تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

«خفت التماس برای مذاکره»
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «انتخابی برای غرب» به بررسی شرایط ایران و غرب در خصوص مذاکرات هسته‌ای پرداخته است.

در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه نوشته شده است: «رسانه‌ها و مقام‌های غربی عموماً از درک درست معنای آمادگی ایران برای ارائه یک بسته جدید به گروه 6 عاجز مانده‌اند. رسانه‌های غربی عموماً این‌گونه برداشت کرده‌اند که ایران خود را برای مذاکره درباره پرونده هسته‌ای‌اش آماده می‌کند.»

سرمقاله‌نویس این روزنامه افزوده است: «ایران اکنون به خوبی می‌داند که با چه موقعیتی وارد مذاکرات خواهد شد. غرب در حالی وارد گفت وگو می‌شود که چاره‌ای جز گفتگو برای آن باقی نمانده است. این موضوع قطعی است که اگر غربی‌ها می‌توانستند به روش‌های غیرمذاکراتی موضوع را حل کنند، هرگز خفت التماس به ایران برای مذاکره را بر خود هموار نمی‌کردند.»

به نوشته روزنامه کیهان، «غربی‌ها تصور می‌کردند و این تصور خود را هم به صراحت ابراز کرده‌اند که پس از انتخابات، ایران ضعیف شده و حالا بهترین فرصت برای امتیازگیری از آن است. بسته پیشنهادی ایران از یک جنبه تلاشی است برای اینکه نشان دهد چنین دیدگاهی تا چه حد توهم‌آلود است.»

متن کامل سرمقاله

«اتاق جنگ نرم»
سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «نبرد نرم» به تائید سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص «نبرد نرم» پرداخته است.

سرمقاله نویس رسالت نوشته است: «کشوری که ۵۰ درصد ثروت جهان را در اختیار دارد، در حالی که تنها ۶/۳ درصد جمعیت دنیا در آن زندگی می‌کند، اکنون مورد بغض، کینه و نفرت جهانی است. این کشور نمی‌تواند رهبری نبرد نرم علیه ایران را مدیریت کند.»

به نوشته این روزنامه، «آنها احمق‌تر از آنند که بتوانند یک سامری در ایران پیدا کنند وبا تمهید یک گوساله مدرن از طریق ۵۰۰ کانال ماهواره‌ای با باد سکس و خشونت و بی‌حیایی، توحید نبوت و امامت را در ایران تعطیل کنند. توفان و گردباد هوشیاری ملت همه این باد و بودها را در خود هضم می‌کند.»

رسالت در ادامه افزوده است: «امروز اتاق جنگ نرم در آن سوی مرزها در تدارک چهره پردازی یک موسی و موسوی قلابی هستند! مردم در انتخابات دهم با رای قاطع خود دست رد بر چنین چهره‌پردازی زدند اما توطئه و فریب هنوز ادامه دارد.»

متن کامل سرمقاله

«ذوق‌زدگی محافظه‌کاران»
سرمقاله امروز روزنامه مردمسالاری با عنوان «مفهوم اصولگرایی و معیارهای دوگانه» در خصوص دوگانگی رفتاری میان محافظه‌کاران ایران نوشته شده است.

سرمقاله نویس مردمسالاری نوشته است: «آن‌چه در کشور ما به ویژه در بین فعالان و حامیان یک طیف سیاسی، بیشتر به چشم می‌خورد، حاکمیت معیارهای دوگانه درگفتار و رفتار این طیف است. نمونه‌های این معیارهای دوگانه بسیار است. ساده‌ترین، عادی‌ترین و بدیهی‌ترین مصداق این معیار دوگانه، نقل قول مطالب رسانه‌های غربی است.»

به نوشته این روزنامه، «اگر یک روزنامه آمریکایی از جسارت و شجاعت محمود احمدی‌نژاد تعریف کند، رسانه‌های حامی دولت با ذوق زدگی روی آن مانور می‌دهند، اما اگر همین صفات را همان روزنامه آمریکایی به اصلاح‌طلبان بدهد، نشانه وابستگی و سرسپردگی اصلاح‌طلبان به غرب توصیف می‌شود.»

مردمسالاری در ادامه افزوده است: «معیارهای دوگانه حاکم برگفتار و رفتار این دسته از اصولگرایان حاصل چیست؟ قضاوت در مورد سرمنشا ایجاد این تفکرات و روحیات و یافتن آن، کار ساده‌ای نیست، اما همین که شاهد چنین رویکردهایی در میان طیفی از فعالا ن سیاسی در کشور هستیم، موضوعی نیست که بتوان با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کرد.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه وطن امروز با عنوان «مسکن مهر و شیوه نوین مدیریت»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «چرا مانع تحریک تقاضای مسکن می‌شوید؟»

سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «از دل صنعتگران بی‌خبریم»

سرمقاله روزنامه قدس با عنوان «مذاکره؛ ابزاری هدفمند یا هدفی ابزاری»

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «گره کور مناسبات بغداد ـ دمشق»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)