تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لغو مراسم شب قدر در آرامگاه آیت‌الله خمینی

«روابط عمومی مرقد آیت‌الله خمینی»، طی اطلاعیه‌ای لغو مراسم شب‌های قدر در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

معترضان به نتایج انتخابات اعلام کرده بودند با حضور در این مراسم بار دیگر اعتراض خود را به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌دانند اعلام خواهند کرد.

در این اطلاعیه دلیل لغو این مراسم «مشکلاتی» که آرامگاه آیت‌الله خمینی با آن «روبرو» است، اعلام شده‌است.

بنا به سنت هرساله، سید محمد خاتمی، یکی از سخنرانان اصلی این مراسم است. برخی پایگاه‌های اینترنتی در روزهای گذشته از اعمال فشار بر حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی برای تغییر سخنرانان مراسم شب قدر خبرداده بودند.


مسئولیت تعیین سخنرانان این مراسم بر عهده حسن خمینی است. وی که از جمله افراد نزدیک به اصلاح‌طلبان است، پیش از این نیز از حضور در مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد و همراهی وی در آرامگاه آیت‌الله خمینی خودداری کرده بود.

در بیست سال گذشته، مراسم شب قدر در آرامگاه روح‌الله خمینی برگزار شده و تلویزیون دولتی ایران هر سال این مراسم را به صورت زنده پخش کرده‌است. پیش از این اخباری مبنی بر احتمال لغو پخش زنده این مراسم از تلویزیون منتشر شده بود.

تارنمای «جهان نیوز» نزدیک به نیروهای محافظه‌کار، هفته گذشته ادعا کرده بود که سید محمد خاتمی انصراف خود را از سخنرانی در این مراسم اعلام کرده‌است.

این وب‌سایت خبری با اذعان به اینکه برخی در نظر دارند «از این محفل مذهبی به عنوان تریبونی برای بروز مخالفت‌ها و اعتراضات استفاده کنند» از نگرانی «نهادهای مسئول» خبر داده بود.

برخی پایگاه‌های اینترنتی در روزهای گذشته از اعمال فشار بر حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی برای تغییر سخنرانان مراسم شب قدر خبرداده بودند

شیعیان، شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان، را شب قدر می‌نامند و معتقدند قرآن در یکی از این سه شب بر پیامبر اسلام نازل شده‌است. در این سه شب مسلمانان با حضور در مساجد و اماکن مذهبی مراسم مذهبی برگزار می‌کنند.

شهرهای مختلف ایران در هشتاد روز گذشته شاهد اعترضات گسترده به نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری بوده‌است. در جریان این اعتراضات هزاران نفر دستگیر شده و ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

"دروغگو خائنه، و خائن ترسو ست."
و ترسو حتی از مراسم شب قدر می‌ترسه!!

-- دشمن ، Sep 4, 2009

جناب خامنه ای
بد جوری دست تو و مجتی و بقیه کودتاچیان رو شده. چه بهتر. تا به حال با مکر و حیله دوام اوردید ولی متاسفانه برای شما دیدی که ایرانی عرب دوره شمر و معاویه نیست.
حماقت دیکتاتور و کودتاچی اینه که از تاریخ درسی نمیگیرد و حماقت دیکتاتور دینی ایرانی این است که هم ایران را از دست دادید و هم اسلام را به لجن کشاندید.
هر روز و خصوصا روز قدس را برایتان جهنم میکنیم!!!
زنده باد ازادی
زنده و پاینده باد ایران و ایرانی

-- Nam ، Sep 4, 2009

در اين مورد حق با حضرات است خمينى اهل شب زنده دارى احيا و شب قدر نبود. فكر مى كنم امسال به متوليان اعلام كرده كه ديگر حوصله خطبه و بكا تباكى ندارد. و همين شنيدن بكا تباكى روزانه مردم برايش كافى است

-- نادر ، Sep 4, 2009

اين هم از بركات جنبش سبز مردم سرسبز و زنده ايران است. كه آنها مراسم سالانه و تبليغاتي‌شان را در مرقد امامشان ممنوع كردند. جمهوري اسلامي وقتي اين روزها و عنوانها را باب مي‌كرد نمي‌دانست كه روزي بلاي جانش مي‌شوند. و زماني هم كه ايرنيان نخبه را از وطنشان فراري مي‌داد نمي‌دانست كه ايرانيان پراكنده شده در سراسر جهان روزي در سراسر جهان و در هر كشور و شهري كه حضور داشته باشند، دامنگيرش مي‌شوند.

-- هموطن سبز ، Sep 4, 2009

ضحاک ماردوش از رویارویی و جنگ نمی ترسد از دانایی می ترسد و از جوانان فهمیده ایران زمین می هراسد پس کاسه مغز انان را خوراک ماران خود می کند تا اندکی بیشتر به حیات ننگین خود ادامه دهد ولی من بیرق کاوه را می بینم و فریاد فریدون را در پای دماوند میشنوم .

-- شمس ، Sep 4, 2009

خدا را سپاس که دوباره قدرت باهم بودن و وحدت مردم برای گرفتن حق را شاهدم .

-- محسن ، Sep 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)