تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
معاون اول قوه قضائیه:

«محاکمه بازداشت‌شدگان ادامه می‌یابد»

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه از ادامه برگزاری جلسه محاکمه برخی بازداشتی‌های حوادث اخیر خبر داد.

آقای رئیسی گفت که با تغییر دادستانی تهران، «خللی» در روند رسیدگی به پرونده متهمان حوادث اخیر ایجاد نخواهد شد و قوه قضائیه در خصوص برگزاری این جلسات محاکمه، تاکید دارد.

کیفرخواست افرادی که در حوادث اخیر بازداشت و محاکمه شده‌اند، از سوی دادستانی تهران که ریاست آن پیش‌تر با سعید مرتضوی بود، صادر شده است.


ابراهیم رئیسی

آقای مرتضوی چندی پیش از سوی صادق لاریجانی از سمت خود برکنار و به عنوان «معاون مطلق» دادستانی کل کشور منصوب شده است.

خبرگزاری فارس امروز شنبه به نقل از آقای رئیسی گزارش کرده که هیات سه نفره قوه قضائیه برای رسیدگی به حوادث اخیر، با تشکیل جلسات هر روزه تلاش می‌کند انجام تحقیقات در دادسرا و دادرسی‌ها «عادلانه» صورت گیرد.

به گفته معاون اول قوه قضائیه، این هیات همچنین تلاش می‌کند «مطلقا ظلمی به هیچ کس وارد نشود و اساسا آنچه که عمل می‌شود، بر اساس مبنای عدالت باشد.»

هیات سه نفره قوه قضائیه به دستور آقای لاریجانی تشکیل شده است تا رسیدگی به حوادث اخیر را نظارت کند.

رئیسی اعلام کرد که هیات سه نفره قوه قضائیه، مشغول بررسی مستندات مهدی کروبی است و «به محض اینکه به نتیجه برسیم، نتایج پیگیری‌ها را اعلام خواهیم کرد»

یکی از موضوعاتی که این هیات در دستور کار خود دارد، رسیدگی به گزارش‌ها درباره تجاوز به برخی از دختران و پسران بازداشتی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها است که مهدی کروبی در اختیار آنها گذاشته است.

آقای کروبی هفته گذشته با حضور در جلسه این هیات، برخی مستندات خود را در اختیار اعضای آن قرار داد.

معاون اول قوه قضائیه که یکی از اعضای این هیات است، اعلام کرد که هیات سه نفره، مشغول بررسی مستندات مهدی کروبی است و «به محض اینکه به نتیجه برسیم نتایج پیگیری‌ها را اعلام خواهیم کرد.»

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی، چند هفته پیش در نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تجاوز به برخی بازداشتی‌ها در زندان‌ها خبر داده و از وی خواسته بود که این موضوع را پیگیری کند.

در ایران طی دو ماه گذشته در اعتراض به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر اثر یورش نیرو‌های دولتی به تجمعات مسالمت‌آمیز، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

دست‌کم چهار هزار نفر نیز دستگیر شده‌اند که هم‌اکنون ۳۰۰ تن از آنها در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این گفته آقای آبراهیم رئیسی چه چیزی نشان میدهد ؟ این بمعنای اینست که آیت الله شاهرودی و آیت الله لاریجانی روسای سابق و فعلی قوه قضائیه و همچنین خود آقای ابراهیم رئیسی و دادستان جدید تهران کاره ای نیستند و وجود آنها در پستهایشان بصورت فرمالیته فقط باعث میشود که آنها نزد خداوند بعنوان گناهکار بزرگ در آینده دور یانزدیک مجازات گردند و سبب بی آبروی شدن آنها نزد همه مردم شده است . تصمیم گیر اصلی فرماندهان بسیجی سپاهی و احمدی نژاد است که توانسته اند از طریق مجتبی فرزند آیت ا... خامنه ای خود خامنه ای را سشتشوی مغزی دهند و انقلاب اسلامی را از راه اصلیش که همان راه امام خمینی است منحرف کنند . بصورتیکه توانسته اند خامنه ای رهبر را بصورت سخنگوی خود در آورند که جنایتهای آنها را از قبیل انحرافات بزرگ در انتخابات و نیز کشتار و شکنجه افراد ملت و نیز تجاوز های جنسی آنها را به پسران و دختران را توجیه کند. مهدی

-- مهدی ، Sep 5, 2009

جناب آقاي مهدي با نظر شما كه گفتيد آقايان شاهرودي و لاريجاني و رييسي كاره اي نيستند و تصميم گير اصلي فرماندهان بسيجي و سپاهي هستند موافق نيستم . من اين آقايان را مي شناسم و با آقاي رييسي قوم و خويش هستيم . اتفاقا همين آقايان همه كاره هستند و لازم نيست از كسي دستوري بگيرند اينها تفكراتشان دقيقا همان تفكرات فرماندهان نظامي است و حتي بايد بگويم اينها هستند كه به نظاميان خط مي دهند و مجوز شرعي مي دهند . آقاي رييسي و امثالهم تفكرات ضد مردم سالاري و ضد اصلاح طلبي دارند مثل آقاي لاريجاني و شاهرودي

-- عباس علوي ، Sep 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)