان خود به مادرید، پایتخت اسپانیا سفر کرده‌است. این رمان بر پایه داستانی واقعی از خانواده‌ای که نخست توسط حکومت شاه و سپس توسط جمهوری اسلامی از هم جدا شده‌اند نوشته شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانم شیرین عبادی، از رهبران ایران خواست تا «به صدای مردم ایران گوش کنند.» خانم عزیز، این رهبران اراذل حکومت اسلامی که گوش ندارند! یک زبان دراز، دروغگو و فریبکار و حقه باز و فتنه آفرین مثل زبان و نیش افعی دارند.
جبهه زبان درازان چرت و پرت گوی نظام عقبگرای اسلامی،

-- Nezam Mafangi Eslami ، Sep 10, 2009

میدانم خانم عبادی فردی بسیار برجسته و از اپوزیسیون نیز هستند اما مشکل من این است: چرا افراد صاحب نام و معروف و مشهور، از هر جناحی که باشند، اینقدر دوست دارند از "بدیهیات" صحبت کنند؟ آنوقت عده ای از مردم ساده نیز به دنبال این افراد راه میافتند و "هوادار" میشوند چون "یک آدم معروف!" این حرف را زده حالا هر چقدر هم که آن حرف اصلاً حرف مهمی نباشد!

آدم یاد جکهای سالهای اوایل انقلاب میافتد که به امام خمینی و حرفهای بدیهی وی نسبت میدادند: "خیار سبز است!" - "اتوبوس از مینی بوس بزرگتر است!" ...

-- بی اعتماد به صاحبنامان ، Sep 11, 2009

مردم با یکدیگر مشکلی‌ ندارند. شما لطفأ جام زهر را سر بکشید تا ۷۰ میلیون زندگی آیندهٔ خود و فرزندان خود را در پناه عدالت و آزادی بنا کنند. دروغ بس است، بس!! از جان مردم دیگر چه می‌‌خواهی‌؟

-- ستاره ، Sep 11, 2009

خانم عبادی گفته بودند بان کی مون به زودی میاد ایران تا به جنایات بعد از انقلاب رسیدگی بکنه. به قول "گل آقا" پس چی شد؟

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)