تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
توصیه میرحسین موسوی به هوادارانش:

موسوی: خانه‌های خود را قبله قرار دهید

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات از هوادارانش خواست که برای تحقق خواسته‌های خود با تشکیل جلسات هفتگی در خانه‌ها، شبکه اجتماعی گسترده‌ای را شکل دهند.

آقای موسوی، مهمترین نقطه قوت این شبکه گسترده اجتماعی را حضور گروه‌های کوچک و متکثر در آن دانسته که امکان انحلالش وجود ندارد.

میرحسین موسوی در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر کرده است، از هوادارانش خواسته که خانه‌های خود را «قبله» قرار دهند، «یعنی اگر تا پیش از این، هر دو ماه یک بار همدیگر را ملاقات می‌کردیم، اینک هفته‌ای دوبار گرد هم جمع شویم که قدرت شبکه‌های اجتماعی ما در این امر است.»

جمع‌های خویشاندوندی، همسایگی، دوستی، جلسات قرآن، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و ادبی، انجمن‌ها، احزاب، جمعیت‌ها و تشکل‌های صنفی از جمله جمع‌هایی هستند که موسوی بر نقش آنها در شکل‌گیری این شبکه اجتماعی گسترده تاکید کرده است.


در بیانیه آقای موسوی آمده است: «ما زمانی موفق به برقراری ارتباط موثر با یکدیگر خواهیم شد که در شعاری مشترک، هم‌صدا شویم؛ شعاری دقیق و عمیق که قادر به تأمین خواسته‌های ما باشد.»

وی افزوده که بخش مهمی از توانمندی‌هایی که اینک در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده، «مرهون آن است که شعار و آرمانی مشترک پیدا کرده‌ایم. تعادل طلایی، ویژگی مهم این شعار و آرمان است.»

موسوی تاکید کرده است که «راه سبز امید» در پیوندهای خود به نظمی نیاز دارد تا اگر دست «تطاول و ظلم»، فردی یا افرادی از «همراهانمان را ربود» و واحد یا واحدهایی از این شبکه اجتماعی گسترده را ویران کرد، لطمه‌ای به حیات و پویایی آن وارد نشود.

«تشکیل گروه حقیقت‌یاب» برای رسیدگی به تخلفات و تقلب‌های انتخاباتی و «اصلاح قانون انتخابات»، از مهمترین مسائلی است که آقای موسوی اجرای آنها را برای برون رفت از وضعیت کنونی ضروری دانسته است

میرحسین موسوی پیش‌تر از هواداران خود خواسته بود که با سر دادن شعار «الله اکبر» در پشت بام‌ها اعتراض خود به وضعیت موجود را نشان دهند؛ شعاری که در حال حاضر در بخش‌هایی از شهرهای بزرگ ایران شب‌ها به گوش می‌رسد.

موسوی که به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارد، پیش از این از شکل‌گیری شبکه‌ای اجتماعی به نام «راه سبز امید» برای تحقق خواسته‌ کسانی که در انتخابات به وی رای داده‌اند، خبر داده بود.

او در بیانیه خود اعلام کرده که این شبکه اجتماعی، امر غیرمتعارف و نابهنگام نمی‌خواهد، اما آنچه که می‌خواهد «استیفای حقوق» از دست رفته ملت است.

نخست‌وزیر پیشین ایران در بخش دیگری از بیانیه خود از رفتار‌هایی که طی دو ماه گذشته با معترضان به نتیجه انتخابات شده، انتقاد کرده و ادامه چنین شیوه‌ای را «قدم گذاشتن در بی‌راهه» ارزیابی کرده است.

او در بیانیه خود آورده که کسانی با «ملاحظه تقیه و تملق این و آن و شنیدن بوی حرص و بخل و آز از دهان تمجیدگران؛ ترس، ترس از تنهایی، ترس از آینده،‌ ترس از عاقبت» را با ترساندن دیگران پنهان می‌کنند.

