تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله بیات زنجانی:

می‌خواهند در «ظهور امام زمان» تعجیل کنند

آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه می‌گوید که تفکری قصد دارد با به «تباهی» کشاندن نظام جمهوری اسلامی، به «خیال» خود در ظهور «امام زمان» تعجیل کند.

آقای زنجانی حوادث اخیر ایران را در راستای تحقق این تفکر ارزیابی کرد و گفت که بیم آن دارد دارندگان این تفکر «از فردا» درب‌های آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خمینی را بر روی مردم نیز ببندند.

او افزود که امروز صدای پای کسانی را می‌شنود که به دنبال «شکست اندیشه ایجاد حکومت اسلامی در دوران غیبت» هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این مرجع تقلید شیعیان همچنین هشدار داد که بخشی از بدنه طبقه حاکم به دنبال «حذف» تفکر آقای خمینی در نحوه اداره کشور است.


آقای بیات زنجانی گفت متاسف است که در حال حاضر، بازار شایعه علیه یاران بنیانگذار جمهوری اسلامی «داغ» است.

به گفته این مرجع تقلید شیعه، «هتک حرمت، بی‌انصافی و بی‌اخلاقی و فشارهای بدون منطق بر مردم» حاصل فاصله گرفتن مسئولان جمهوری اسلامی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

اظهارات این مرجع تقلید در واکنش به لغو مراسم شب‌های قدر که ۲۰ سال است در آرامگاه آیت‌الله خمینی برگزار شده، ایراد می‌شود.

۱۳ شهریور ماه اعلام شد که مراسم امسال شب‌های قدر در آرامگاه خمینی، لغو شده است. علت لغو این مراسم، «مشکلاتی» که آرامگاه با آن «روبرو» است، عنوان شده‌ است.

مراسم شب‌های قدر در این محل در حالی لغو شد که معترضان به نتیجه انتخابات اعلام کرده بودند با حضور در این مراسم، باردیگر اعتراض خود را به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌دانند، اعلام خواهند کرد.

این مرجع تقلید شیعیان هشدار داد که بخشی از بدنه طبقه حاکم به دنبال «حذف» تفکر آقای خمینی در نحوه اداره کشور است

روز گذشته همچنین اعلام شد که نماز عید فطر امسال در مصلای تهران نیز لغو شده است.

مسئولان شهرداری تهران، علت لغو این مراسم مذهبی را پاره‌ای مشکلات فنی در محل مصلی اعلام کرده‌اند.

برگزاری این دو مراسم مذهبی در حالی لغو می‌شود که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و حوادث پس از آن همچنان ادامه دارد.

آقای بیات زنجانی یکی از مراجع تقلید شیعه است که پیش از این بارها نسبت به حوادث اخیر اعتراض کرده و خواستار توقف برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات شده است.

او همچنین خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و دلجویی از کسانی شده که در این حوادث آسیب دیده‌اند.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، ده‌ها نفر کشته و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این همه دعا همین شما ها می کردید و می گفتید: عجل فرجک
یادتون رفته! حالا فهمیدی جناب زنجانی!
هر بچه کوچکی از سرزمین ایران هم که معنی این جمله عربی می توانسته بفهمد این را هم می فهمیده که افرادی می‌خواهند در آنچه شما می گویید«ظهور امام زمان» تعجیل کنند!
امروز هست که خوشبختانه دنیا به سمتی پیش می رود که هر ایرانی بر پایه دانش و خرد خودش امام زمانی می شود برای خودش!
جامعه ایران در آینده نیاز به رهبران شایسته خرد گرا نیاز دارد که با همه فکری و هم اندیشی با سایر مردم بنیان اجتماعی را بنا نهند که جایگاه هیچ تعصبی در دین و مذهب و قوم و نزاد و ملیت نباشد و افراد لایق از این گونه جامعه ای را بر سر کارهای مدیریت و رهبری جامعه نهند. افرادی که بجای پر کردن جیب خود و فامیل وابسته و بستگان مذهبی شان بیشتر به فکر از بین بردن تنگدستی و فقر مردم در تمام زمینه ها باشند.

-- مسعود ازپارس ، Sep 6, 2009

حاج بیات، بنیانگذار همه فجایعی که در ٣٠ سال اخیر در سرزمین ایران رخ داده است، خمینی و شاگردان و طرفداران و پیروان راه او بوده است. ساعت خواب!
.....

-- Nezame Fasde Eslami ، Sep 6, 2009

آیا وجود «امام زمان» خود یک «خیال» واهی و باطل نیست؟؟ بر طبق قرآن هر بشری یک زمان محدود در این دنیا بسر می برد که تعیین حدود آن با خداوند است و تمام اعمال بشر در طول آن در یک «امام» مبین و شفاف ثبت میگردد (آیه ١٢ از سوره ٣٦ یس).

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

به نظر من باید به این اظهار نظرها بیشتر دقت شود. برای نمونه:

آقای زنجانی افزود که امروز صدای پای کسانی را می‌شنود که به دنبال «شکست اندیشه ایجاد حکومت اسلامی در دوران غیبت» هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این مرجع تقلید شیعیان همچنین هشدار داد که بخشی از بدنه طبقه حاکم به دنبال «حذف» تفکر آقای خمینی در نحوه اداره کشور است

گویا آقای زنجانی هنوز باور ندارند که "جمهوری اسلامی" حاصل سی سال اجرای تفکر آقای خمینی برای رسیدن به "حکومت اسلامی در دوران غیبت" است. گویا اگر فرصتی برای ایشان فراهم شود میل دارند آزموده را دوباره بیازمایند.

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

كاش ملت ايران را هم در اين فساد كه همان غارت اموال خود ملت است شريك مى كردند
حداقل بخشى از حق به حق دار مى رسيد.عيب كار اينجاست كه اين آقايان كل فساد را براى خودشان مى خواهندو ترسم از اينست كه در زمان ظهور ديگر براى ملت غارت شده نائى نمانده باشد كه بتواند در ركاب امام خدمت كند! يكى نيست به اين حضرات بگويد اين ظرف شيره ائ كه شما سالهاست به سر اين ملت ميماليد ته ندارد؟

-- نادر ، Sep 6, 2009

ساعت خواب!

-- Irani ، Sep 6, 2009

آقای زنجانی دست بردارید! آقا ، اگر راستگویید بیایید راستش را بگویید .... آنوقت باور کنید که رستگار خواهید شد. آخر تا حالا کی چیزی را که در چاه انداخته اند دوباره از چاه در آورده اند، که حالا قرار باشد امام عج را از چاه جم کران بیرون آورند. آقا امام زمان الان باید بیشتر از پوسیده شده باشد. دست از سر آقا بردارید، آقا هم در آن سن سال اگر بدست نگهبانان نمایندی خودش در زندان کهریزک افتاده باشد با آن خوش سیمایی ای که از آقا امام زمان نقل می کنند با او چه که نکرده اند، بنا بر این دست از سر آقا بردارید.....!

-- مستتاب از تبریز ، Sep 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)