تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نامه معرفی دو وزیر پس گرفته شد

محمود احمدی‌نژاد، نامه معرفی فاطمه آلیا و علی ذبیحی به مجلس به عنوان وزرای پیشنهادی آموزش و پروش و نیرو را پس گرفت.

خبرگزاری مهر امروز دوشنبه گزارش کرد که آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس، خواستار استرداد نامه پیشین خود مبنی بر معرفی وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و نیرو شده است.

وب‌سایت الف متعلق به احمد توکلی نماینده مجلس، احتمال داده که «سوابق اجرایی و تحصیلی ضعیف، مخالفت تعدادی از مراجع و توصیه رهبر انقلاب به توجه به این نظرات و عدم معرفی مناسب برنامه وزرا» از دلایل این تصمیم احمدی‌نژاد باشد.

ایرج ندیمی مشاور معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد، علت پس گرفته شدن این نامه را «تعطیلی» مجلس عنوان کرده است

این وب‌سایت همچنین نوشته که صبح امروز دوشنبه، نمایندگان، مخالفت خود با این دو وزیر پیشنهادی را با صدای بلند در صحن علنی مجلس اعلام کردند.

ایرج ندیمی مشاور معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر، علت پس گرفته شدن این نامه را «تعطیلی» مجلس عنوان کرده است.

آقای ندیمی گفته است: «پس گرفتن لیست وزیران پیشنهادی با توجه به در پیش بودن تعطیلات سنواتی مجلس بود.»

به گفته وی، پس گرفتن این نامه به معنی تغییر دو وزیر پیشنهادی به مجلس نیست.

به گفته علی لاریجانی رئیس مجلس، احمدی‌نژاد در نامه معرفی این دو وزیر پیشنهادی نوشته بود که برنامه‌های وزرای پیشنهادی جدید همان برنامه‌های وزرای قبلی است.

وب‌سایت الف، احتمال داده که «سوابق اجرایی و تحصیلی ضعیف، مخالفت تعدادی از مراجع و توصیه رهبر انقلاب به توجه به این نظرات و عدم معرفی مناسب برنامه وزرا» از دلایل این تصمیم احمدی‌نژاد باشد

سوسن کشاورز، فاطمه آجرلو و محمد علی‌آبادی، سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های آموزش و پروش، رفاه و نیرو بودند که موفق به گرفتن رای اعتماد از مجلس نشدند.

فاطمه آلیا نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و علی ذبیحی رئیس سازمان تامین اجتماعى، دو گزینه‌ای هستند که معرفی آنها برای تصدی دو وزارتخانه از سه وزارتخانه بدون وزیر، با این اقدام احمدی‌نژاد با ابهام مواجه شده است.

خانم آلیا فوق لیسانس علوم سیاسی دارد و عضو شورای مرکزی جامعه زینب از تشکل‌های وابسته به محافظه‌کاران است.

آقای ذبیحی نیز در رشته مهندسی مکانیک، دکترا دارد و عضو هیات علمی دانشکده صنعت آب و برق است.

قرار بود مجلس ۲۴ شهریور صلاحیت این دو وزیر پیشنهادی را بررسی کند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
آلیا و ذبیحی دو وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

خبر: حاج احمد توکلی نماینده مجلس ولایت فقیه اسلامی، «سوابق اجرایی و تحصیلی ضعیف و...» حاج احمد،کدام از وزرا و گردانندگان انتخابی ولایت اسلامی، دارای تحصیلات علمی و قادر به پاسخگویی مسائل جهان مدرن امروز باشند، در این نظام وجود دارد؟؟ مدارک همه شما، مانند همه انتخابات حکومت اسلامی قلابی و با تقلب و دروغ بدست آمده است! وقتیکه رهبر حکومت اسلامی، حاج سید علی ....، و رئیس جمهور آن، پرت و پلاگویی مثل حاج محمود باشد! وای به حال وزرا و نمایندگان مجلس و بقیه نهادهای وابسته به این نظام منفور!
سازمان مکتب خانه های حجره و حوزه و فیضیه های اسلامی،

-- Maktab Khane haye Eslami ، Sep 8, 2009

لازم است توکلی ابتدا، نقش خود را در سرکوب و به رنجیر کشیدن و شکنجه کارگران که برای خواست شهروندی و به حق خود مبارزه و اعتراض می کردند، در زمانیکه در راً‌س وزارت کار بود، روشن کند! و چگونه با مزدوری و رانت خواری و با پول همین کارگران و زحمتکشان جامعه، راهی دیار فرنگ (انگلیس) شد، و مدرک تحصیلی برای خود دست و پا کرد. ما ایرانیان به هیچ عنوان نخواهیم گذاشت که این جنایت ها و دزدی ها و چپاول ها که توسط پیروان خمینی ...و ....و گردانندگان این حکومت.... انجام شده است، فراموش شود! ما مرتب، وجدان های به خواب رفته شما را بیدار خواهیم کرد، و شماها باید پاسخگوی اعمال خود در مدت ٣٠ سال اخیر باشید.
دادگاه پروردگار در کره زمین،

-- Dadgah Parvardegar dar Zamin ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)