موسوی تاکید کرده است که «راه سبز امید» به نظمی نیاز دارد تا اگر دست «تطاول و ظلم»، فردی یا افرادی از «همراهانمان را ربود» و واحدی از این شبکه اجتماعی گسترده را ویران کرد، لطمه‌ای به حیات و پویایی آن وارد نشود

وی خطاب به برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی آورده که «تکلیفی است بر همه ما که اگر مصلحت کشور و مردم را در امری دیدیم، از ملامت نترسیم و از شجاعت دریغ نورزیم.»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین اعلام کرده جناحی که قدرت خود را در مخالفت با خواسته‌های مردم می‌داند، اگر می‌خواهد از «بحران» کنونی رهایی یابد، باید ۹ اقدام اساسی را در دستور کار خود قرار دهد.

«تشکیل گروه حقیقت‌یاب» به منظور رسیدگی به تخلفات و تقلب‌های انتخاباتی و «اصلاح قانون انتخابات» به صورتی که شرایط برای برگزاری «عادلانه و منصفانه» انتخابات و اطمینان مردم از این امر فراهم شود، از مهمترین مسائلی است که آقای موسوی اجرای آنها را برای برون رفت از وضعیت کنونی ضروری دانسته است.

شناسایی و مجازات عاملان و آمران «فجایع اخیر»، رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات، اعمال اصل ۱۶۸ قانون اساسی در خصوص تعریف جرم سیاسی، تضمین آزادی مطبوعات، به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های ایجاد شده در قالب تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی برای ایجاد رسانه‌های شنیداری و دیداری خصوصی، تضمین حق اساسی مردم در تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها با اعمال اصل ۲۷ قانون اساسی و تصویب منع مداخله نظامیان در امور سیاسی و جلوگیری از دخالت نیروهای مسلح در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر اقداماتی است که به گفته موسوی، تحقق آنها می‌تواند به فرونشاندن بحران کمک کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حرکت سیاسی و تبادل افکار و جنبش برای آزادی همان! اما با فکر، هدف، و ایدهای روشن از اینکه کجا میخواهیم بریم.

«ما زمانی موفق به برقراری ارتباط موثر با یکدیگر خواهیم شد که در شعاری مشترک، هم‌صدا شویم؛ شعاری دقیق و عمیق که قادر به تأمین خواسته‌های ما باشد.»

بفرماین ببینم موسوی جان، سبزها، هر کسی‌؟
این شعار عمیق تهش به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و حکومت مذهبی‌ می‌خوره یا جای دیگه میره؟ اگه به حالت اول ختم می‌شه که باید بگم حتا از نازلترین حد قابل قبول هم کمتره! ببینید، اشکال شعارهای بی‌ سر و ته دادن و کلی‌ گویی همینه. اونهایی که در سال ۵۷ بودند میدونند که با همین کلی‌ گوییها و فکر نکردن و روزمرگی منتهی‌ به "وحدت کلمه" پشت سر خمینی گرفتار چنین شرایط وخیمی در امروز شدیم.

-- عالمی‌ ، Sep 5, 2009

میدونید چیه من که بکلی از ایشون نا امید شدم چون پشت مردم را خالی کردن و رهبری را بعهده نگرفتنو حالا هم دارن حزب درست میکنن که بنظر سر مردم را دارن شیره میمالن وایشون بسیار طرفدار ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی است

-- نارین ، Sep 5, 2009

درود بر مهندس موسوی که ما را به نیرو و به خرد خودمان رجعت می‌‌دهد , درود بر تو. به نظر من نیز ما باید در خود دموکراسی، دگر اندیشی‌ و فرهیختگی را پرورش دهیم و قائم به ذات خود باشیم. آن گاه که بدانیم در پی چه هستیم و راه رسیدن به آن چه است هر که از راه برسد سوار بر موج اعتراض ما نمی‌‌تواند بشود. ما شایستهٔ بهتر زندگی‌ کردنیم و باید خود راه خود را بیابیم. سرنوشت ما در آسمان یا در کتاب‌های پوسیده رقم زده نشده است.

-- ستاره ، Sep 5, 2009

وَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى وَأَخِيهِ أَن تَبَوَّءَا لِقَوْمِكُمَا بِمِصْرَ بُيُوتًا وَاجْعَلُواْ بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
(آیه ٨٧ از سوره ١٠ در قر آن)
و به موسی و برادرش وحی کردیم که خانه هایی در مصر برای قوم خود بنا نموده و "خانه های خود را قبله قرار داده" و نماز بر پا داشته و به مو منین بشارت دهند.

