تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش ایران به انتقاد آمریکا درباره وحیدی

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی از موضع‌گیری آمریکا در خصوص انتخاب سردار احمد وحیدی به عنوان وزیر دفاع انتقاد کرد.

ایالات متحده اعلام کرده بود که ایران با معرفی احمد وحیدی به عنوان وزیر دفاع، در زمینه تعامل با جامعه جهانی «گامی به عقب» برداشته ‌است.

آرژانتین نیز پیش‌تر نسبت به معرفی وحیدی به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی احمدی‌نژاد به مجلس، به اتهام «دست داشتن» وی در حمله به مرکز یهودیان این کشور در سال ۱۹۹۴، اعتراض کرده بود.

این حمله تروریستی به مرکز یهودیان آرژانتین در بوینس آیرس، منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ تن شد.


سردار احمد وحیدی(AFP)

آقای احمد وحیدی، به عنوان یکی از متهمان این پرونده از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب است.

وزارت خارجه ایران نیز با احضار کاردار آرژانتین در تهران، واکنش آرژانتین به معرفی سردار احمد وحیدی به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی در کابینه دهم را اقدامی «مداخله‌جویانه» دانسته و آن را محکوم کرده بود.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای قشقاوی امروز یکشنبه اظهار داشت که انتخاب وحیدی با «شاخص‌های حداکثری مردمسالاری» صورت گرفته و انتقاد آمریکا در این خصوص، «مایه تعجب» است.

وی رای بالای مجلس به آقای وحیدی را حاکی از «انزوای سیاست‌های آمریکا در ایران و بی‌ارزش بودن مواضع و سیاست‌های آنها نزد مردم» این کشور دانست.

قشقاوی می‌گوید که انتخاب وحیدی با «شاخص‌های حداکثری مردمسالاری» صورت گرفته و انتقاد آمریکا در این خصوص، «مایه تعجب» است

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین اتهام دادگاه آرژانتین علیه وحیدی و سایر مقام‌های جمهوری اسلامی را «سیاسی» خواند و افزود: «صهیونیسم جهانی می‌تواند هر ادعایی را مطرح کند.»

وی به مقام‌های آمریکایی توصیه کرده است که «در دام فریب صهیونیسم جهانی که سردمدار تروریسم دولتی است، قرار نگیرند.»

قشقاوی از آمریکا خواست که به «خواست» ملت ایران و نمایندگان مجلس این کشور احترام گذاشته و «اشتباهات» دولت‌های گذشته خود را تکرار نکند.

در همین حال گزارش دیگری حاکی است که سردار وحیدی وزیر دفاع جدید ایران نیز رای اعتماد بالای مجلس به خود را «مهر باطلی بر موج تبلیغات و جنگ روانی صهیونیسم جهانی» خواند.

خبرگزاری مهر گزارش کرده است که وحیدی بر ضرورت توسعه دیپلماسی دفاعی تاکید کرد و اظهار داشت که نمایندگان مجلس با این اقدام، بر تقویت بنیه دفاعی و توسعه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی تاکید کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قشقاوی از آمریکا خواست که به «خواست» ملت ایران و نمایندگان مجلس این کشور احترام گذاشته و «اشتباهات» دولت‌های گذشته خود را تکرار نکند.
... اولاً نمایندگان مجلس اسلامی، نمایندگان مردم ایران نیستند، بلکه انتخاب اعضای حدود ١٢ نفری شورای نگهبان هستند! بنابراین هر انتخابی توسط این مجلس از نظر ملت ایران فاقد ارزش و باطل و خواست ملت ایران نیست! ... زمان حقه بازی و دروغ گویی و فریب مردم ایران و جهان بسر آمده است.
تو و دیگر سران ....نظام، صلاحیت و حق هیچگونه اظهار نظری را از جانب ملت ایران ندارید.
....

-- Bi Aberoyane Nezame Eslami ، Sep 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)