تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ونزوئلا به ایران بنزین صادر می‌کند

هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا پس از انعقاد چند تفاهم‌نامه با مقام‌های جمهوری اسلامی، تعهد کرد روزانه ۲۰ هزار بشکه بنزین به ایران صادر کند.

آقای چاوز در هفتمین سفر خود به ایران سه تفاهم‌نامه تجاری، پزشکی و نفتی امضا کرده است که براساس یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، ونزوئلا متعهد شده روزانه ۲۰ هزار بشکه بنزین به ایران صادر کند.

چاوز روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با محمود احمدی‌نژاد در مشهد این خبر را اعلام کرد.

خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که براساس این تفاهم‌نامه، ونزوئلا از ماه اکتبر صادرات بنزین به ایران را آغاز خواهد کرد و در مقابل از تهران، ماشین‌آلات و تکنولوژی دریافت می‌کند.


ونزوئلا در حالی تامین بخشی از بنزین مصرفی ایران را تعهد کرده که کنگره آمریکا طرح تحریم صادرات این انرژی استراتژیک را تدوین کرده، اما به تصویب نرسانده است.

هوگو چاوز از متحدان و دوستان محمود احمدی‌نژاد و دولت وی به شمار می‌رود و دوستی این دو، زمینه‌ساز گسترش روابط ایران با کشور‌های دیگر آمریکای لاتین شده است.

چاوز همچنین روز گذشته در آرامگاه امام هشتم شیعیان گفت که «باید تلاش کنیم هرچه زودتر حضرت مهدی به همراه حضرت مسیح ظهور کنند و سرتاسر جهان را از عدل و داد پر کنند.»

احمدی‌نژاد نیز در اظهاراتی اعلام کرد که نظامی‌گری‌ها در آمریکای لاتین به طور مطلق «شکست» خورده است.

چاوز در آرامگاه امام هشتم شیعیان گفت که «باید تلاش کنیم هرچه زودتر حضرت مهدی به همراه حضرت مسیح ظهور کنند و سرتاسر جهان را از عدل و داد پر کنند»

رئیس جمهوری ونزوئلا بعد از سلطان قابوس پادشاه عمان و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، سومین مقام خارجی بلندپایه بود که پس از برگزاری انتخابات، در تهران با احمدی‌نژاد دیدار کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا آخرین سفر خود را به تهران ماه آوریل گذشته (فروردین ماه امسال) انجام داد و به اتفاق محمود احمدی‌نژاد، نخستین بانک مشترک ایران و ونزوئلا را افتتاح کرد.

در آن سفر، دو کشور، ۹‬ سند همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امضا کردند.

روسیه، ترکمنستان و روسیه سفید، مقصدهای بعدی سفر چاوز پس از بازدید از ایران اعلام شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از قدیم وندیم گفته اند، بگو دوستت کیست تا بگویم که تو کیستی. حالا فرق نمیکند چاوز دوست احمدی نژاد باشد و یا بالعکس. در ماهیت امر دوستی خاله خرسه ایندو تأثیری ندارد. تاحال سازمانهای باصطلاح آزادیبخش اعراب کم از کیسه خلیفه بهره برده و میبرند که بآنها چاوز هم اضافه شد. ما هم برای هر چه سریعتر ظهور مسیح و مهدی برای نجات بشریت دست بدعا خواهیم شد. زنده باد دوستی محمد و آل محمد با مارکس و طرفدارانش.

-- حافظه تاریخ ، Sep 7, 2009

«باید تلاش کنیم هرچه زودتر حضرت مهدی به همراه حضرت مسیح ظهور کنند و سرتاسر جهان را از عدل و داد پر کنند.»
وقتی با یکمشت ابله بده بستون داری حرفهای ابلهانه هم میزنی.

-- گویش کوتاه ، Sep 7, 2009

چاوز در آرامگاه امام هشتم شیعیان گفت که «باید تلاش کنیم هرچه زودتر حضرت مهدی به همراه حضرت مسیح ظهور کنند و سرتاسر جهان را از عدل و داد پر کنند»

اين آقا كه كمونيست بوده شايد در محضر ....مصباح.........مسلمان شده ؟يا شايد ايشان و احمدي نژاد رومرقد امام راه ندادند.

-- saber ، Sep 7, 2009

واقعا كه توجيهات چپ ايراني ديدني است٠ به وقت انتقاد تعريف مي كنند٠ براي توجيه خلافكاري در چپ (خودي) از مرز لودگي هم مي گذرند٠
مي گويند:
چاوز چپ و طرفدار عدالت است! (۵٤ درصد روابط بازرگاني با آمريكا آنهم فروش نفت ارزان به آمريكا ! لابد احمدي نژاد هم دارد عدالت گستري مي كند و مبارزه با آمريكا)
مي گويند:
چاوز فرصت طلبي است كه به دنبال مصالح ملي خودش است ( هدف وسيله را توجيه مي كند لابد رجوي هم به خاطر مصالح ملي با صدام همكار شد)

مي گويند :
ما ازمسائل فرهنگي ونزوئلا خبرنداريم ( لابد چاوز از مسائل فرهنگي ما خبر دارد) اروپا و آمريكا نبايد در ونزوئلا دخالت كنند٠ لابد بستن فرستنده هاي مخالف و خفه كردن آنها جزو مسائل فرهنگي ونزوئلا است٠ رئيس جمهورمادام العمر تراشيدن با دستكاري قانون اساسي لابد جزو فرهنگ ديكتاتوري فرد گراي كمونيسم آمريكاي لاتين است كه شباهت غريبي به ماركسيسم روسي دارد٠
سوالي كه باقي ميماند اين است كه
تا كجا كمونيسم اجازه فرورفتن در منجلاب را مي دهد تحت عنوان مصالح ملي ؟
ايا بوي سخنان ولايت فقيه را از ميان اين فرصت طلبي و قدرت پرستي ماكياوليستي استشمام نمي كنيد؟
ماركسيست هاي لگال مثل آقاي محوي و ٠٠٠ كجا هستند كه از اين همه توجيه خفت بار دامن چپ ايده آلشان را نجات دهند؟
يا چون پاي خودي در ميان است بايد ساكت بود؟
قيمت نفت يكسال ديگر پايين بماند اين احمدي نژاد و آن مشهدي چاوز بايد سوراخ مشتركي براي قايم شدن از دست مردم به ستوه آمده از تورم ۵٠ درصدي پيدا كنند٠
روسيه و چين يا غار تورابورا٠
http://www.akhbar-rooz.com/idea_process.jsp

-- aslani ، Sep 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)