-- بدون نام ، Sep 5, 2009

بی بی سی: آقای موسوی هدف خود را "حفظ جمهوری اسلامی"،...دانسته و نوشته است...
موسوی، خاتمی، رفسنجانی شدن امید مردم ! به کجا رسیدیم !

-- بدون نام ، Sep 5, 2009

احسنت بر میر حسین عزیز . من خودم امروز واسه هفته دیگه اولین جلسه با دوستان و فامیل رو تو خونم ترتیب دادم و قصد دارم دقایقی از اون مجلس رو به لعن رهبری و دعا برای مرگ زودهنگام ایشان و آزادی زندانیان عزیز اختصاص دهم . ضمناً تهیه شب نامه و پخش گستردۀ ان در سطح شهر مشهد هم بخش دیگری از اقدامات ما خواهد بود . ما سربازان گمنام اصلاحات آمده قایم موشک بازی با سربازان گمنام امام زمان هستیم . یاالله بیان منو بگیرید !!!!

-- سرباز گمنام اصلاحات ، Sep 5, 2009

جناب موسوی،

ملت بدبخت ایران از شما و دوستان سیاسی تان بیشتر انتظار داشتند و دارند. بعد از سی‌ سال بدبختی جمهوری اسلامی و دزدیده شدن انقلاب ۵۷ و دولت کودتا ... نژاد دوم، و به خون کشیدن هر حرکت مردمی از جانب دولت ولایت ....، شما میفرماید که در خانهاا قبله تشکیل شود؟؟؟؟؟!!!!!!

مرد حسابی‌، حرف شما چیست؟ چه برای گفتن دارید؟؟ با گوریل دولت کودتا، می‌خواهید شطرنج بازی کنید؟؟؟ خواهید باخت و کشته‌های این شطرنج بار دیگر ندا‌ها و امثالهم خواهند بود.

اگر توان و میل سیاست امروزه ایران را دارید، موضع مشخصی‌ بگیرید. ولایت ....و حکومت دین را ردّ کنید. سکولاریسم در هر جامعه‌ای به آن جامعه توان پیشرفت داده است. به فردای ایران فکر کنید که فرزندان شما نیز بتواند سر بالا بیاورند. من بی‌ دین نیستم. شاید به نوعی اسلام داشته باشم. من به این ایمان دارم که دموکراسی پارلمانی که فراورد جنبش مشروطیت است، پاسخ معضلات ایران امروز است. اگر آیات اعضام که با این دولت وحشی مخالفند، فتوای مبارزه منفی‌ علئه جمهوری اسلامی عنوان کنند، و شما که سیاسی هستید پشت مردم را خالی‌ نکنید و از حرفهای مذهبی‌ صد من، یک غاز بپرهیزید، شاید فردای ما بهتر از امروز باشد.

دکتر میر حسین

-- بدون نام ، Sep 5, 2009

همه بدبختي ها زير سر همين قانون اساسي شما و ولايت فقيه استالينيستي است كه اتفاقا دارد مو به مو توسط فقيه ديكتاتور اجرا مي شود٠ مذهب بايد از سياست جدا شود٠ وگرنه مثل كمونيسم كه حكومت را ايدئولوژيك مي كند و مردم را درجه يك و دو آخرش همين است٠ ميليونها نفر توسط حكومت هاي مذهبي و كمونيستي كشته شدند و همه آنها دود شدند و رفتند٠ چرا چشمهايتان را به روي واقعيت به اين روشني بسته ايد؟
بيخود نيست چاوز هي ميره ايران
اين ديكتاتور كمونيست آمريكاي جنوبي كه ٢٠٠ رسانه مخالف در كشورش را بست داداش دوقلوي خالي بند احمدي نژاده٠ نفت ارزان ميفروشه به آمريكا بعد ج ا ميلياردها دلار زير پوشش خانه سازي و صنايع خودرو سازي و غيره ميريزه تو جيب اين مفتخور٠ اين حسن نصرالله كمونيست هم بهش حال لفظي ميده ٠
بعضي از وبسايت هاي چپ ظاهرا از چاوز انتقاد لطيف كرده اند. آنها با اين به اصطلاح انتقادشان كلي به او كرديت دادند و يكبار ديگر ثابت كردند كه اگر كثافت كاري از چپ باشد اغماض مي كنند ولي در مورد گنجي و سروش و ٠٠٠ مو را از ماست مي كشند

-- shirin ، Sep 5, 2009

پاسخ به نارین: بر عهده گرفتن رهبری یعنی اینکه بدون ملاحظه شرایط از مردم بخواهند که بیرون بریزند و کشته شوند؟ هر مبارزه ای باید قدم به قدم و با در نظر گرفتن شرایط باشه، چه در شعارها و چه در عملکردها. باید از ریخته شدن خون مردم حتی یک نفر جلوگیری کرد. کسانی که این اصل را رعایت دنکنند، نه رهبر که شیفته قدرت اند.

