تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمله به کمیته پیگیری کروبی و موسوی

ماموران امنیتی با حمله به دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، کلیه اسناد و مدارک این کمیته را با خود بردند.

علیرضا بهشتی، سخنگوی کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر گفت که عصر روز دوشنبه ماموران با ورود به دفتر این کمیته، همه اسناد و مدارک آن را با خود بردند.

آقای بهشتی افزود که قرار بود ماموران دادستانی برای طرح برخی پرسش‌ها و گفتگو با مسئولان این کمیته به این محل مراجعه کنند، اما پس از ورود، حکمی مبنی بر توقیف و انتقال مدارک ارائه کردند.

به گفته او قرار است که کمیته در جلسه‌ای فوق‌العاده درباره ادامه فعالیت‌ها و پیگیری اتفاقی که روی داده است، تصمیم‌گیری کند.

دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی به ابتکار میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل شده است.

آقای بهشتی می‌گوید که قرار بود ماموران دادستانی برای طرح برخی پرسش‌ها و گفتگو با مسئولان این کمیته به این محل مراجعه کنند، اما پس از ورود، حکمی مبنی بر توقیف و انتقال مدارک ارائه کردند

رسیدگی به وضعیت کسانی که در حوادث پس از انتخابات دستگیر یا آسیب دیده‌اند، از اهداف تشکیل این کمیته اعلام شده است.

این کمیته هفته گذشته اعلام کرد که در جریان حوادث اخیر ۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نام ۶۹ نفر از آنها برای پیگیری‌های بیشتر به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شده است.

محمد سروری نماینده مردم تهران در مجلس و سخنگوی کمیته ویژه مجلس نیز امروز سه‌شنبه اظهار داشت که این کمیته مشغول بررسی فهرستی از ۶۹ نفر از کشته‌ها است که از سوی ستاد پیگیری حوادث اخیر کروبی و موسوی ارائه شده است.

آقای سروری افزوده که در صورتی که نام پدر این افراد در اختیار این کمیته قرار داده شود، «کارها زودتر» انجام خواهد شد.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که با خشونت‌های دولتی همراه بود، ده‌ها نفر کشته و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مقام‌های ایران می‌گویند که ۳۰ نفر در این حوادث کشته‌ شده‌اند که به گفته سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، بیشتر آنها جزو نیرو‌های بسج بوده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)