تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا: بسته ایران پاسخگو نیست

ایالات متحده گفت که بسته پیشنهادی جدید ایران «پاسخگوی نگرانی‌ها در باره برنامه هسته‌ای نیست.»

فیلیپ جی. کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه این مطلب را به خبرنگاران اعلام کرد.

این واکنش ایالات متحده تا این لحظه منفی‌ترین واکنش به بسته پیشنهادی ایران است که روز چهارشنبه به کشورهای عضو گروه ۱+۵ ارائه شد.


پی جی کراولی

آقای کراولی افزود: «خواهیم دید که ایران عملاً تا چه اندازه آماده تعامل است، ‌و میزان این آمادگی برای تعامل را تا هفته‌های آینده خواهیم آزمود.»

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود در باره بسته جدید ایران گفت:‌ «در خود بسته واقعاً‌ چیز جدیدی نیست.»

جزئیات محتوای این بسته پیشنهادی هنوز اعلام نشده‌است.

از سوی دیگر روسیه که یکی از اعضای گروه ۱+۵ است اعلام کرد «در این بسته مواردی هست که می‌شود بر روی آن‌ها کار کرد.»
سرگئی لاورف، وزیر امورخارجه روسیه هر گونه تحریم نفتی ایران را رد کرد و در مورد این تحریم‌ها گفت «فکر نمی‌کنم در شورای امنیت مورد حمایت قرار گیرد.»

سرگئی لاورف، وزیر امورخارجه روسیه هر گونه تحریم نفتی ایران را رد کرد

آلمان و فرانسه که عضو گروه ۱+۵ و عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند خواهان افزایش تحریم‌ها علیه ایران در صورت بازنگشتن ایران به میز مذاکره هسته‌ای هستند.

کاح سفید روز چهارشنبه گفت: ایران باید پیشرفتی در جهت خاتمه فعالیت‌های «غیر قانونی» هسته‌ای خود نشان دهد.

بسته جدید ایران روز چهارشنبه به سفیران روسیه، چین، سوئیس (به عنوان حافظ منافع آمریکا)، آلمان، فرانسه و کاردار بریتانیا تحویل داده‌شد. ایران هم‌زمان با تحویل بسته پیشنهادی خود، اعلام کرد که سیاست تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را اجرا نخواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد نیز همواره تأکید کرده‌است که پرونده هسته‌ای ایران را «مختومه» می‌داند. آقای احمدی‌نژاد روز دوشنبه در مورد این بسته جدید گفت که در آن پیشنهادهایی برای حل «چالش‌های جهانی» ارائه شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آ قای فیلیپ جی. کراولی، ما که گفتیم، اینها فرزندان تروریست و آدم کش شیطان هستند! بسته های پیشنهادی، یا پوچ از آب در می آید، یا اینکه داخل آن بمب است! شانس آوردید مال شما این دفعه پوچ درآمد! این اراذل فقط می خواهند، همه کارها عقب بی افتد! تا چند صباحی دیگر به دزدی و چپاول و حقه بازی و فریب ادامه دهند. این اوباش اسلامی، عقبگرا هستند! به عقب بسیار وابسته و علاقه دارند!
جبهه بسته های پیشنهادی پوچ نظام مافنگی اسلامی،

-- Nezam Mafangi Eslami ، Sep 10, 2009

What a joke, Ahmadinejad who has failed in Iran, wants to solve the world's problem. He needs to have his head examined.

-- Sima ، Sep 10, 2009

اطلاع رساني همگاني از طريق باجه هاي تلفن عمومي:
به باجه هاي تلفن عمومي برويد و به هر تعداد شماره دلخواه كه ميتوانيد، شناخته و ناشناس، زنگ بزنيد و در باره راهپيمايي 27 شهريور اطلاع رساني كنيد.سعي كنيد بيشتر به شهرستانها اطلاع رساني كنيد. همين حالا شروع كنيد. رسانه شماييد.

-- رود سبز ، Sep 10, 2009

گمانم فقط چند جعنه گز فرستاده اند و از زعفرانى كه قول داده بودند خبرى نيست.
يكى نيست به اين حضرات غربى بگويد اين كج دارو مريز عمل كردن با حضراتى كه يك عمر تجربه تحميق دارند عمل نمى كند،اين ريگى كه به كفش خودتان هم هست را در آوريد يا برويد حجاب سر كنيد و به مديريت جهانى آقايان لبيك بگوئيد!

-- نادر ، Sep 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)