-- بدون نام ، Sep 5, 2009

همین امروز موسوی بگه هدف من مبارزه با ولایت فقیهه، سریعا حذفش می کنند. مطمئنا مبارزه را باید با دقت به پیش ببریم تا همه گیر شود. به قول دکتر کدیور، همینکه نظام قبول کنه در انتخابات تقلب کرده، یعنی اینکه ولی فقیه صلاحیت ندارد و باید کنار برود دوستانی که در خارج تشریف دارند، باید محدودیت مبارزه در داخل را درک کنند. ما از آنها انتظار داریم ای شرایط سخت داخل کشور رو ببیند و بدانند که باید با دقت شعارها و حرکاتمان را انتخاب بکنیم و جنبش را به پپش ببریم. وگرنه چشمها را بستن و دهان را باز کردن در خارج و در آرامش بسیار آسان است.

-- حسین ، Sep 5, 2009

موسوی همیشه با مردم حرکت می کند. برای آنان تعیین تکلیف نمی کند. دنباله رو مردم است. با اینکه اهل عقب نشینی نیست، مردم را به ریختن به خیابان ها به هر قیمت و تحت هر شرایطی و کشته شدن تحریک نمی کند. شیوه رهبری ایشان به جای شیوه فرد محور، شیوه ای مردم محور است.

-- لام ، Sep 5, 2009

زنده باد مردم، درود بر سرباز گمنام اصلاحات، سلام بر موسوی، زنده باد ایران.

و پیش بسوی حرکت،...چی‌ گفتم؟...حرکت؟...ا آره درست گفتم دیگه، پیش بسوی حرکت به سوی آزادی!، ولی‌ نه از انقلاب و ولی‌ عصر بلکه از سمت جاده چالوس که هر چند طولانی و پر پیچ و خمه ولی‌ قشنگه

-- جانم؟ ، Sep 5, 2009

پیغام نازنین رو بارها به اسامی مختلف در سایتهای مختلف دیدیم. (من که به کلی ناامید شدم چون پشت مردم رو ناامید کرد) ، دقیقا بدون تغییر دادن کلمات. ایشون یادشون رفته که جریان سبز نه گوسفنده که هرچی هرکی گفت بگه بع بع و نه ذوبه در کسی که اگه بهش گفتند تجاوز کن برای حفظ کسی ، به خانواده خودش هم تجاوز کنه. جریان سبز یک نفر نیست که حالا بخواد با سرد کردن مردم از موسوی یا کروبی جلوشونو بگیری. جریان سبز یک ملته. به قول خود موسوی ما سعی میکنیم برسیم به این مردم. حالا شما فکر نکن موسوی بره زندان و "حقایق" رو بفهمه و بیاد برامون از دیسکو رفتن با "بازجوی مهربان" بگه سبزها می شینن خونه.

-- زهرا ، Sep 6, 2009

همان طور که اقای موسوی ذکر کرده بودند ما باید برسر حداقل ها به توافق برسیم.من مطمئنم 9 خواسته ایشان انقدر محکم و قوی هست که با تحقق انها حتی اگر جمهوری اسلامی هم باقی بماند،کلمه اسلامی در ان تزئینی خواهد بود .خواهش میکنم بیانیه را یکبار دیگر با دقت بخوانید و مطمئن باشید حداقل یکی از درخواست های شما هم در ان ذکر شده.

-- بهارسبز ، Sep 6, 2009

که چی بشه؟؟ که از این به بعد انصار و بسیجی های وحشی بریزن تو خونه های مردم و پدرشون رو در بیارن؟؟ دست ازسر این ملت بینوا بردارین دیگه. آقای موسوی از اول نشستی کنار گود ملت بیچاره رو دست خالی هل دادی به دره مرگ؟؟ این درسته؟؟؟ تمام دانشجوها و جوونای نخبه مملکت رو 30 ساله میندازین روی میدون مین - خجالت هم نمی کشید؟......

