تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برنامه سپاه برای برخورد با ناآرامی‌ها

سردار على فضلى می‌گوید که سپاه پاسداران برای برخورد با ناآرامی‌های احتمالی در دانشگاه‌ها، هفته آینده با مسئولان دانشگاهی استان تهران، تشکیل جلسه خواهد داد.

هدف از برگزاری این جلسه به گفته علی فضلی، «هماهنگی» در خصوص چگونگى برخورد با حوادث احتمالى در دانشگاه‌ها عنوان شده است.

سردار فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران است که گفته می‌شود در برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات نقش مهمی داشته است.

خبرگزاری ایسنا، به نقل از این فرمانده سپاه گزارش کرده که زمزمه‌هایی مبنی بر برخی تحرکات در مراکز آموزشی شنیده می‌شود و «ما باید در این خصوص با وحدت رویه‌اى که مولاى ما از ما توقع دارند، در این زمینه هوشیار باشیم.»


سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در ایران کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی چندی پیش به دانشجویان گفته بود که در برابر اقدامات «دشمن» برای به تشنج کشاندن دانشگاه‌ها هوشیار باشند.

مقام‌های جمهوری اسلامی احتمال می‌دهند که با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، موج تازه‌ای از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و وضعیت موجود آغاز شود.

پیش‌تر برخی گزارش‌ها از تاخیر در بازگشایی دانشگاه‌ها به مدت یک ترم حکایت داشت که این گزارش‌ها از سوی مقام‌های وزارت علوم رد شده است.

آقای فضلی حوادث پس از انتخابات را «فتنه‌ای» دانسته که شبیه آن در تاریخ انقلاب وجود نداشته است.

اظهارات این فرمانده سپاه در حالی ایراد می‌شود که مرتضى تمدن، استاندار تهران گفته است: «ما فضا را کاملا عادى مى‌دانیم و هیچ نیازى به نیروهاى نظامى، امنیتى و انتظامى نمى‌بینیم.»

این فرمانده سپاه گفته که زمزمه‌هایی مبنی بر برخی تحرکات در مراکز آموزشی شنیده می‌شود و «ما باید در این خصوص با وحدت رویه‌اى که مولاى ما از ما توقع دارند، در این زمینه هوشیار باشیم»

آقای تمدن در عین حال برخی نامزد‌های انتخاباتی را متهم کرد که تلاش می‌کنند در دانشگاه‌ها «فتنه» ایجاد کنند.

در هفته‌های نخست اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که با خشونت‌های گسترده‌ای همراه شد، گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به خوابگاه دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان، دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده و برخی از آنها را بازداشت کردند.

مجلس ایران نیز کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل داده که تاکنون نتیجه تحقیقات آن مشخص و منتشر نشده است.

کمیته حقیقت‌یاب مجلس اعلام کرده که تلاش می‌کند تا عواملی که در حمله به خوابگاه دانشگاه تهران دست داشته‌اند را مشخص کند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر مانند دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در سال‌های اخیر بارها با صدور بیانیه‌هایی نسبت به تداوم بازداشت دانشجویان هشدار داده و خواستار آزادی آنها شده‌اند.

در سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، فشار‌ها بر جنبش دانشجویی افزایش یافته است.

طی این سال‌ها ده‌ها دانشجو بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دوستان سلام!
بنده دستگیری و شکنجه و توهین به این خانم عاطفه امام را بارها در همین چند ساعت محکوم کرده ام و از او و خانواده اش حمایت! اما شما را بخدا این مطلب سایت نوروز را که به این خانواده نزدیک است را بخوانید تا بفهمید که این خودی و غیر خودی بودن تا کجای استخوان این طفرداران این نظام وحشت فرو رفته است. آنها در این نوشته می گویند چون او محجبه بوده می بایستی با او اینگونه رفتار نمی شده. البته من مختصر تنوشتم ولی شما مفصل آنرا در زیر بخوانید و خود نظر دهید. و ای داد و بیداد، اینها خودشان حتا بخودشان هم بد می کنند، در صورتی که می باید از این دختر دفاع کنند، حال چه چادری باشد و چه نباشد ببینید چقدر کوته بینی در این نوشته هست! و بقیه ی ماجرا را در سایت نوروز بخوانید، که البته سایت خوبی ست.


نگاهی به جزئیات و اتفاقات رخ داده در جریان ربودن فرزند عضو زندانی شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
بازگشت دخمه و خانه امن
عاطفه امام فرزند عضو برجسته و زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از نزدیک به 28 ساعت بازداشت در وضعیتی نا مطلوب، نزدیک اذان مغرب در بهشت زهرا رها شد. او در حالی که چادرش توسط ربایندگان به او پس داده نشده بود، با مقنعه ای پاره در حالیکه کیف پولش را از او گرفته بودند در بهشت زهرا وادار به پیاده شدن از ماشین می شود. او در حالی که تهدید شده بود که چشم بندش را باز نکند بعد از مدت زمان طولانی‌ای که در یکی از قطعات بهشت زهرا رها شده بود، چشم بندش را برداشته و متوجه می شود که آزاد و به حال خود رها شده است. سپس به دلیل تاریکی نسبی هوا به حرم امام خمینی پناه می برد و با تلفن عمومی با منزل تماس می گیرد و درخواست کمک می کند. پس از رسیدن خانواده، او همان لحظه به نیروهای پلیس مستقر در حرم امام مراجعه و با تنظیم یک صورتجلسه از کسانیکه وی را ربوده بودند شکایت می نماید. این اتفاق یا بهتر بگوییم فاجعه با گذشت بیش از 8 سال از ترور سعید حجاریان خبر از فعالیت دوباره دخمه نشینان می دهد که تحت حمایت کودتاگران نسبت به اعمال فشار به زندانیان و خانواده های شان و فعالان سیاسی اجتماعی وارد عمل شده اند. دلسوزان نظام بهتر است قبل از اینکه این مفاسد تبدیل به غده های چرکین شوند دست این دخمه ها و دخمه بازها را کوتاه کنند تا اینچنین حرمت یک دختر محجبه در کشوری که صدای اسلام و عدالت خواهی اش گوش همه را کر کرده است هتک نشود.

-- بدون نام ، Sep 8, 2009

متاسفانه آنچه از نوشته سایت نوروز بر می آید این است که این کارها را با این دختر که چادر بوده و چه و چه نمی بایستی می شده، ولی مثلا با دختر بنده که دوست پسر هم دارد هر کاری می شده است سزاوار بوده. چنانکه نویسنده ی بالا نوشته این وحشتناک است که هیچ ظلمی این گروه مسلم را نمی تواند بیدار کند، گویی یک بیماری ست که تا در بیمار این ویروس وجود دارد عوارض آن نیز هست. و اما در مورد سپاه و دانشگاه اینبار ما با فرزندانمان خواهیم بود.
ما بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم.

-- بدون نام ، Sep 8, 2009

همه میگفتند این علی فضلی استعفا داده .....

-- دهقان ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)