تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله علی خامنه‌ای:

«حوادث اخیر مانند رزمایش بود»

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که حوادث قبل و پس از انتخابات ایران مانند یک «رزمایش» بود که موجب آشکار شدن «نقاط ضعف و قوت» شد.

آقای خامنه‌ای از این حوادث به عنوان «نعمت بزرگ» یاد کرد که یک انسان هنری و فرهنگی وظیفه سنگین و خطیر بازگویی حقیقت و «تبیین و تبلیغ» آن را بر عهده دارد.

اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در دیدار با تعدادی از هنرمندان و شاعران ایراد شده است.

آقای خامنه‌ای همچنین گفت که در حوادث اخیر، «فتنه‌ای» روی داد که شناخت عرصه و اطراف آن و تشخیص مهاجم و مدافع و دوست و دشمن در آن دشوار است.


وی اظهار داشت که صف‌آرایی مقابل آرمان‌های نظام اسلامی، نشان از «جنگ نرم» دارد که عده‌ای ممکن است آن را نبینند.

به گفته آقای خامنه‌ای، در این جنگ نرم، وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.

رهبر جمهوری اسلامی پیش‌تر گفته بود که در حوادث پس از انتخابات در ایران، برخی از خواص مردود شده‌اند و کسانی که در این میدان مردود شوند، «سقوط» خواهند کرد.

آقای خامنه‌ای همچنین از دانشجویان به عنوان «افسران جوان» و از استادان دانشگاه به عنوان «فرماندهان» جنگ نرم یاد کرده و به دانشجویان توصیه کرده است که مصادیق مسجد ضرار را شناسایی کنند.

آقای خامنه‌ای از حوادث پس از انتخابات به عنوان «نعمت بزرگ» یاد کرد که یک انسان هنری و فرهنگی وظیفه سنگین و خطیر بازگویی حقیقت و «تبیین و تبلیغ» آن را بر عهده دارد

او پیش از این در یک سخنرانی گفته بود که با مسجد ضرار نمی‌توان مردم آگاه را فریب داد.

برخی از شخصیت‌های سیاسی ایران مانند اکبر هاشمی رفنسجانی، محمد خاتمی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی به همراه تعدادی از مراجع تقلید حاضر نشدند نتیجه انتخابات را بپذیرند.

آقای خامنه‌ای بدون اشاره به نام این افراد، گفته که این افراد نتوانسته‌اند «فتنه» را تشخیص بدهند و دچار اشتباه شده‌اند.

او در حالی از حوادث اخیر با عنوان «فتنه» یاد می‌کند که ده‌ها نفر از معترضان به نتیجه انتخابات به دست نیرو‌های دولتی کشته شده و یا دستگیر شده‌اند.

مقام‌های دولتی تاکنون حاضر نشده‌اند تعداد دقیق کشته شدگان حوادث اخیر را اعلام کنند، با این حال برخی گزارش‌ها از کشته شد دست‌کم ۷۲ نفر در این حوادث حکایت دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج علی، حوادث پس از انتخابات تقلبی را «نعمت بزرگ» خواند! ... خمینی، جنگ را «نعمت بزرگ» می خواند! برای حکومت و نظام اسلامی: فریب و دروغ، تقلب، سرکوب، بدبختی، نکبت، بی شرمی، شکنجه و جنگ «نعمت های بزرگی» بشمار می آیند که از جانب خدای اسلام به مردم زمین اهداء شده است!
حسین زکی از قم،

-- Hosein ZEKI ، Sep 6, 2009

بله! همه زندگی مردم را این حضرت و دیگر حضرات به خطر انداخته اند! شمار زیادی از مردم جانشون را کف دست نهادند و شماری کشته و اسیر و مجروح شدند! مردم دنیا بهشون دهن کجی کردند و ....حالا آقا به خیال خودش خوش می خواند ! و این همه کار و تجربه را رزم آیش می نامد! براستی که معنی همین یک کلمه را هم بد برداشت کرده و تا کی می خواهند که دست از این حقه بازی ها بردارند نمی دونیم!
با همین حرفها و تفسیرها بسیار آشکار می شود که جان آدمیان برای اینها اصلا ارزش نداشته که حاضرند همه را در رزمایش شریک کنند...

-- مسعوذ ازپارس ، Sep 6, 2009

مثل اینکه، حاج علی، حسابی قاطی کرده! دیگر نمی فهمد چه میگوید! کشور ایران اسلام زده را، پادگان، دانشجویان را افسر و معلمان را فرمانده این پادگان اسلامی می بیند! حتماُ بقیه ملت هم سرباز وظیفه هستند؟ واقعاُ که باید به این رهبر بیمار مسلمان جهان، گفت، «زرشگ».
جبهه قاطی کرده های نظام اسلامی،