-- N ، Sep 6, 2009

اصلا شما چطور میتونی بعد از این همه حرکات وحشیانه از رژیم باز هم مردم رو تشویق به مقابله کنی؟؟؟ بچه های خودت رو بفرست جلو ببینیم.

-- N ، Sep 6, 2009

خانه های خود را قبله قرار دهید خطاب به موسی در مقابله با فرعون گفته شده که در اینجا نقشش به عهده خامنه ای است .
کسی که فکر میکند رهبری جنبش باید دائم درخواست راهپیمایی و اعتراض خیابانی بدهد احتمالا در ایران تشریف ندارند و یا از ماموران وبگرد سپاه میباشند .
فکر میکنم روش های مبارزه ای موسوی در آینده نه چندان دور به هدف خواهد رسید و تجربه ای برای جوامعی در شرایط مشابه با وضعیت کنونی ایران خواهد بود ، البته بعید است که حکومتی مشابه حکومت ایران در آینده بوجود آید .

-- مینو ، Sep 6, 2009

لطفا معترضان به بیانیه، این قسمت بیانیه رو به دقت بخونن، حتما پاسخشون رو می‌گیرن:

«در قانون اساسی برای اداره برخی از شئون کشور راهکارهایی ارائه شده است که شاید زمانی پاسخگوی مقتضیات جامعه و جهان ما نباشد. اما در بخش‌هایی دیگر از همین قانون راه روشن اصلاح آنها پیش‌بینی شده است. در میثاق ملی ما مشروعیت همه ارکان حکومت متکی به رأی و اعتماد مردم است، تا جائی که اگر دقیق ملاحظه شود خواهیم دید حتی نهاد نظارت‌ناپذیری چون شورای نگهبان از هیمنه نگاه مردم به دور نیست.»

-- نوید ، Sep 6, 2009

چند نکته برای دوستان عزیزی که اظهار نظر کرده‌اند:
اول اینکه دست از این حرفهای "شما خارجیها و ما داخلیها" ور دارید پدر من! این درست همون مهملاتیست که ما در دورهٔ جنگ میگفتیم (متاسفانه) و میشنیدیم و بی‌ معناست. مهم این نیست که کجا هستید، مهم این است کا آیا حرف حساب دارید یا نه!
دوم اینکه جمهوری اسلامی جمهوری اسلامیست و اسلام تزیینی هم نداریم، خودتون را گول نزنید!
سوم اینکه حرفها و سخنان آقای موسوی که در یک دههٔ گذشته چپ شده بخرید و بخوانید تا بدانید با چه تعارض فکری طرفید!
آخر اینکه هر کس با شما (یک نفر) موافق نبود الزاما توده‌ی و مجاهد و سلطنت طلب و ... نیست!

-- عالمی‌ ، Sep 6, 2009

در کل از شنیدن این پیام احساس خوبی دارم. احساس کردم اصلاحات و رهبران آنها زنده اند. بهتر است در جلسات این منشور مورد بحث قرار گیرد. و راههای مبارزه عملی جهت دستیابی به حقوق از دست رفته ملت در این جلسات مطرح شود.

-- یک ایرانی ، Sep 6, 2009

دوستان توجه كنيد كه عجله نبايد بكنيد و به سرنوشت انقلاب 57 گرفتار شويد. ما بايد با صبر و حوصله و هدفمند بذرهاي آزاديخواهي را دركشورمان بكاريم. ما بايد از اين حكومت روسياه زهراگين، با صبر و حوصله پادتني بسازيم براي آيندگانم و خود و آنها را در برابر سم اين جماعت واسينه كنيم. از اين فرصت بايد استفاده تاريخي خردمندانه كرد تا چند صباحي كه مي‌گذاريم اين حكومت باشد نهايت بهره‌برداري را بايد براي بنا نهادن ايراني آزاد آز آن بكنيم. اين حكومت روسياه تابلوي ماست و عبرتي براي همگان است. خوب آنرا برانداز كنيم تا مگر در دامي ديگر نيفتيم. باشد تا همه ايرانيان با صبر و حوصله از هر فرقه و قوم و مذهب و جنسي برابر و شهروند ايران باشند. عجله نكنيد اما هوشيار باشيد و خردمند و همانطور كه موسوي هم به عنوان يك ايراني مي‌گويد شبكه‌هاي اطلاع‌رساني اجتماعي‌مان را فعال نگه داشته و تقويت كنيم .

