تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سه کانال جدید تلویزیونی در ایران

تلویزیون دولتی ایران از راه‌اندازی سه کانال جدید ویژه کودک و نوجوان، فیلم و سریال و ورزش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علی دارابی قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است که راه‌اندازی این کانال‌های تلویزیونی، به منظور پاسخگویی به نیاز‌ جوانان کشور است.

به گفته آقای دارابی، راه‌اندازی یک کانال فیلم و سریال به زبان عربی و تاسیس کانالی اسپانیولی زبان نیز در دستور کار صدا و سیما قرار دارد.

این مقام مسئول، هدف از راه‌اندازی کانال اسپانیولی زبان را «رساندن پیام انقلاب اسلامی در منطقه آمریکای لاتین» اعلام کرده است.

تلویزیون دولتی ایران، هم‌اکنون هفت شبکه سراسری و ۲۸ شبکه استانی دارد. علاوه بر این، سه کانال جام‌جم نیز برای مخاطبان فارسی زبان خارج کشور (اروپا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه) برنامه پخش می‌کنند.


کانال‌های العام به زبان عربی و پرس تی‌وی به زبان انگلیسی نیز که متعلق به ایران است، به صورت ۲۴ ساعته خبر پخش می‌کنند.

همچنین شبکه سحر، روزانه ۲۰ ساعت برنامه برون مرزی به شش زبان اردو، انگلیسی، بوسنیایی، ترکی آذری، فرانسه و کردی پخش می‌کند.

بنابر اصل ۱۷۵ قانون اساسی، انحصار رادیو و تلویزیون در اختیار دولت است. بر اساس همین اصل است که دولت ایران اجازه ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های تلویزیونی در این کشور را نمی‌دهد.

در ایران شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی فعال هستند و به ۳۰ زبان و گویش خارجی برنامه پخش می‌کنند.

بر اساس قانون اساسی ایران، رهبر، رئیس صدا و سیما را انتخاب می‌کند.

این سازمان که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران نامیده می‌شد، آن‌زمان هم به شکل دولتی اداره می‌شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این‌ها از اول انقلاب به‌طور خزنده کوشش بر عربی‌سازی ایران کرده‌اند. نام خیابان‌ها و شهرها را تا می‌توانند عربی‌سازی می‌کنند و چندی پیش هم چندین دانشگاه ایران را دوزبانه عربی-فارسی کردند. هر روز هم کانال‌های جدید عربی براه می‌اندازند. الان هم که تلویزیون‌های عربی‌شان نوجوانان را نشانه رفته‌است. این‌ها همان لبنانی‌های جبل عاملی و عرب‌نهادهای هم‌دستشان‌اند که به اسم ایرانی دارند بر ایرانیان حکومت می‌کنند. همه‌شان را به زودی به بیابان‌هایشان پس‌می‌فرستیم.

-- ایران ، Sep 5, 2009

چرا مردم مظلوم «بورکینا فاسو» و جمهوری معظم «بنین» رو که لَه لَه میزنن از پیشرفتهای شما حضرات با خبر بشن از قلم انداختین؟ در بین مستضعفین هم تبعیض؟ تلویزیون به زبانهای زرگری، انگوری، مرغی......و غیره برای رساندن پیام به برادران همیشه روی موتور فراموش نشود.
اجرَکُم عندَالله

-- majid ، Sep 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)