تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رابرت گیتس پیشنهاد کرد:

تقویت رابطه اعراب با آمریکا علیه ایران

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده از اعراب خواست برای وادار کردن ایران به توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌، همکاری‌های نظامی-دفاعی خود با واشینگتن را تقویت کنند.

آقای گیتس روز گذشته دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره افزود که با این حال آمریکا کماکان رویکرد دیپلماتیک و اقتصادی را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران دنبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، گیتس، قانع کردن ایران به دست نیافتن به امنیت و حتی از دست دادن آن در صورت ادامه روند فعلی را برای تغییر رویه تهران پیشنهاد کرد.

به گفته وی، تقویت همکاری‌های امنیتی کشورهای عربی با یکدیگر و با آمریکا این پیام را برای ایران ارسال خواهد کرد.


AFP

وزیر دفاع آمریکا در عین حال حرکت عراق به سمت دموکراسی را مانعی برای دخالت ایران در این کشور دانست.

وی افزود که ممکن است در کوتاه مدت موقعیت ایران در عراق قوی باشد، اما در بلند مدت و با توجه به نقشی که عراق در منطقه ایفا خواهد کرد، نفوزد ایران می‌تواند از بین برود.

اظهارات گیتس پس از سخنان محمد البرادعی مدیر کل آژانس انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام که پرونده ایران را با بن‌بست مواجه دانست، ایراد می‌شود.

پس از اظهارات البرادعی، محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد که ایران درباره حق فعالیت‌های هسته‌ای‌اش با غرب مذاکره نخواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده از اعراب خواست برای وادار کردن ایران به توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌، همکاری‌های نظامی-دفاعی خود با واشینگتن را تقویت کنند. بعبارت رابرت گیتس برای فروش تسلیحات بیشتر باعراب درمانده و وابسته ، مسئله فعالیت های هسته ایران را با کمک ارکستر دیگری بنام اسرائیل از سر گشادش مینوازد و بهماندازه تبلیغاتش پوچ و کمرنگ است که نظیر اتهاماتی که بعراق برای کشتار و تصرف غنائم مالی آنها وارد شده است. اعراب بهوش باشید امریکا بپول احتیاج دارد و میلیاردها که بکشوری برای ساختن شهرکها روی زمینهای غصب شده روانه گشته و آنها با ثروت وسرمایه شما روی زمینهای شما برای خود کاخ میسازند.

-- حافظه تاریخ ، Sep 8, 2009

اقدامی بسیار مثبت و به موقع! ایرانیان آزاده در سراسر جهان از این گونه اقدامات جامعه جهانی که باعث تضعیف هر چه بیشتر حکومت و نظام اسلامی شود، صمیمانه حمایت و استقبال خواهد کرد.
ایران آزاد،

-- Iran Azad ، Sep 8, 2009

کامنت حافظه تاریخ شبیه حرفای خامنه ای ست. شما نگران پول عربها نباشین. دعوای بین عربها و اسراییلی ها بما ایرانی ها ربطی نداره. ماگلیم خودمونو از آب بکشیم خیلی کار کردیم.

-- نگاه ایرانی ، Sep 8, 2009

جواب به حافظه تاریخ، مدت مدیدی است که مقلّدین، از بازی جهانی عقلگرایان اخراج شده اند! به دلیل بسیار ساده، چون حرف و حدیث های سران روفوزه و بی عقل نظام اسلامی را تکرار می کنند.
....

-- Jebhe mghaledin Eslami ، Sep 8, 2009

تنها زاه برای به سفوط کشاندن این رژیم فاشیستی و نظامی ( سپاهی) قطع منابع تقذیه یعنی درامدهای نفتی است. اگر چنین در آمدهائی قطع شود دیگر این سیستم نظامی قادر به ادامه حیات نخواهد بود و بسرعت یا سقوط کرده ویا عوض خواهد شد

-- Mohammad Amin ، Sep 8, 2009

اعمال تحریمهای فلج کننده خود بخود گرانی سرسام آور و در نتیجه شورشهای عظیمی را به همراه خواهد داشت . با فشار هر چه بیشتر ، رژیم با ناتوانی در امر تامین یارانه های اساسی مواجه خواهد شد و ناچار به قطع یارانه های ضروری مثل قبوض آب ، برق ،گاز و... تحت نام صرفه جویی خواهد شد!!!(چاره ای جز این کار ندارد) و همین مساله نیازی به تامین امنیت اعراب در منطقه ندارد .چون مردم ایران با تصفیه حساب سی ساله با این حکومت عقب مانده ، کار امنیت و ثبات را در خاورمیانه به پایان خواهند برد و این فتنه چندین ساله که به گفته کارشناسان سر مار فتنه در منطقه هست ، از صحنه گیتی محو خواهند کرد . شک نکنید

-- ناقوس مرگ آور ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)