-- استوار باش ، Sep 6, 2009

من هم موافقم با نظر "حسین". اقلیتی از خارج نشینها بدون اینکه بدانند در ایران امروز تاوان الله اکبر گفتن و نماز جمعه رفتن، تا حد مرگ هم می رسد سخن از تند کردن شعار ها می گویند. عزیزان ما در ایران (البته نه تهران) با این مشکل بزرگ رو به رو هستیم که اکثر مردم حتی از ماجرای تقلب و جنایات وسیع بعد ازآن اطلاع درستی ندارند. حالا شما می خواهید قشر فرهیخته و فهمیده مان، ارزشمندترین جوانان و مردممان و مردانی مثل موسوی و کروبی که حرف مردم را می زنند، با دادن شعارهای تند خود را بی جهت قربانی کنند؟ اجازه بدهید همه مردم را آگاه کنیم و بعد شعارها را عمیق تر کنیم. صحبت کردن ملاک نیست، عمل کردن و آگاهی دادن ملاک است. وگرنه اگر تنها باید به حرفها توجه می کردیم که صحبت های آیت الله خمینی قبل از انقلاب از هر دموکراتی دموکرات تر بود. کمکمان کنید و صدایمان را به تمام دنیا برسانید. کاری کنید که صدا و سیما نتواند از سفر احمدی نژاد به نیویورک حتی یک تصویر پخش کند. استقبال از احمدی نژاد را در همبستگی با مردم ایران و نه هیچ دسته و گروهی سبز سبز کنید. افرادی را که در این شرایط سرکوب، در جبهه ملت هستند، با آغوش باز استقبال کنید.

-- سامان ، Sep 6, 2009

به نظر من باید با تدبیر عمل کنیم.تظاهرات خیابانی آن هم با این سرکوب بازیچه نیست که هر روز انجام شود. راهپیمایی سکوت را تحمل نکردند. توقع دارید برویم و شعارهای تند بدهیم. من نظرم این است که باید مردم شهرستانها و افراد متدین را هم آگاه کرد. اگر همه اگاه شوند، پیروز خواهیم شد. در ضمن باید روش هایی را پیدا کنیم که کسانی که از همراهی این جنایتکاران و کودتاچیان نفع می برند، نفعشان قطع شده و دست از حمایت اینها بردارند.

-- کامبیز ، Sep 6, 2009

اگه دوستانی که در خارج از کشورند، دموکراسی خواه و لیبرال بدون اعتقاد به مجاهدین و سلطنت و کمونیسم و ... باشند، من یکی نوکرشونم آقای "عالمی". فقط باید محدودیت های داخل رو درک کنند. انتظار نداشته باشین بعد از این همه سرکوب و در شرایطی که تمام قدرت نظامی و تبلیغاتی و اقتصادی در دست کودتاگرانه، میرحسین از سکولاریزم حرف بزنه و ولایت فقیه رو رد کنه. حتی اگر سقف آرزوی میرحسین همین قانون اساسی باشه، در حال حاضر ایده آل ترینه. چون در این در کنار مردمه و جلوتر و عقب تر از اونها حرکت نمی کنه. نمی گه فقط حرف من. طیف بزرگی از ملت ایران از سکولار تا مذهبی قبولش دارند و حکومت بزرگترین ضربه رو در این 30 سال از اون خورده و حسابی لرزیده. مطمئنا اگه میرحسین به قدرت برسه، راه رسیدن به سکولاریزم رو_البته در صورتی که مردم بخوان_ سد نخواهد کرد. من می گم باید سعی کنیم مردم همه جای ایران رو در حد آگاهی از این تقلب و ابراز نفرت از اون بیدار کنیم. بعد قدم های بعدی رو برداریم. ولی اگر فکر می کنین همه مردم از این مسائل آگاهند و دغدغه اصلی شون اینه که این حکومت رو سرنگون کنند، مطمئن باشید که جامعه ایران رو نشناخته اید. ایران فقط تهران نیست.

-- حسین ، Sep 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)