تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تأئید قتل در کهریزک از سوی فرمانده سپاه

عبدالله عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اخیر را ۳۶ نفر اعلام کرد.

وی با اذعان به کشته شدن سه نفر در بازداشتگاه کهریزک، گفت: «نزدیک به ۱۰ نفر دیگر که مشخص است در کجا کشته شده‌اند اما مابقی مشخص نیست در کجا و توسط چه کسانی تیر خورده‌اند.»

پیش از این مقامات رسمی ایران، فقط کشته شدن ۲۹ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر را تأئید کرده بودند. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، گفته بود که ۲۰ نفر از کشته‌شدگان از اعضای بسیج بوده‌اند.


سمت چپ: عبدالله عراقی

تارنمای نوروز، ارگان خبری جبهه مشارکت هفته گذشته مشخصات ۷۲ نفر از جان‌باختگان اخیر را منتشر کرد. بنا به این گزارش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات دو ماه گذشته بیشتر از این تعداد است.

سخنان فرمانده سپاه تهران در حالی بیان می‌شود که فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس تهران پیش از این کشته شدن بازداشت‌شدگان در کهریزک را تکذیب کرده بودند.

سردار عراقی که امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه شمال تهران سخن می‌گفت، ادامه داد: «روز ۲۵ خردادماه سنگین‌ترین راهپیمایی برگزار شد و عوامل آن توانستند هر کسی که با نظام حرف داشت را به خیابان بیاورند.»

به گفته وی سپاه و بسیج از روز انتخابات تا روز ۲۵ مرداد ماه «به صورت پیوسته» ماموریت داشته‌اند و وضعیت تهران پس از عصر روز انتخابات امنیتی و قرمز اعلام شد.

این فرمانده سپاه با تقسیم معترضان به دو گروه «اغتشاشگران» و «کسانی که راهپیمایی‌های آرام برگزار می‌کردند»، اضافه کرد: «عوامل راهپیمایی ۲۵ خرداد توسط سازمانی تحت عنوان سازمان رأی، که هم اطلاعات سپاه و هم وزارت اطلاعات اشراف چندانی بر آن نداشت، توسط ۳۰۰ هزار نفر که به صورت هرمی با هم مرتبط بودند صحنه را اداره می‌کردند و نیروهایشان را به خیابان‌ها می‌آوردند.»

سردار عراقی: «روز ۲۵ خردادماه سنگین‌ترین راهپیمایی برگزار شد و عوامل آن توانستند هر کسی که با نظام حرف داشت را به خیابان بیاورند»

به گفته وی: «در این هرم افراد باسواد و در فضای مجازی نیروها را یک دفعه و البته کنترل شده در بخشی از شهر جمع می‌کردند و کنترل شده پخش می‌کردند.»

عبدالله عراقی، سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه ۲۹ خرداد را موجب «ریزش عمده‌ای از جمعیت غافل که به خیابان‌ها می‌آمدند» دانست.

وی بیانیه مجمع روحانیون در مورد برگزاری راهپیمایی که پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای صادر شد را «دهن‌کجی به نظام» و دعوت جامعه به نافرمانی مدنی، عنوان کرد و گفت: «در این مقطع سپاه، بسیج، ناجا و سایر نیروهای عمل‌کننده تصمیم گرفتند جلوی این نافرمانی را بگیرند.»

تظاهرات گسترده‌ای که روز سی‌ام خردادماه از سوی معترضان به نتایج انتخابات برگزار شد، با سرکوب شدید نیروهای امنیتی و انتظامی روبه‌رو شد. ۱۷ نفر از فهرست ۷۲ نفره منتشر شده از سوی سایت نوروز در روز ۳۰ خردادماه بر اثر شلیک گلوله کشته شده‌اند. در این روز شماری از بسیجیان از پشت بام حوزه مقاومت ۱۱۷ بسیج در مسجد لولاگر معترضان را هدف گلوله قرار دادند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران با اعتراض به پخش تصویر تیراندازی یک بسیجی از حوزه مقاومت ۱۱۷ در رسانه‌های خارجی، می‌گوید: «این فرد بسیجی پس از سه ساعت و نیم مبارزه به سوی فردی که قصد داشته انبار سلاح آن حوزه را تصرف کند، شلیک کرده‌است.»

در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شمار زیادی از معترضان بازداشت، کشته و زخمی شده‌اند. مقامات جمهوری اسلامی هنوز آمار دقیقی از تعداد جان‌باختگان اعلام نکرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

:)) رسما 72 رو تقسیم به 2 کرده گفته 36 نفر کشته شدند. هر روز که میگذره خودشون مجبور میشن اعتراف کنند

-- بدون نام ، Sep 10, 2009

go

-- بدون نام ، Sep 10, 2009

احتمالا هر دو زن را یک کشته حسب کردند

-- بدون نام ، Sep 10, 2009

«آي گلهاي فراموشي باغ
مرگ از باغچه خلوت ما مي گذرد داس به دست
و گلي چون لبخند
مي برد از بر ما»

