تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد به جلسه اوباما دعوت نمی‌شود

کاخ سفید گفت که محمود احمدی‌نژاد به جلسه پذیرایی از سران کشورها که رئیس جمهور آمریکا قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل میزبان آن باشد دعوت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید، امروز پنج‌شنبه دلیل این امر را «عمل نکردن ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش» عنوان کرد.

محمود احمدی‌نژاد و باراک اوباما قرار است اواخر ماه جاری میلادی هر دو برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یابند.
آقای اوباما در آن تاریخ، ‌نخستین حضور خود در این مجمع را تجربه می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید، دلیل این امر را «عمل نکردن ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش» عنوان کرد

باراک اوباما، در جریان مبارزات انتخاباتی خود و ماه‌های اولیه پس از پیروزی در انتخابات، اعلام کرده‌بود که آماده گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.

وی تا ماه سپتامبر جاری به ایران فرصت داد تا به پیشنهاد وی مبنی بر گفت‌وگو پاسخ دهد. در زمینه برنامه هسته‌ای ایران که مهم‌ترین مسئله مورد نظر آمریکا برای گفت‌وگو با ایران است واشینگتن امروز اعلام کرد که «بسته پیشنهادی ایران پاسخگوی نگرانی‌ها نیست.»

ایران روز چهارشنبه بسته جدیدی از پیشنهادهای هسته‌ای خود را به شش کشور طرف مذاکره خود تحویل داد.

رابرت گیبس هم‌چنین افزود که احتمال دعوت نشدن «برخی سران دیگر» نیز می‌رود. تحلیلگران فرد مورد اشاره او را معمر قذافی، رئیس جمهور لیبی حدس زده‌اند.

معمر قذافی به خاطر استقبال گرم خود از عبدالباسط مقراحی، بمب‌گذار پرواز ۱۰۳ پان آمریکن بر فراز لاکربی اسکاتلند که ۲۷۰ کشته برجای گذاشت،‌ با انتقادهای شدید در غرب روبه‌رو شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معمرقذافی بیچاره که بلیونها دلار بخاطر هیچ از مردم لیبی برای تنفس اندک رشوه گرفتند چرا
دعوت نمی شود. حتما" چاوز یکی دیگر از
رهبران است که بدیدن این ... نمی رود.
آیا اوباما نوکر حلقه به گوش صهیونیسم دوباره در مقابل فاشیستهایی مانند عبدالله تروریست برای تلکه کردن دلارهای بیشتر زانو خواهد زد.
بنظر من جواب آری است زیرا اقتصاد ورشکسته
غرب احتیاج به خون بیشتر دارد که از حالت اغما لحظه ای بیرون آید.

-- بدون نام ، Sep 10, 2009

از قرار معلوم حاج محمود پرت و پلا گو، دم چاوز را در بازار امام رضای مشهد دیده و قرار است از پول های دزدیده شده در زمانیکه شهردار تهران بوده، به اضافه دزدی هایی که در زمان رئیس جمهوری کرده، مقداری از آنرا به چاوز بدهد و خانم و بچه ها و فامیل و بقیه دوستان و اراذل خانواده مافیا ی احمدی نژادی، قبل از مخملی شدن اوضاع در نظام اسلامی، با نرمی، پا به فرار گذاشته و در جایی در حوالی ونزوئلا مستقر شوند. از آنجائیکه حاج محمود، خیلی علاقمند به پرت و پلا گویی در سازمان ملل است، صحت این خبر را دو چندان می کند!
سازمان خبر پراکنی امریکای لاتین و نظام فاسد اسلامی،

-- Nezam Mafangi Eslami ، Sep 10, 2009

فعلا والاحضرت محمود عروسک حضرت خامنه اى است، ارزش ملاقات ندارد.

-- عليقلي ناقلا ، Sep 11, 2009

مهمانی اوباما که جای خود داره، این ... را به ... هم نباید راه داد. من از وجود چنین فردی به اسم ایرانی‌ احساس شرم می‌کنم

-- بدون نام ، Sep 11, 2009

از احمدي نژاد بعيد نيست در سازمان ملل خودش را بك جوري سر راه يا در كنار اوباما قرار دهد براي اينكه نشان بدهد اوباما با صحبت كرده و لابد براي اداره امور جهان با او مشورت كرده است. آنهم باكسي كه مغزش كشش مشورت با كودكان پنج ساله را دارد.

-- بدون نام ، Sep 11, 2009

کدوم هبر مطرحی این مایه شرم رو دعوت کرده ک اوباما دومیش باشه؟ این جنایتکار رو نباید اصلن جایی راه بدن چه برسه بگذارن سخنرانی هم بکنه.
ولی در اینصورت ایکاش گفته بودن که دلیلش سرکوب وحشیانه مردم شریف ایرانه.
البته این همشه اشتباه بزرگ سیاسی غرب بوده که نخواسته بفهمه که پشتیبانی از حقوق مردم ایران در نهایت بنفع خودشون خواهد بود.

-- میزبان کمرو ، Sep 11, 2009

علی رغم هارت و پورتهای ظاهری این نظام جنایت کار غیر قانونی/ که حتی سید علی/ این ... پیر(سانسور نشود) به بی ابروییش اقرار کرد در جستجوی مشروعیت بین المللی است.
اینبار شرایط فرق میکند. جنبش سبز جهانیست و ایرانیان خارج کشور این اجازه را نخواهند داد.جز اندک عوامل کثیف(سانسور نشود) حامی خ... و ا... کارمندان سفارت ها/بانکها/ مراکز اقتصادی و فرهنگی ایران در خارج از کشور همبستگی مطلق با جنبش سبز دارند. زنان و مردان ایرانی خارج از کشور با تظاهرات و افشاگری های متداوم اجازه نخواهند تا این جنایتکاران بی ابرو و ضد ملی نماینده ایران باشند. خارج کشور به جهنمی برای این متجاوزان تبدیل شده است.
این نظام متزلزل رفتنیست و اتحاد ما سقوط را نزدیکتر میکند.
زنده باد ازادی
زند باد جمهوری ایران

-- Nam ، Sep 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)