-- Ghgati Kon Haye Nezame Eslami ، Sep 6, 2009

هدف این رزمایش ارتقای توان عملیاتی رژیم برای تقلب گسترده در "شبه انتخابات" خود رژیم بود. این رزمایش با محک زدن توان "رهبر انقلاب" برای تصمیم گیری مستقیم در همه زمینه ها و نپذیرفتن عواقب هیچ یک از تصمیمات افتتاح شد. در این رزمایش شهروندان ایرانی نیروی نظامی دشمن خارجی فرض شدند و برای مهار آنها استفاده از شلیک مستقیم تیر جنگی به ناحیه کمر به بالا، استفاده از ضربات باتوم به ناحیه سر تا حد ضربه مغزی، پاشیدن مواد شیمیایی به روی شهروندان از هوا و زمین مورد بررسی قرار گرفت. در فاز دوم این رزمایش تکنیک های بدیع و مکتبی تجاوز به زن و مرد در بازداشگاهها و رها کردن زخم های حاصل از فاز یک رزمایش تا سرحد عفونت و مرگ با موفقیت انجام شد. در فاز سوم این رزمایش نیروهای مومن و متعهد به "ارزشهای انقلاب اسلامی" سرعت عمل خود در انتقال دهها جسد از سردخانه های صنعتی و دفن شبانه آنها در گورهای بی نام و نشان را آزمودند. یادگار فراموش نشدنی این رزمایش بدیع، بازداشتگاه کهریزک است که "رهبر انقلاب" نام آن را در کنار "ابو غریب" جاودانه کردند.

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

حالا شانس آورديم رزمايش بود كه اين همه كشته داد. اگه جنگ ميشد چه اتفاقي مي افتاد؟
"نعمت" دانستن اين اتفاقات تلخ هم از اون حرفهاست كه آدم در حالت عادي نمي تونه بيان كنه

-- بنده ، Sep 6, 2009

واقعا انسان از شنیدن این سخنان در این ماه رحمت دچار خشم ، افسوس و شرم می شود. چقدر باید انسان سقوط اخلاقی داشته باشد که کشتن فرزندان بی گناه ملت را در خیابانها بدست عوامل تحت فرمان خود رزمایش بنامد.
مگر چقدر این قدرت شیرین است که شما همه اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته ای. کشتن انسانهای بی دفاع و ریختن خون آنه در سنگ فرش خیابانها را نامش گذاشته ای رزمایش ؟
خدایا ما در کجا و چه دورانی و چه جکومتی زندگی میکنیم که شکنجه و تجاوز و کشتن اسیران در بند نامش رزمایش است؟
ای وای ما به کجا رفته ایم و می رویم؟
این حکومت دینی به کجا میر ود؟
آیا کسی ایت که این آقا را بیدار کندو به او بگوید: به کجا چنین شتابان؟ این تذهب؟

-- یک ایرانی وطن پرست ، Sep 6, 2009

سید علی، حالا فعلن یک چند شبی رو بیخوابی بکش... زمان رزم هم نزدیکه.
درضمن از حرفا و حرکاتت معلومه که میدونی به ته خط رسیدی و بلیط برگشت هم نداری!

-- سرب سنگین ، Sep 6, 2009

پدرجان:
جناب خامنه ای، آنچه که اتفاق افتاد...
"انتخابات نبود" بلکه مجموعه ای از "افتضاحات" بود که به واسطه انتصابات جنابعالی صورت گرفت
"رزمایش (مانور)" نبود بلکه "جنگی تمام عیار" بود که عوامل مزدور و تا دندان مسلح جنابعالی بود علیه مردم بی سلاح و بی پناه
"نقاط ضعف و قوت" نبود که آشکار شد، چهره ای "کریه، کثیف و مشمئز کننده" حکومت جنابعالی بود که عیان شد
"نعمت بزرگ" نبود بلکه "نکبتی" بود که به دستور جنابعالی استمرار پیدا کرد
"فتنه" نبود بلکه "کودتایی" بود که فرماندهان بی سواد سپاه و پسر ....جنابعالی هدایت فرمودند
"جنگ نرم" نبود، بلکه "خواست دموکراتیک" ملتی بود جهت ایجاد تغییر در جهنمی که جنابعالی ساخته اید
و نتیجه آن نیز هم مانند تمامی جنبش های مردمی در سراسر دنیا و در طول تاریخ چیزی نخواهد بود جز استقرار خواست جمهور مردم

-- زوربای یونانی ، Sep 6, 2009

"نعمت" آن است که اگر اندک شکی هم در باره این رهبری و ایادی مزدورش داشتیم که شاید ذره ای انسانیت در آنها باقی مانده باشد، آنهم بر طرف شد! همان خدایتان را شکر از این نعمت ...

-- نعمت-علی ، Sep 6, 2009

و حاج علی و دار و دسته اش، همگی در این رزمایش روفوزه شدند! و باین ترتیب، حکومت و نظام اسلامی در سراسر دنیا بی‌‌ آبرو، و در دروس علوم انسانی نمره صفر را نصیب خود کرد. و در عوض، در علوم حیوانی، نمره ٢٠ و مقام نخست را کسب کرد! صلوات.... الله اکبر یادتون نرود.
.....

-- Jebhe Eslami Olume Heivani ، Sep 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)