تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
جامعه روحانیت مبارز:

«احمدی‌نژاد تشنج‌آفرینی نکند»

جامعه روحانیت مبارز از مراجع تقلید شیعه خواست پشتیبان ولایت فقیه باشند و به محمود احمدی‌نژاد توصیه کرد که از طرح مسائل «غیرضرور و تشنج‌آفرین» پرهیز کند.

جامعه روحانیت مبارز اصلی‌ترین جریان محافظه‌کار سنتی در ایران به شمار می‌رود که نسبت به حوادث قبل و بعد از انتخابات سکوت پیشه کرده بود.

این جامعه در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه منتشر کرده است، از مراجع تقلید، علما و بزرگان حوزه علمیه قم خواسته که پشتیبان ولایت فقیه باشند که «خدشه در آن زمینه‌ساز بروز فتنه‌ای بزرگ خواهد شد.»

در حوادث اخیر، برخی از مراجع تقلید شیعه و احزاب سیاسی برخلاف نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای که منصب ولایت فقیه را بر عهده دارد، حاضر نشده‌اند صحت انتخابات را تائید کنند.


اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات با گذشت سه ماه از زمان برگزاری آن همچنان ادامه دارد و برخی مراجع تقلید بارها با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به وضعیت موجود اعتراض کرده‌اند.

جامعه روحانیت مبارز یکی از آخرین و مهمترین جریان‌های سیاسی محافظه‌کار است که پس از مدت‌ها سکوت با انتشار بیانیه‌ای، مواضع خود در خصوص حوادث اخیر را اعلام کرده است.

این جامعه سیاسی و مذهبی، از «شخصیت‌ها و دلسوزان» نظام جمهوری اسلامی خواسته که از «مباحثات و مجادلات آزاردهنده» پرهیز کنند.

در این بیانیه همچنین توصیه شده که مسئولان نظام با «بی‌حرمتی‌‌ها و هنجار شکنی‌ها» در راستای تحکیم وحدت امت، با «اغماض» برخورد کنند.

این جامعه سیاسی و مذهبی، از «شخصیت‌ها و دلسوزان» نظام جمهوری اسلامی خواسته که از «مباحثات و مجادلات آزاردهنده» پرهیز کنند

در بخش دیگری از این بیانیه، اظهارنظرها و «حرمت شکنی‌ها» در جریان مناظره‌های انتخاباتی، سرچشمه اختلاف‌ها عنوان شده است.

به اعتقاد صادرکنندگان این بیانیه، پیگیری‌های «خارج از قانون» پس از انتخابات نیز منجر به هنجارشکنی‌هایی شد که «آشوب‌های خیابانی» یکی از آثار زیان‌بخش آن بود.

در سال‌های اخیر جامعه روحانیت مبارز در کنار تشکل‌های همسوی خود از جمله حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مدرسین، جامعه اسلامی دانشگاهیان و انجمن‌های اسلامی اصناف بازار تهران در تحولات سیاسی ایران نقش داشته‌ است.

درخواست از موسوی
وب‌سایت خبر آنلاین نیز امروز دوشنبه گزارش کرده که آیت‌الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در سخنرانی روزانه خود به مناسبت ماه رمضان از میرحسین موسوی خواست که برای «حفظ مصالح به سیره امام حسن(ع) اقتدا» کند.

آقای مهدوی‌کنی در اظهارات خود بدون اشاره به نام میرحسین موسوی گفته که «اگر فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده، گاه لازم است برای حفظ مصالح به سیره امام حسن(ع) اقتدا کنند.»

به گفته دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، «بی‌شک صلح حضرت کمتر از قیام امام حسین(ع) نبود.»

رضا اکرمی از اعضای با سابقه جامعه روحانیت مبارز هم امروز در گفتگو با وب‌سایت عصر امروز، پیشنهاد تشکیل گروه میانجی آشتی بین طرفین انتخابات را مطرح کرده است.

آقای اکرمی افزوده که ما به گروهی از افراد مطلع و منصف و مصلح نیاز داریم که با طرفین نزاع، مذاکره کنند و از «دو طرف قصه بخواهند که با نوعی آشتی و نزدیکی»، به مسائل انتخاباتی خاتمه دهند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سا عت خواب اصحاب کهف! سکهٔ رایج عوض شده. ....

-- ستاره ، Sep 7, 2009

به زبانی دیگر تقلب و تجاوز و قتل و جنایتها را میخواهند ماست مالی کنند.
اینها که نصیحت میکنند و از صلح امام حسنی میگویند چرا این نصایح را به خامنه ای نمیکنند؟ او که بقول خودشان نماینده امام زمان است!!!
جناب اخوندان مردم فروش دیگر دیر است و سقوط استبداد در راه!!!

-- Nam ، Sep 7, 2009

خاتمی به شیوه امام حسن عمل کرد نتیجه نداد حالا میر حسین می خواد به شیوه امام حسین عمل کنه...

-- ندا ، Sep 7, 2009

دولت و حاكميت بپذيرند كه مانند بني اميه و معاويه دارند عمل مي كنند آن وقت آقاي موسوي هم مثل امام حسن با آن ها صلح مي كند . اين نمي شود كه حاكمان دغل خود را تالي علي بدانند و حاكميت خود را علوي بخوانند و توقع صلح هم مثل امام حسن با خود داشته باشند !

