تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت جبهه مشارکت از «راه سبز امید»

جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از «راه سبز امید» اعلام کرد.

این حزب اصلاح‌طلب می‌گوید: «آن چه به نام بیانیه راه سبز امید توسط آقای میرحسین موسوی انتشار یافت در حقیقت مانیفست رهایی مردم ایران از چرخه معیوب استبداد – وابستگی – عقب‌ماندگی است.»

میرحسین موسوی از کاندیداهای انتخاباتی که به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارد، پیش از این از شکل‌گیری شبکه‌ای اجتماعی به نام «راه سبز امید» برای تحقق خواسته‌ کسانی که در انتخابات به وی رای داده‌اند، خبر داده بود.


بنابه گفته او، «شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه» بدنه‌ این جنبش را تشکیل خواهند داد.

از دیدگاه اعضای جبهه مشارکت، راه سبز امید در «عصر یخبندان گردش دموکراتیک قدرت، و حاکمیت انحصار» می‌تواند «سرآغاز تحولی بزرگ در مدنیت این کشور» باشد.

بنا به این بیانیه که در تارنمای نوروز منتشر شده است: «این بازگشت به مردم، در عین حال که محور همه حرکات را آحاد شهروندان قرار می‌دهد، اما ماهیتاً با نگاه توده‌وار که مشارکت مردم را تنها از طریق سلسله مراتب فرماندهی و بسیج شده از بالا می‌پسندد کاملاً متفاوت است.»

جبهه مشارکت در تبیین راه سبز امید آورده‌است: «در راه سبز امید همه ایرانیان، از هر جنسی، از هر نژادی، از هر آیینی و از هر فرهنگ و زبانی، بخشی از هویت ایرانی است که وقتی در کنار هم قرار گیرند، وحدت ملی را شکل می‌دهند.»

چنانچه در این بیانیه عنوان شده‌، این حرکت از معدود راه‌هایی است که با پیمودن آن می‌توان به تداوم راه انقلاب اسلامی در قالب «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» امیدوار بود.

«آن چه به نام بیانیه راه سبز امید توسط آقای میرحسین موسوی انتشار یافت در حقیقت مانیفست رهایی مردم ایران از چرخه معیوب استبداد – وابستگی – عقب‌ماندگی است.»

جبهه مشارکت با بیان این که «راه سبز امید» همه نهادهای جامعه مدنی و احزاب را به رسمیت می‌شناسد، افزوده‌است: «راه سبز امید، فضا را بر هیچ حزب و جریان و گروهی حتی مخالفان خود تنگ نمی‌کند بلکه با گسترده کردن فضای سیاسی و اجتماعی همچنان آحاد ملت را به تشکل‌یابی، سازمان‌دهی و عمل جمعی فرا می‌خواند.»

جبهه مشارکت یکی از احزاب اصلاح‌طلبی است که در انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت کرده‌است. در جریان بازداشت هزاران نفر از معترضان به نتایج انتخابات، شمار زیادی از اعضای این حزب نیز بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تشکیلات «راه سبز امید» شکل می‌گیرد

نظرهای خوانندگان

جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از «راه سبز امید» اعلام کرد! اولاً شما به چه حقی نام کشور ایران گذاشته اید، «ایران اسلامی»!؟ کشور ایران از مذاهب و فرهنگ هی گوناگونی تشکیل شده است. بنابراین نه امیدی به جبهه شما است و نه به «راه سبز امید»! خلاصه اینکه، هیچ راه امیدی برای حفظ این حکومت و نظام فاسد اسلامی باقی نمانده است! شماها در عرض ٣٠ سال اخیر، تمام امیدها را در نطفه خفه کردید.
جبهه امیدواران حفظ نظام منفور اسلامی،

-- Jebhe Omid Varan Nezam Manfoor Eslami ، Sep 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)