تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمله احمدی‌نژاد به معترضان انتخابات

محمود احمدی‌نژاد با حمله به معترضان به نتیجه انتخابات گفت: «نمی‌شود که هر کسی از مادرش قهر کرد، به خیابان‌ها بیاید، ماشین‌ها را به آتش بکشد و شیشه بانک‌ها و مغازه‌ها را بشکند.»

آقای احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برنده اعلام شده که از سوی نامزد‌های رقیب و هواداران آنها، پیروزی وی پذیرفته نشده است.

معترضان به نتیجه انتخابات می‌گویند که احمدی‌نژاد با «تقلب گسترده»، ریاست جمهوری خود را تمدید کرده است و باید این انتخابات باطل شود.

این معترضان با حضور در خیابان‌ها اعتراض خود را به نتیجه انتخابات نشان دادند که با دخالت نیرو‌های دولتی، ده‌ها تن از آنها کشته شدند.


مشائی و احمدی‌نژاد در نخستین جلسه دولت دهم در مشهد

آقای احمدی‌نژاد سه ما پس از برگزاری این انتخابات، امروز در نشستی با خبرنگاران با انتقاد از حوادث اخیر گفت که باید با فرماندهانی که در طراحی این ناآرامی‌ها دست داشته‌اند، با قاطعیت برخورد شود.

او پیش از این، معترضان به نتیجه انتخابات را «خس و خاشاک» نامیده بود.

به گفته احمدی‌نژاد، کسانی که در این حوادث با سکوت خود پذیرفتند دشمن از آنها حمایت کند، تلاش داشتند به دولت ضربه بزنند.

احمدی‌نژاد، ماموران متخلف انتظامی و امنیتی در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران و بازداشتگاه کهریزک را «عده‌ای نفوذی» خواند که به عناصر «آشوب» وابسته بوده‌اند

وی گفت که مدعیان تقلب در انتخابات، «هیچ سندی» برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده‌اند و قبول نکردن نتیجه انتخابات از سوی آنها «دیکتاتوری مدرن» است.

محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت که در ایران، «مردمی‌ترین و پاک‌ترین» انتخابات انجام می‌شود و چنانچه در اعترافات برخی بازداشت‌شدگان گفته شد، در انتخابات اخیر «تقلبی» صورت نگرفته است.

او اظهار داشت که معترضان به نتیجه انتخابات، «بد» عمل کردند و باعث شدند به چهره «نورانی» ایران گرد پاشیده شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، ماموران متخلف انتظامی و امنیتی در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران و بازداشتگاه کهریزک را «عده‌ای نفوذی» خواند که به عناصر «آشوب» وابسته بوده‌اند.

وی اظهار داشت که اسناد وابستگی این ماموران را در اختیار دارد و مطمئن است که «هیچ مامور دلسوزی حاضر نیست اقدامی کند که بر خلاف ماموریتش، قانون و انسانیت و منافع ملی‌اش باشد، مگر اینکه در فضایی قرار گرفته باشد که این حرکت را به نفع حزب و جریان متبوع سیاسی خود بداند.»

احمدی‌نژاد: «از نظر ما موضوع هسته‌ای تمام‌شده است و در چارچوب مقررات جهانی و تعامل با آژانس انرژی اتمی، کار را دنبال می‌کنیم»

احمدی‌نژاد افزود که این افراد «در لباس دوست ضربه زدند که باید به شدیدترین وجه محاکمه شوند؛ البته طبق قانون، با رعایت عدالت و آیین دادرسی.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که در آینده‌ای نزدیک برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر خواهد کرد و آماده است در رسانه‌های عمومی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مناظره کند.


احمدی‌نژاد افزود که در مناظره با اوباما هیچ نگرانی نخواهد داشت، چرا که ملت ایران، منطق «بسیار مستحکمی دارد که در هر عرصه و جایگاهی این منطق قابل عرضه» است.

او همچنین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد در صورتی که تحت تاثیر فشار‌های سیاسی قرار گیرد، ایران از حق قانونی خود کوتاه نخواهد آمد.

احمدی‌نژاد گفت: «اینکه چند کشور بخواهند به طور انحصاری، فوق قانون عمل و در امور قانونی ما دخالت کنند، چنین راهی بسته است و ملت ایران چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.»

وی اظهار داشت که «از نظر ما موضوع هسته‌ای تمام‌شده است و در چارچوب مقررات جهانی و تعامل با آژانس انرژی اتمی، کار را دنبال می‌کنیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عجب شارلاتانی!کی بودکی بود من نبودم!
مردم را میکشند وسرکوب میکنند بعد می گوید عامل نفوذی دشمن بود .چه مملکتی ساخته اند!پراز جاسوس ونفوذی وجن و....