-- کاوه ، Sep 10, 2009

حاج عبدالله عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، عجب وضعی شده! این حاج عبدالله فرمانده ناب محمدی در ایران چه می کند!؟ این حاج عبدالله، عراقی است! بیخود نیست که این دزدان و غارتگران رحم به ایرانی و ایران نمی کنند! کشور ایران به اشغال یک مشت دزد و آدم کش عرب افتاده است!؟ این جنایتکاران گدا صفت، دین اسلام، آبرو، حیثیت و وجدان خود را در بازار جهانی فروختند.
و با پول آن، تروریست، آدم کش، دزد، چاقو و قمه کش خریدند تا ملت ایران شکنجه و سرکوب و به قتل برسانند. ما ایرانیان در آینده نه چندان دور، همه شما مزدوران و جیره خوران و سران حکومت اسلامی را بخاطر نسل کشی در ایران به دادگاه های جهانی خواهیم کشاند.
دادگاه زمینی پروردگار،

-- Dadgah Zamini Parvardegar ، Sep 10, 2009

ضرب و شتم فرزند شهید بهشتی حتی در بیمارستان ! ( گزارشات دریافتی از بیمارستان شهید لبافی نژاد )
سپتامبر 10, 2009
دیروز صبح به ما خبر رسید که روز سه شنبه بعد از ظهر هنگام بازداشت دکتر علیرضا بهشتی جدال لفظی بین یکی از نیروهای اطلاعاتی و ایشان رخ داد که موجب درگیری فیزیکی گشته که در زمان انتقال ایشان از منزل به بازداشتگاه احتمالا داخل اتومبیل صورت گرفته ( چون از همسایه ها و خانواده ایشان فقط جدال لفظی گزارش شده ) که دکتر علیرضا بهشتی با ضرباتی وارد بر سر بیهوش شده و خون از سر ایشان جاری میگردد که به گفته کارکنان بیمارستان لبافی نژاد منجر به شکستگی جمجمه ایشان شده . اوضاع دکتر علیرضا بهشتی طوری میشود که نیروهای اطلاعاتی مجبور میشوند ایشان را در ساعت 30 : 9 شب به بیمارستان دکتر لبافی نژاد منتقل کند . در آنجا از طریق یکی از پرسنل به ما اطلاع داده شد که ایشان در حالت بیهوش در حالی که جمجمه سرش شکسته شده بود تحت پانسمان و مراقبت قرار گرفت . که بعد از حدود 2 ساعت وقتی بهبودی نسبی در ایشان نمایان شد و در حال انتقال ایشان به بازداشتگاه بوده اند .در راهرو بیمارستان دوباره جدال لفظی یکی از ماموران با دکتر صورت میگیرد که ان مامور با دادن فحش و نسبتهای بسیار رکیک و زشت به فرزند شهید بهشتی با مشت به صورت دکتر بهشتی زده و منجر به شکسته شدن عینک در صورت ایشان میشود . که با اصرار پرسنل بیمارستان مداوای سطحی صورت میگیرد و ساعت 45 : 12 دقیقه بامداد به مکان نامعلومی انتقال داده میشود . تنها منبع ما تا این لحظه دو نفر از کارکنان بیمارستان شهید لبافی نژاد میباشند . که نام آنها تا این لحظه نزد ما محفوظ میباشد . در ضمن نام دکتر در دفتر ورودی بیمارستان ثبت شده بود . که بصورت تلفنی نیز آگاه شدیم ولی امروز پنجشنبه با تماس مجدد متوجه شدیم که نام دکتر علیرضا بهشتی را از لیست حذف کرده اند !

-- http://vataneyhasteaman.wordpress.com/2009/09/10/ ، Sep 10, 2009

جا، الحق و زهق الباطل
به زودی این گرگان درون لباس میش به مردم شناسانده شده و به خواست خدا آبرو یشان خواهد رفت.

-- محفوظ ، Sep 10, 2009

مثل آیینه شکستم نشنیدی
نجاتم دهید مردم نه با تکیه بر موسوی ها و کروبی ها و ... با اراده ی خود و حمایت از سران اعتراضات و راهنمایی دوستان نام برده

-- ایران ، Sep 10, 2009

یعنی چی که "مابقی معلوم نیست توسط چه کسی و در کجا تیر خورده اند"؟؟؟ انشالله از بالا تا پائین همه تون به تیر غیب گرفتار بشید به حق این روز عزیز

-- بدون نام ، Sep 11, 2009

این آخوندهای بی حیثیت و بی آبرو و بی وجدان در جامه های گوناگون ( سپاهی، بسیجی، نماینده گی، دولتی، رهبری، مصلحتی، نگهبانی و....)، کشور را در اختیار عراقی های نجفی و کربلایی، حماسی های فلسطینی، حزب الهی های لبنانی، دار و دسته حسینی مقتدا صدر و حکیم گذاشته اند، و خودشان مشغول بساز و بفروشی و دزدی و چپاول مملکت..... در بازار هستند!
ننگ ابدی بر شما دین فروشان و خود فروشان باد.
جبهه بازاریان، جیره خواران و مزدوران راه امام و رهبری،

-- Bazarian Fased Nezam Eslami ، Sep 11, 2009

مرگ بر این حکومت مردم فریب...!!!
به امید روزی که این حکومت ظالم و استبدادی از ریشه نابود شود . و ما بدون این گرگهای در پوستین بره از نعمت آزادی بهره ببریم.دعا می کنیم که روزی به سزای اعمالشان برسند و شاهد مجازات آنها باشیم .مرگ بر تمام کسانی که بر این حکومت لم داده اند . نفرین بر شما .خاک بریزم بر قبرتان با دست های خودم.عوضی ها .ان شا الله بر سر خواهر برادر و مادر و بچه های خودتان همه این کار هایی که کردید بیاید .مرگ بر دیکتاتور.

-- baran ، Sep 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)