تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نقش مهم آیت‌الله خامنه‌ای در رأی مجلس

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که «اگر توصیه رهبری نبود احتمال داشت که ۸ الی ۹ نفر از وزرا رأی نیاورند و این آغاز خوبی برای دولت نبود.»

روز گذشته هجده تن از بیست‌ویک وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد، پس از پنج روز بحث و بررسی در مجلس شورای اسلامی، رأی اعتماد گرفتند.

نایب رئیس مجلس امروز در این باره افزود که «توصیه» آیت‌الله خامنه‌ای «در مجلس تغییر تحلیل ایجاد کرد» و ادامه داد:
«به هر حال همه چیز به خیر گذشت و پیام رهبری بود که نقش مهمی در این زمینه ایفا کرد.»


محمدرضا باهنر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای باهنر در ادامه گفت:
«وقتی پیام رهبری رسید نمایندگان نظرشان این بود که اگر عدم صلاحیت احراز شد رای ندهند. علاوه بر سه نفری هم که رای نیاوردند اگر پیام رهبری نبود احتمال می‌دهیم که وزرای نفت، صنایع، بازرگانی، تعاون، راه و ترابری و حتی وزارت خارجه رای نمی‌آوردند. در سه وزارت‌خانه‌ای هم که افراد معرفی شده رای نیاوردند با توجه به این که رئیس‌جمهور می‌گوید مطالعات بسیار و بررسی‌های فراوانی انجام داده‌اند به نظر من می‌توانند افراد جدیدی را زودتر از موعد مقرر معرفی کنند.»

نایب رئیس مجلس تأکید کرد که «بیشتر اختلاف‌ها راجع به کارآمدی وزیران بود» و در این باره اظهار داشت که «البته نظرها بر این شد آن دسته از افرادی که در کارآمدیشان شبهه وجود دارد کار را به رئیس‌جمهور واگذار کنند و این که لابد بررسی و تحقیق کرده‌است.»

آقای باهنر افزود:
«ما سعی داشتیم به نظر رئیس‌جمهور اعتماد کنیم، اما بعضی جاها احساس می‌شد که عدم کارآمدی محرز است و این را دیگر خیلی نمایندگان نمی‌توانستند اعتماد کنند. این بحث بالا گرفت و ارزیابی‌ها از نظرات نمایندگان این بود که ۴ تا ۶ نفر موفق نشوند رای بیاورند اما ملاقات‌هایی که با رهبری بود که ایشان توصیه داشتند دولت به خاطر بحران‌ها و مسایلی که در داخل و خارج داریم هرچه کامل‌تر و سریع‌تر کارش را شروع کند.»

مجلس شورای اسلامی که جناح محافظه‌کار در آن در اکثریت است روز گذشته از میان سه زنی که از سوی محمود احمدی‌نژاد برای وزارت پیشنهاد شده‌بودند به دو تن رأی اعتماد نداد.
مرضیه وحید دستجردی، نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی، و سومین وزیر زن در تاریخ معاصر ایران توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

نایب رئیس مجلس: نظرها بر این شد که رئیس‌جمهور لابد بررسی و تحقیق کرده‌است

نایب رئیس مجلس امروز درباره تاثیر جنسیت در رای نمایندگان گفت: با توجه به این که برخی مراجع درباره وزارت زنان اعلام مخالفت کرده بودند و فشارهایی که برخی علمای دیگر و حتی برخی از امامان جمعه در این زمینه وارد می‌کردند، ما بیشتر به دنبال نظر رهبری بودیم. البته رهبری به دولت توصیه کرده بودند که نظر مراجع را لحاظ کنند اما با این وجود می‌توانم بگویم که خانم‌هایی که در مجلس رای نیاوردند به خاطر جنسیتشان نبود بل‌که مجلس درباره توان اداره وزارت‌خانه توسط آن‌ها قانع نشده بود.»

آیت‌الله خامنه‌ای که در مسائل کشوری حرف آخر را دارد با وجود اعتراضات و تردید گسترده نسبت به صحت نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌جمهوری علناً از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نقش و دست های کثیف و نجس و به خون آلوده حاج علی فریبکار و جنایتکار در همه جا دیده می شود. و نماینده گان جیره خوار و مزدور فاسدنظام ، گوش به فرمان برای اجرای دستورات ولی به صف ایستاده اند.
ننگ ابدی بر شما که نام نماینده گان مردم را یدک می کشید.
حاج بادامچی نخود فروش و شرگاء

-- Haj Badamchi AB ، Sep 4, 2009

اینها وکیل مردم نیستند وکیل ولایت و وکیل الحکومه و وکیل الدوله هستند ننگشان باد تاریخ قضاوتش را خواهد کرد. این دولت نامشروع است

-- محمد ، Sep 4, 2009

اعليحضرت همايونى هم كه همين كار را مى كرد! پس اين ملت براى چه انقلاب كرد؟يعنى مى گوييد سيد على خامنه اى را از اين پس بايد
اعليحضرت "اسلام مهر بزرگ عمامه داران بناميم"

