تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادامه اعتراض‌ها به اظهارات فرمانده سپاه

فراکسیون خط امام در مجلس و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای به اظهارات محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران واکنش نشان دادند.

آقای جعفری هفته گذشته، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و علی‌اکبر موسوی خوئینی‌ها عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز را به تلاش برای تضعیف آیت‌الله علی خامنه‌ای متهم کرد؛ اتهامی که با واکنش جریان‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است.

فراکسیون خط امام در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات فرمانده سپاه را «بی‌اساس و تحریک‌کننده» ارزیابی کرده است.

این فراکسیون اعلام کرده است که «اتهامات سخیف» آقای جعفری را در راستای تداوم راهبرد «فرار به جلو برای سرپوش گذاشتن بر مداخله موثر نظامیان در انتخابات» می‌داند.

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: «حفظ نظام با لشکرکشی و دندان نشان دادن و دستگیری‌ها و خشونت‌های ناروا و غیر اسلامی و غیر انسانی حاصل نمی‌شود»

در بیانیه این فراکسیون آمده که «گستاخی و جسارت طراحان و برنامه‌ریزان این سناریوها علیه کسانی است که در طول حیات خود، هدفی جز حفظ جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه نداشته‌اند.»

این فراکسیون ضمن محکوم کردن این اقدامات و اظهارات، از صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواسته که با توجه به آثار و پیامدهای «زیان‌باری» که این‌گونه اظهارنظرهای «غیرمسئولانه در تشویش افکار عمومی» دارد، با فرمانده سپاه پاسداران با جدیت برخورد کند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز روز گذشته با انتقاد از اظهارات آقای جعفری «سالم‌سازی نظام را واجب‌تر از حفظ نظام دانست.»

در بیانیه این مجمع آمده است: «حفظ نظام با لشکرکشی و دندان نشان دادن و دستگیری‌ها و خشونت‌های ناروا و غیر اسلامی و غیر انسانی حاصل نمی‌شود.»

مجمع مدرسین، اظهارات فرمانده سپاه را برخلاف دیدگاه‌های آیت‌الله روح‌الله خمینی و قانون اساسی دانسته و از وی خواسته‌ است که با دخالت نکردن در امور سیاسی، «هرچه سریع‌تر برای حفظ آن نهاد مقدس، اعمال و گفتارهای خود را اصلاح نماید.»

فراکسیون خط امام در مجلس اعلام کرده است که «اتهامات سخیف» جعفری را در راستای تداوم راهبرد «فرار به جلو برای سرپوش گذاشتن بر مداخله موثر نظامیان در انتخابات» می‌داند

در بخش دیگری از بیانیه این مجمع، از مسئولان نظام جمهوری اسلامی خواسته شده که از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر «عذرخواهی» کنند و همه متخلفان سیاسی، انتظامی و امنیتی را شناسایی و به صورت عادلانه محاکمه کنند.

مجمع مدرسین همچنین خواسته که «جلوی همه تهمت‌های ناروا به همه شخصیت‌های علمی و سیاسی و روحانی گرفته شود.»

جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون مبارز نیز پیش از این با انتشار بیانیه‌هایی به اظهارات جعفری اعتراض کرده بودند.

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده که شکایتی از فرمانده سپاه پاسداران تسلیم مقام‌های قضائی خواهد کرد.

تنش‌ها و اعتراض‌ها در ایران پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در انتخابات به عنوان نامزد پیروز معرفی شد، آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

برخی از فرماندهان سپاه و رسانه‌های نزدیک به دولت، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل «ناآرامی‌های اخیر» معرفی کرده و خواستار بازداشت آنها هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

روزهای سر خوشی و مستی قدرت، در کلیت آن برای نظام اسلامی، به پایان راه رسیده است. جنگ اسلامی همه بر علیه همه، خودی ها و ناخودی ها، مدت های مدیدی است که آغاز شده است! و خوشبختانه این جنگ، که جنگ آخر و پایانی دسته جات دزد و قمه کشان نظام اسلامی است، سقوط حکومت اسلامی را فراهم می می سازد. هیچ راه علاج و چاره ای هم برای سالم سازی و حفظ این ویروس ضد انسانی وجود ندارد! این عاقبت همه نظام های خودکامه و دیکتاتوری است.
مردود شده گان حوزوی ها در علوم انسانی،

-- Hozavi haye Rofozeh ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)