-- صدرزاده ، Sep 7, 2009

جالب اینجاست که آخوندها هنوز باور ندارند و یا می خواهند باور نکنند که قضیه از دعوای میر حسین و کروبی با احمدی نژاد و خامنه ای گذشته و اینبار یک طرف دعوا مردمی هستند که هیچوقت از طرف حکومت جدی گرفته نشده اند و حالا با تمام قوا حقشان را می خواهند. که اگر این حق با مسالمت به آنها بازگردانده نشود از روشهای خشن استفاده می کنند و هیچکس هم جلودار آنها نیست.

-- رنگپاش ، Sep 7, 2009

شیوه اما سجاد بهتر نیست؟ هم آقا رو خوش میاد هم خدا را؟

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

جامعه روحانیت مبارز، از مراجع تقلید شیعه خواست پشتیبان ولایت فقیه باشند! و «بی‌شک صلح حضرت کمتر از قیام امام حسین(ع) نبود.» حاج‌ آقا، ملت ایران دیگر یک شاهی هم بابت این روضه خوانی های پوچ و بی محتوا به شما فریبکاران و....حکومت اسلامی پرداخت نخواهد کرد!؟
تکیه و دسته سینه زنان و زنجیر و قمه کشان حکومت اسلامی،

-- Ghameh Keshane Eslami ، Sep 7, 2009

آقايان هميشه از عدالت و حقيقت و براي مردم حرف ميزند ولي موقع عمل تقيه ميكنند يك كمي هم مثل مردم در راه درستي و راستي و عدالت و حقيقت هزينه نمايند, اقايان مي گويند اين ديكتاتوري چون ولايت فقيه است خوب است؟ بدانيد كه يك حزب قبل از اينكه جوابگوي خدا باشد جوابگوي مردم است .

-- حميد ، Sep 8, 2009

يعني چي مصلحت كي و چي

-- بدون نام ، Sep 8, 2009

من میگم کاش میشد نظر اعراب بدوی پیش از اسلام را در باره حضرت محمد و پیدایش دین مبین اسلام و بعد هم مذهب شیعه جعفری اثنی عشری و دوازده امام و غیبت صغری و کبری امام غایب و این حرفها بپرسیم ببینیم چی میگن؟ بخصوص کاش میشد بپرسیم چرا یه ملت دیگه که نه عرب هستن و نه در واقع مسلمان واقعی، در باره این شخصیتهای عرب که بیشتر از هزار و چارصد سال پیش کشورشون رو فتح کردن ....و بین خودشون اینقذه دعوا و مرافعه و جر و بحث دارن؟ یعنی اینا از خودشون شخصیت تاریخی ملی و مذهبی ایرونی ندارن که اینقذه به مال ملتهای دیگه چسبیدن انگار جزء اموال خودشونه؟

-- مایکل جکسون ، Sep 8, 2009

این جامعه روحانیت مبارز بهتر است برود ....که بوی گندش دنیا را منزجر کرده است. اخر در لفافه سخن گفتن تا کی. خدا شاهد است که این ملعونین شیطانی چنان با مردم رفتارکرده و میکنند که یزید را رو سفید کرده اند. هر چه بیشتر با این جانیان خون خوار بخواهید مدارا و مصلحت کنید بیشتر خونتان را میریزند و ناموسهایتان را بی حرمت میکند. نه امام حسن میخواهیم که با بنی امیه صلح کرد و نه امام حسین که بی گدار به اب زد. ما امرز کاوه اهنگر میخاهیم و رستم دستان شیر میخواهیم تا ایران را پاک کند از این ننگ.

-- بدون نام ، Sep 8, 2009

راستی ودرستی در آخوند مجو که نان مفت خورد و خواهان مردم نادان است که دسترنج خویش در دامان او گذاشته و دستش نیز بوسند .

-- بهنام ، Sep 8, 2009

آقایان متأسفانه اشتباه کوچکی مرتکب شدید و ان اینکه منشا اختلافات نه انتخابات بوده و نه با صلح بر سر انتخابات و باشیوه امام حسن وحسین عمل نمودن به پایان می رسد. مسئله جنبش فرودستان جامعه و در رأس آنها جنبش حی و حاضر طبقه کارگر ایران است. روی چگونگی بر خورد باجنبش موجود یعنی سرکوب ان که از خواست های واقعی ولی سرکوب شده، سال های مدید گرفته است، می باش. اصلاح طلبان خواستند با فریب کاری بکنند، کشتار کارگران خاتون آباد افشا گر چهره فریبکارشان شدو در پی ان اوجگیری مبارزه و احمدی نژاد امد و قداره از رو بست و گرفت و به زنجیر کشید و کارگران را به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه شلاق زد، ولی این هم کارگر نشد و به برگزاری اول ماه مه در پارک لاله انجامید و خواب از چشم طبقه سرمایه دار و دولت پاسدار و نظامی اش ربود . این جنبش منشا اختلافات است و گر نه برادران دینی و نا دینی مدافع سودافزون تر سرمایه و گرسنگی کارگران و خفه کردن دانشجویان که به هم گره میدادند که شبح لنین برفرازدانشگاهها در گشت گزار است. می توانستند حالا نیز با قرو و لوند با یک دیگر کنار بیایند. پس به این آخوندها این خفاشان خون آشام و کرواتی هاوبی کواتی ها با قبه و بی قبه ها ی متجاوز بایدگفت شب به خیر آقایان. مرگ نظام تان نزدیک و نزدیکتر می شود البته این را میشوداز کلمات شما بهتر از هر چیزدیگرفهمید.

-- حمید ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)