-- نادر ، Sep 4, 2009

جامعه كنوني ما به دو دنياي اكثريت مردم و اقليت حاكم (رهبر و مزدورانش) تقسيم شده است. با تقلب 22 خرداد چهره‌هاي اقليت حاكم براي مردم كاملا روشن شد و معلوم شد در اين سي سال چقدر خيانت به آنها صورت گرفته و تجاوز و جنايت در حق آنها رفته است. مردم ايران در دنياي ديگري زندگي مي‌كنند و اقليت حاكم و رهبرشان در دنياي ديگري و اين دو دنيا فرسنگ‌ها با هم فاصله پيدا كرده‌اند. اراي فله‌اي نمايندگان مجلس و به ظاهر وكلاي ملت، تقلب و تجاوز ديگري به حقوق ملت ايران توسط رهبري است. و اين سلسله متقلب همچنان دست به كار تقلب است. تا سرانجام تقلب چه باشد.

-- آخوند ، Sep 4, 2009

اینان از اول هم معلوم بود که سرسپردگان ولایتند و نه نماینده ی مجلس. و اما من به کسانی که خامنه ای ... و متجاوز با باتوم و بطری و بوسیله ی پاسداران و بسیجیان و حزب الله لبنان و حماس فلسطین به دختران و پسران ما را با با پادشاه فقید ایران مقایسه نکنند. البته بنده جمهوریخواهم، اما شاه در برابر خامنه ای و روحانیت خونخوار و سپاه پاسداران متجاوز جنسی و بسیجیان نامرد و لباس شخصی های آدمکش آدمی بود، بسیار والا و درستکردار. شاه تنها با مقایسه با بهترینها بود که چرخ پادشاهیش می لنگید. شاه وقتی از ایران می رفت برای همین روزهای ما ملت گریه می کرد. شاهی که با همه ی بد بودنش و همه ساواکش و همه ی کشتارش که البته بسیار تا بسیار هم محکوم است، و نه تنها کار های بد خودش بلکه کارهای بد پدرش هم محکوم است ولی در پنجاه و هفت سال سلطنت به اندازه یک روز جنایت روحانیت جنایت نکرد، جنایت نکردند! شاه برای ایران گریه می کرد و اینان برای کسانی گریه می کنند که بقول خودشان تا ...های اسبشان در خون شنا کند را آدم خواهتد کشت ! آری البته زمانه حکما این واژه را برای اینکه من به عربی و بیضه ننوشتم سانسور خواهد کرد، ولی باور کنید من بارها این جریان امام حسین و وقتی روی اسبش بود و آنقدر از کفار را کشته بود تا خون بیضه های اسب امام را در خود گرفته بود بارها شنیده ام. از همه بهتر من خودم با پدرم در مهدیه تهران وقتی حاج کافی در سال 1353 در عاشورا روضه می خواند ضبط کرده ام و صدایش هنوز هست که می گفت سیم الامام المنتظر و له امام ثانی عشر... و بیضه های اسب آقا هی میرن تو خون هی در می آن! و اسب هی بیتابی میکنه، می خاد آقا رو ببره به اعلاعلیین، ولی آقا دلش می خواد بمونه تا چند تا از کافرا رو بفرسته بدرک، و هی این بیضه های ذوالجناح می رن تو خون و هی می آن بیرون! وبعدهم کافی می گفت : عو عو ای امام عو عو ما سگیم بدرگاهت عو عو! آقا جون مادرت زهرا خودت بگو کی می ای؟ اگه نگی من و این اهالی مهدیه امشب تا صبح همین جا می مونیم، اقا جون عو عو...
و خامنه ای ... اگر خودش نتوانسته به بچه های ما تجاوز کنه، عوضش انتقامش از ما مردم گرفته! اون بچه های ما رو داده بدست سربازان امام عج ... حجت ابن الحسن عسکری اروحنا فدا، تا این پاسدارا و بسیجیا و حزب الله لبنان و حماس فلسطین نایب التجاوز باشند، و در این فتح المبین که بدن بچه های ما را فتح و اشغال می کنن از سوی رهبری و خود امام عج و روحانیت شنیع نایب الزیارة باشند. پس دوستان لازم نیست تا ما مشروطه خواه باشیم تا از مقایسه آن پادشاه با این نامرد پرهیز کنیم. ما می توانیم بسیار هم منتقد و سخت گیر باشیم، ولی اتفاقا معنی سخت گیری و منتقد بودن دادگری و عدالت نیز هست.

-- بدون نام ، Sep 4, 2009

دیکتاتورها چون مجراهای اخبار و گزارش هایشان را افراد جهت دار انتخاب میکنند همان باعث ندیدن واقعیت های موجود میشود و چیزی نمیگذرد که یکباره زیر پایشان خالی شده و وقتی بیدار میشوند که دیر شده.حاج علی خامنه ای ... هم انشاالله بزودی .... میره پیش اسلافش

-- مونسی ، Sep 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)