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

و این را هم یادش رفت بگه که هر کسی که از ننه جونش در آبادی های نزدیک به دهات قهر کرد و دستمال ابریشمی برای رهبری گرفت و به اصرار خم شد و دست ملا علی را بوسید ومثل صمد آقا حرف های گنده گنده زد, او هم به زور چماق اجازه نداره رئیس جمهور بشه وبعد از هفته ها بیاد بشینه یکه به منبر هارت و پورت بکنه .حقشه که بره زندان؟ و بعد آقای کروبی به عنوان شاهد به قوه غذائیه! احضارش کنه و بعد بره به آقای مصباح یزدی بگه در زندان با تصور هاله نور اصلا درد احساس نکردم . تاریخ بخوان عبرت بگیر. یوشکا فیشر گفت.
نادر

-- نادر ، Sep 7, 2009

به تو .... نشان خواهیم داد که با تو و رهبر ....قهریم و نه از مادرمان. .... و نادان. کاری با تو رهبرت و روحانیت پشتیبانت خواهیم کرد که دنبال سوراخی بگردید که صدام آخرین روزهایش را در آن گذراند.
خواهی دید. ما چند نفریم که از ....قهر کرده ایم.

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

آن خس و خاشاک تویی
دشمن این خاک تویی
شور منم، نور منم عاشق رنجور منم
زور تویی، کور تویی هالهٔ بی‌نور تویی
دلیر بی‌باک منم مالک این خاک منم

-- Arash ، Sep 7, 2009

وقتى خامنه اى از اين ادم ....و منفورحمايت بيدريغ ميكنه نتيجه اش همينه خيالش راحت شد كه از مجلس راى اعتماد گرفته اين خيانت نماينده ها به مردم ايران است به اميد روزيكه مثل يك ....دور شهر بگردوننش ..... اون موقع ميفهمه كى از مادرش قهر كرده

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

تو اگه پشتت به آدمکش‌هات گرم نبود این همه بلبلی نمی‌‌کردی. .... تو خجالت نمی‌‌کشی‌؟ خوبه که فیلم‌ها و عکس‌ها نشون می‌‌ده کی‌ شیشه میشکنه و اسناد نشون می‌‌ده کی‌ مملکت رو داره به با د میده! اقلاً ببند آن دهان را و خجالت بکش!

-- ستاره ، Sep 7, 2009

این تویی که مادرت از توی نالایق قهر کرده وبه پدری نالایق تر از خودت پناه برده ای.این تویی که حیثیت ایران را به آتش کشیدی و شیشه عمر نظام جمهوری اسلامی را شکستی.نظامی که بزرگان ایران برای استقرار آن به زندان رفتند خون دل خوردند و کشته شدند.

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

درود بر حاج محمود ... و انقلابی و حمله ای! تو به شعبون بی مخ گفتی زرشگ! حتماً آن بردران مسلمان هم که از دیوار سفارت آمریکا پریدن تو و مردم آن کشور را به گروگان گرفتند، یا اینکه هزاران تن به دستور خمینی شکنجه و تیرباران شدند، و یا در داخل و خارج کشور، ایرانیان دگراندیش توسط اراذل و اوباش حکومت اسلامی ترور شدند، و یا اینکه انواع و اقسام دسته های حسینی سرکوبگر و مزدور با چماق و چاقو و قمه، در اماکن خصوصی و عمومی مزاحم مردم شدند و می شوند، از نه نه هایشان قهر کرده اند! صلوات بر حاج محمود، که براستی گفت: ماشین مشدی ممدلی حکومت اسلامی ترمزش بریده!
سازمان وضعیت قرمز حکومت اسلامی،

-- Sazemane Vaziate GHERMEZ Eslami ، Sep 7, 2009

......آخه تو رو چه به مملکت داری ....
از وقتی رییس جمهور همه مردم نه یه عده ساده لوح شده فک کرده خیلی آدم مهمیه،نایب امام زمانه.چقدر ایران بدبخته که یه همچین آدم افتضاحی باید رییس جمهور قلابیش باشه.

-- مخالف سرسخت رژیم جمهوری اسلامی ، Sep 8, 2009

اين تويي ....كه .... اومدي مملكت رو داري به قهقرا ميبري، همين روزاست كه اون دهن گشادت رو مردم ببندند

-- بدون نام ، Sep 8, 2009

روز قدس به تو و رهبرت نشان خواهیم داد که چه کسی چرا از دژخیمان قهر است !

-- افشین ، Sep 8, 2009

خب اگه اینم نگه دیگه چی بگه؟

-- سبزعلی ، Sep 8, 2009

آخرین جمعه همین ماه نشونت میدیم .طوری که از همین الان خودت و رهبرت خواب و لشکرت گیج و ویج شدین.مگر اینکه روز قدس رو هم لغو کننین.

-- فرهاد ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)