تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
مهدی کروبی:

«جوان مردم را کشته‌اند، می‌گویند ما نبودیم»

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات گفت که در جریان ناآرامی‌ها اخیر «بر روی مردم گلوله گشودند و حالا می‌گویند ما مردم را نکشتیم.»

آقای کروبی از این «دروغ‌های واضح و نسنجیده» اظهار «شرمندگی» کرد و افزود: «این داستان عجیبی است.»

به گزارش سحام‌نیوز، دبیرکل حزب اعتماد ملی که شب گذشته با گروهی از اعضای ستاد انتخاباتی‌اش دیدار داشت، گفت که «مردم، خود شاهد آن بودند که نیروی مسلح چگونه با مردم برخورد می‌کردند و حتی زنان را به داخل جوی‌ها پرتاب می‌کردند.»

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ناآرامی‌های گسترده‌ای در تهران و برخی شهر‌های ایران روی داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد.


سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، ۲۱ تیرماه با انتشار نامه‌ای خطاب به امام دوازدهم شیعیان گفت که نیرو‌های پلیس و بسیج در این ناآرامی‌ها «سلاح حمل نمی‌کرده‌اند و کسی را نکشته‌اند.»

آقای فیروزآبادی نوشته است که در ناآرامی‌های اخیر، آشوبگران «منافقانه سلاح اهدایی آمریکا و اسرائیل و انگلیس را به سوی مردم شلیک کردند. غافل از اینکه نیروهای حافظ امنیت، هیچ‌گاه سلاحی در دست نداشتند و به کار نبردند.»

مهدی کروبی از «دروغ‌هایی» که در این نامه به امام دوازدهم شیعیان گفته شده، انتقاد کرد و افزود: «آقایان به امام زمان نامه می‌نویسند و می‌گویند که دست ما خالی بوده و هم شهید داده‌ایم و هم مظلومیم و هم ستم کشیده‌ایم و این دیگر جای بسی تعجب است.»

کروبی همچنین گفت: «اگر شما معتقدید که این اعمال از سوی نیروهای منتسب به شما نبوده، پس چرا تاکنون کسی را معرفی نکرده‌اید؛ آخر این چه کاری است که می‌گویند عده‌ای با اسلحه‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل کشته شده‌اند؟»

کروبی، برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات که در «تمام دنیا منعکس» شد را موجب خدشه‌دار شدن «آبروی» آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست

وی اظهار داشت: «آیا این‌گونه صحبت کردن با ایشان (امام دوازدهم شیعیان) درست است؟ آیا باید به آقا هم دروغ گفت؟ خوب می‌توانستید در نامه به ایشان بگویید که این افراد یک عده آشوب‌گر بوده‌اند که می‌خواستند آشوب کنند که با آنها برخورد کردیم، ولی چرا دروغ گفتید؟»

دبیر کل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود، برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات که در «تمام دنیا منعکس» شد را موجب خدشه‌دار شدن «آبروی» آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست.

مهدی کروبی ادامه داد: «اکنون آن‌قدر به مردم دروغ گفته شده است که هر شایعه‌ای را مردم باور می‌کنند.»

مقام‌های رسمی ایران می‌گویند که در حوادث اخیر، ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند، اما سازمان‌های مدافع حقوق بشر تعداد کشته‌ها را بیش از صد‌ها تن اعلام کرده‌اند.

کروبی: «مردم، خود شاهد آن بودند که نیروی مسلح چگونه با مردم برخورد می‌کردند و حتی زنان را به داخل جوی‌ها پرتاب می‌کردند»

برخی فرماندهان نظامی نیز در هفته‌های اخیر، نقش نیرو‌های پلیس، بسیج و لباس شخصی‌ها در «کشتار» معترضان را تکذیب کرده و آن را به «بیگانگان و آشوب‌گران» منتسب کرده‌اند.

حسین طائب، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، هشتم تیرماه گفت که در ناآرامی‌های اخیر ایران، عده‌ای برای انجام «خرابکاری» لباس پلیس و بسیج پوشیده بودند.

این در حالی است که عفو بین‌الملل در روز‌های ناآرام ایران گزارش کرده بود که «معترضان ایرانی که در جریان سرکوب‌های اخیر مجروح شده‌اند، توسط نیروهای بسیج از بیمارستان‌ها ربوده می‌شوند.»

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز گزارش‌ها از ادامه حملات شبانه بسیجیان به منازل مسکونی در ایران را تائید کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این دیگر جا یی برای صحبت کردن نیست. تمام دنیا دروغهای بیشرمانه اینهارامیشناسند. فقط من تعجب میکنم که حتی ذره ای عقل توی مغز اینها نیست. خدا شر اینها اازسر ایران خلاص کند.

-- م ، Jul 20, 2009

نه اشتباه نکنید- ذره ای انسانیت و رحم و مروت در وجود اینها نیست. صد رحمت به حیوانات وحشی.

-- N ، Jul 20, 2009

دروغ های بیشرمانه ای که 30 سال است از به مردم گفته می شود حالا آشکارتر گفته می شود. دروغگوی بزرگ خود خامنه ای است.
از تربت حیدریه

-- علیرضا ، Jul 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)