تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست آزادی روزنامه‌نگاران زندانی

بیش از ۳۳۰ روزنامه‌نگار در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، خواستار آزادی بی‌قید و شرط روزنامه‌‌نگارانی شدند که در حوادث اخیر بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند.

امضاکنندگان این نامه، بازداشت تعداد کثیری از روزنامه‌نگاران در فضای کنونی ایران را «فاقد هرگونه توجیه و مبنای قانونی» دانسته و خواستار آزادی همکاران خود هستند.

آن‌طور که سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است، در ناآرامی‌های اخیر ایران بیش از ۴۰ روزنامه‌نگار بازداشت شدند که برخی از آنها به قید وثیقه آزاد شده‌اند و برخی دیگر همچنان در زندان به سر می‌برند.

فک پلمب دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، رفع توقیف از روزنامه‌های یاس نو، اعتماد ملی و صدای عدالت از دیگر خواسته‌های امضاکنندگان این نامه است

محمد قوچانی، محمد عطریانفر، سعید لیلاز، سعید حجاریان، احمد زید‌آبادی و مسعود باستانی از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که در حوادث اخیر بازداشت شده و همچنان در زندان نگهداری می‌شوند.

روزنامه‌نگاران اعلام کرده‌اند که انتظار دارند رویه جاری دادستانی تهران در ارتباط با رسانه‌ها به شكلی اساسی تغییر كند و نگاهی كه رسانه‌ها را عامل تهدید می‌داند، جای خود را به نگاه فرصت‌ساز با پذیرش اطلاع‌رسانی آزاد دهد.

فک پلمب دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، رفع توقیف از روزنامه‌های یاس نو، اعتماد ملی و صدای عدالت از دیگر خواسته‌های امضاکنندگان این نامه است.

دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، روزنامه اعتماد ملی و صدای عدالت در جریان حوادث پس از انتخابات پلمب و توقیف شده‌اند.

روزنامه‌نگاران اعلام کرده‌اند که انتظار دارند نگاهی كه رسانه‌ها را عامل تهدید می‌داند، جای خود را به نگاه فرصت‌ساز با پذیرش اطلاع‌رسانی آزاد دهد

آنها همچنین افزوده‌اند که خواستار رفع توقیف از تمام رسانه‌هایی هستند كه در سال‌های گذشته به دلیل نگاه سلبی بخشی از قوه قضائیه، از انتشار بازمانده‌اند.

روزنامه‌نگاران در بخش دیگری از نامه خود از رویه حاکم بر دادستانی تهران که به گفته آنها توام با «بی‌اعتمادی و عدم تعامل» با اصحاب رسانه و مطبوعات بوده است، اظهار تاسف کرده‌اند.

در این نامه همچنین آمده که بسیاری از نشریات در سال‌های اخیر با استناد به قانون اقدامات تامینی مصوب ۱۳۳۹ و مختص مجرمین خطرناك، تعطیل شده‌ و ده‌ها نفر از روزنامه‌نگاران نیز به بهانه‌های مختلف بازداشت شدند.

ایران با داشتن بیش از ۲۰ روزنامه‌نگار زندانی، بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان به شمار می‌رود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)