تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار درباره برخورد با رهبران اصلاحات

جبهه مشارکت ایران اسلامی، اظهارات محمدعلی جعفری فرمانده سپاه درباره برخی سران اصلاحات را مقدمه‌ای برای برخورد فیزیکی با رهبران این جریان سیاسی ارزیابی کرد.

جبهه مشارکت اعلام کرده که امکان دارد اظهارات هفته گذشته فرمانده سپاه، «مقدمه برنامه‌های دیگر کودتاگران در برخورد فیزیکی با رهبران اصلاحات باشد.»

آقای جعفری هفته گذشته، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و علی‌اکبر موسوی خوئینی‌ها عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز را به تلاش برای تضعیف آیت‌الله علی خامنه‌ای متهم کرد؛ اتهامی که با واکنش جریان‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است.

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده است که از آقای جعفری به خاطر اتهاماتی که متوجه دو عضو بلندپایه این مجمع کرده، به قوه قضائیه شکایت می‌کند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز در بیانیه روز گذشته خود افزوده که ورود «سراسیمه و بی‌پرده» جعفری به این مسائل، «شاید» تائید اخباری مبنی بر دخالت سپاه پاسداران در حوادث اخیر باشد.


این جبهه سیاسی در بخش دیگری از بیانیه خود منشاء برخی اطلاعات فرمانده سپاه را «حاصل بازجویی‌های خردکننده و غیرقانونی» دانسته و اعلام کرده که «حتی اگر بازجویان سپاه این اطلاعات را اخذ کرده‌اند، مجاز به ارائه آن به فرمانده کل سپاه نبوده‌اند.»

در این بیانه همچنین آمده است: «فرمانده سپاه باید مشخص کند طبق چه قانونی و بر اساس چه منطقی، خود را مجاز به اعلان علنی این اتهامات بی‌اساس کرده است.»

جبهه مشارکت بدون اشاره به نام جریان سیاسی خاصی افزوده که هدف از طرح چنین اتهاماتی، «تغییر فضای سیاسی و روانی جامعه» است تا از «تعقیب محتمل خود به خاطر تقلب در انتخابات و جنایاتی که بعد از آن مرتکب شده‌اند، بگریزند.»

جبهه مشارکت ایران اسلامی افزوده که ورود «سراسیمه و بی‌پرده» جعفری به این مسائل، «شاید» تائید اخباری مبنی بر دخالت سپاه پاسداران در حوادث اخیر باشد

این بیانیه در عین حال با رد اتهاماتی که متوجه برخی رهبران اصلاح‌طلب شده، آورده است: «اصلاح‌طلبان همواره خود را مدافع کلیت نظام و از جمله جایگاه ولایت فقیه و رهبری دانسته‌اند، اما البته هیچ‌گاه چون گوسفندانی سر به زیر، چشم و گوش خود را بر روی حقایق نبسته‌اند و شجاعت انتقاد را داشته‌اند.»

تنش‌ها و اعتراض‌ها در ایران پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در انتخابات به عنوان نامزد پیروز معرفی شد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از معترضان به نتیجه انتخابات در زندان به سر می‌برند و برخی از آنها به اتهام دست داشتن در «کودتای مخملی» محاکمه شده‌اند.

برخی از فرماندهان سپاه و رسانه‌های نزدیک به دولت، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل «ناآرامی‌های اخیر» معرفی کرده و خواستار بازداشت آنها هستند.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، دخالت نیر‌وهای مسلح در فعالیت‌های سیاسی ممنوع است، اما محمدعلی جعفری فرمانده سپاه گفته که بخشی از نیرو‌های بسیج که در استخدام سپاه نیستند، می‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پیچ جاده آخر راه نیست ، مگر اینکه تو نپیچی

وسعت دنیای هر کس به وسعت اندیشه اوست

-- نادر ، Sep 7, 2009

آقاي خامنه اي همين الانش هم ورافتاده اند. نيازي به كودتا و انقلاب و ... نيست. هيچ وقت پيش مردم تحصيلكرده و باشعور به ويژه شهرنشينها و بخصوص تهرانيها كه با مشكلات و مسائل اقتصادي و اجتماعي و سياسي بيش از شهرهاي ديگر دست و پنجه نرم مي كنند ايشان هيچ آبرو و اعتباري نداشته و ندارند. سپاهشان هم همينطور. به اميد خدا به زودي بساطشان برچيشده خواهد شد. آمين.

-- مريم ، Sep 7, 2009

جبهه مشارکت ایران اسلامی: «فرمانده سپاه باید مشخص کند طبق چه قانونی و بر اساس چه منطقی، خود را مجاز به اعلان علنی این اتهامات بی‌اساس کرده است.» عزیزان و دلسوزان ایران زمین، ٣٠ سال مورد اتهامات بی اساس این حکومت فاسد قرار گرفتند و سپس بطرز حیوانی کشته شدند! تنها به خاطر داشتن اندیشه دیگر. حال سئوال این است، طبق چه قانونی و بر اساس چه منطقی، این عزیزان توسط نظام کشته شده اند؟ چیزی که در حکومت و نظام اسلامی بی ارزش است، همان قانون و منطق است! ساعت خواب!
جبهه خودی ها بر علیه کمتر خودی ها،

-- Khodi va na Khodi ، Sep 7, 2009

اگر زمانیکه دگراندیشان را سر می بریدند و می کشتند، اعتراض می کردید و از حقوق شهروندی آنها دفاع می کردید! امروز این بلای اسلامی شامل حالتان نمی شد!
آنها این روز می دیدند! ولی شماها برای گرفتن سهمی از قدرت، ترجیح دادید که سکوت کنید! و با سکوت خود بطور غیرمستقیم در سرکوب و شکنجه و قتل دگراندیشان شرکت کردید!
کوته بینان سران حکومت و نظام اسلامی،

-- Kotah Binane Mosalman ، Sep 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)